Oszustwa nowych technologii to plaga obecnych czasów. Przestępcy internetowi świetnie weszli w świat online i rozgościli się w nim na dobre. Korzystając z własnej wiedzy oraz niewiedzy i naiwności swoich ofiar wykorzystują nadążające się okazje do kradzieży w sposób całkowicie bezlitosny.

Szczególnie niebezpieczne i bardzo podstępne jest oszustwo AnyDesk. Cyberprzestępcy zaadaptowali sobie powszechnie dostępny program komputerowy stworzony do dobrych celów. Jak wygląda AnyDesk oszustwo i jak się przed nim chronić? O tym poniżej.

UWAGA! Zostałeś oszukany przez oszustów w Internecie? Skradziono Ci pieniądze z konta bankowego? A może ktoś wykorzystał Twoje dane do zaciągnięcia kredytów i pożyczek? Nawet w przypadku autoryzowanych transakcji (w większości przypadków) możesz odzyskać utracone środki. Na końcu materiału napiszemy jak to możliwe oraz gdzie szukać pomocy.

Na czym polega AnyDesk oszustwo?

Program komputerowy AnyDesk stosowany jest w świecie cyfrowym od wielu lat. Jego główna funkcją jest zdalny podgląd pulpitu na innym komputerze i możliwość jego przejmowania w celu wykonywania czynności. Zarówno tych najprostszych, jak i tych bardziej skomplikowanych. Program AnyDesk jest bardzo przydatny w pracy i wykorzystywany w dobrych celach ułatwia i zwykle przyspiesza wykonywanie pracy wspólnej. Teraz jednak przejdźmy do tego jak wygląda oszustwo na AnyDesk.

Oszustwo na AnyDesk właściwie nigdy nie występuje samodzielnie. Jest ono elementem innego typu oszustwa internetowego. W praktyce AnyDesk oszustwo występuję wspólnie z takim przestępstwem jak oszustwo na Bitcoina. Wygląda to zwykle tak, że oszust internetowy dzwoni do swojej potencjalnej ofiary albo w inny, zdalny sposób nawiązuje z nią relację. Obiecuje, że dzięki posiadanych zdolnościom inwestycyjnym jako broker zapewni swojej ofierze ponadprzeciętne zyski z inwestycji – głównie w kryptowaluty. Poza żądaniem podania danych osobowych swojej ofiary przestępca chce również, aby zainstalowała ona na swoim urządzeniu program AnyDesk. Wszystko w zamiarze, aby inwestor (ofiara przestępstwa) mogła obserwować jak rzekomy „broker” inwestuje i pomnaża włożone przez ofiarę pieniądze.

W konsekwencji umożliwienia przestępcy internetowemu korzystania z naszego pulpitu uzyskuje on wgląd w nasze loginy i hasła. W tym do bankowości internetowej. W niemal każdym przypadku oszust prosi swoją ofiarę – kiedy ta zainstaluje już program AnyDesk -, aby weszła na swoje konto internetowe i przelała jakieś środki na „rachunek inwestycyjny”. W tym momencie oszust dokonuje operacji. Co takiego może zrobić? O tym już za chwilę.

AnyDesk oszustwo – jakie są konsekwencje? Jak je rozpoznać?

Zwykle oszustwo AnyDesk w powiązaniu z oszustwem na kryptowaluty kończy się dwiema przykrymi sytuacjami dla ofiary:

Jak więc widać AnyDesk oszustwo może wiązać się z wieloma poważnymi konsekwencjami. W przeciwieństwie do większości oszustw internetowych oszustwo na AnyDesk zazwyczaj prowadzi do zubożenia ofiary z jednoczesnym zdobieniem z niej dłużnika.

Rozpoznanie oszustwa na AnyDesk jest stosunkowo dosyć proste. Po prostu nie należy instalować żadnego oprogramowania na swoich urządzeniach typu komputer, tablet czy telefon jeśli żąda tego dzwoniąca do nas lub pisząca osoba trzecia. Takie instytucje jak banki, firmy telekomunikacyjne czy urzędy nie wymagają od swoich klientów/petentów instalowania dodatkowego oprogramowania. Tym bardziej, jeśli skutkiem instalacji będzie możliwość poglądu pulpitu i możliwości zdalnego wykonywania operacji na naszym urządzeniu.

Padłeś ofiarą oszustwa i skradziono pieniądze z Twojego konta bankowego?

Możesz odzyskać wszystkie środki!

Już teraz zgłoś się po darmową konsultację prawną! Nasz prawnik ustali jak możemy Ci pomóc.

Oszustwo na zdalny pulpit AnyDesk – co zrobić kiedy zostałem oszukany?

Oszustwo na zdalny pulpit nie jest jednostkowym przypadkiem. Występuje ono dosyć często. Jednak mimo powszechności zjawiska osoby oszukane nie zawsze potrafią poradzić sobie z zaistniałą sytuacją. Poddanie się sytuacji i nierobienie niczego to złe wyjście. Tym bardziej, że możliwe jest odzyskanie pieniędzy skradzionych na oszustwo AnyDesk. Jak to dokładnie zrobić? O tym za chwilę.

Procedura odzyskiwania środków skradzionych przez cyberoszustów czy unieważniania zawieranych przez nich kredytów i pożyczek ma swój pewien przebieg. Etapowość jest tutaj bardzo ważna i należy wykonywać wszystko krok po kroku. Od czego zacząć? Oto trzy (3) podstawowe rzeczy, które musisz zrobić kiedy zostaniesz oszukany na AnyDesk.

Krok 1 – zawiadomienie policji

O zaistniałym zdarzeniu poinformuj najbliższą jednostkę Policji albo Prokuratury. Złóż zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Nie martw się, jeśli okaże się, że sprawca nie zostanie ustalony. Zwykle w tego typu przestępstwach oszuści świetnie się maskują, a ich wykrycie jest bardzo trudne. Umorzenie postępowania z powodu niewykrycia sprawcy przestępstwa oszustwa internetowego nie wpływa negatywnie na procedurę odzyskiwania pieniędzy. Jednak musisz wykonać zgłoszenie przestępstwa. To warunek konieczny.

Krok 2 – reklamacja do banku

Następnie udaj się do placówki banku, w którym miałeś/masz założony rachunek, z którego zniknęły twoje pieniądze. Ewentualnie, za pomocą którego przestępcy zawierali w twoim imieniu umowy kredytów i pożyczek. Koniecznym stanie się złożenia reklamacji bankowej. Oczywiście na 99% takie pismo zostanie rozpatrzone negatywnie. Nie przejmuj się tym, to standardowa procedura bankowa. Jednak wykonanie tej czynności to warunek obowiązkowy, aby przejść do etapu odzyskiwania pieniędzy.

Krok 3 – raport BIK

Koniecznie pobierz raport BIK. Z tego dokumentu dowiesz się, czy internetowi oszuści nie zaciągnęli na Ciebie jakichkolwiek zobowiązań kredytowych i pożyczkowych. W ten sposób możesz dokonać interwencji zanim bank czy chwilówka zaczną do Ciebie pisać i dzwonić. W skrajnym przypadku o całej sprawie możesz dowiedzieć się dopiero od komornika, który może np. zająć Twoje konto w banku czy wynagrodzenie za pracę.

Gdzie szukać pomocy w sprawach dotyczących oszustwa na AnyDesk?

Wobec niszy rynkowej jaka wytworzyła się w związku z udziałem nowych technologii w popełnieniu przestępstw warto korzystać z pomocy podmiotów, które zajmują się takimi sprawami codziennie. W Kancelarii EUROLEGE już od dłuższego czasu pomagamy osobom pokrzywdzonym przestępstwami internetowymi.

Zajmujemy się wstępną pomocą na etapie przedsądowym oraz reprezentacją w sporach sądowych z bankami czy chwilówkami. Musisz wiedzieć, że spór z bankiem o zwrot pieniędzy (bo to bank jest zobowiązany Ci je zwrócić) właściwie zawsze kończy się w sądzie. Z naszej strony składamy:

  • pozwy o zapłatę (kiedy doszło do kradzieży pieniędzy z konta bankowego),
  • pozwy o stwierdzenie nieważności umów kredytów i pożyczek (w przypadku zaciągnięcia zobowiązań finansowych na dane osoby trzeciej, nie będącej faktycznym pożyczkobiorcą/kredytobiorcą).

Jak mogę zgłosić się do Kancelarii EUROLEGE?

Na rynku usług prawniczych jako Kancelaria EUROLEGE działamy już od wielu lat. Dzięki naszej pomocy tysiące osób zyskały spokój finansowy. Od początku postawiliśmy na zdalną obsługę spraw naszych Klientów. Pozwala to na szybkość działania z naszej strony i łatwą dostępność do wysokospecjalistycznych usług prawnych ze strony naszych Klientów. Nasz wypracowany na przestrzeni lat model działania pozwala na pomoc wszystkim, bez względu na to gdzie aktualnie mieszkają. Reprezentujemy Klientów przed każdym sądem czy komornikiem w Polsce.

Ważne jest też to, że możesz skontaktować się z prawnikiem i uzyskać pomoc prawną bez konieczności wychodzenia z domu czy pracy. Wystarczy telefon albo inne urządzenie podłączone do Internetu. Wstępna analiza sprawy jest u nas bezpłatna i do niczego nie zobowiązuje.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas lub zadzwoń. Możesz również wysłać do nas zgłoszenie przez formularz kontaktowy. Zadzwonimy do Ciebie najpóźniej kolejnego dnia roboczego i ustalimy jak możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się z nami:


4.9/5 - (56 votes)

Kategorie: Cyberbezpieczeństwo

O Autorze

Kancelaria Eurolege

Kancelaria z wieloletnią praktyką w sprawach o zapłatę z powództwa banków, firm pożyczkowych i windykacyjnych (funduszy sekurytyzacyjnych). Pomaga osobom zadłużonym, których sprawy są na etapie przedsądowym (windykacyjnym), jak również sądowym i egzekucji komorniczej.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze

Cezary pisze:

Zostałem oszukany przez Anydesk. Pobrano mi pieniądze z konta. Proszę o pomoc

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Cezary. Zajmujemy się pomocą osobom pokrzywdzonym działaniem cyberprzestępców. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o szerszy opis sprawy. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Mariola pisze:

Zostałam oszukana przez internet zabrano mi środki z konta proszę o pomoc błagam zabrali mi wszystkie środki które miałam na życie

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Pomagamy w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Monika pisze:

Zainwestowałam 500 dolarów na platformie zarobiłam niby 20000 dolarów ale nie mogę ich wypłacić niby mam wziąć pożyczkę spłacić kredyt którego nie miałam i wtedy będę mogła wypłacić pieniądze proszę o pomoc

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Moniko. Tak właśnie wygląda standardowe oszustwo na tzw. „inwestycje”.

Krystian pisze:

Witam dzwonił do mnie mężczyzna informując że mam do wypłacenia pieniądze od brokera , informował że korzystali z konta które łączy środki z różnych kont ze zbyt małym kapitałem aby generować zyski.
Twierdzi że mam do wypłacenia ponad 6 tys dolarów tylko jeszcze podatek trzeba opłacić ale to oni biorą na siebie
Powiedział aby zainstalować aplikację anydesk potem podać mu numer i dać uprawnienia
Tylko problem że z głupoty to zrobiłem
Czy jeśli po chwili od razu cofnąkem uprawnienia jest dalej możliwość że mogą mnie w ten sposób okraść?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Krystianie. Zadał Pan pytanie dotyczące aspektów technicznych, a nie prawnych. Z tym zagadnieniem zalecamy udać się do jakiegoś dobrego informatyka :)

Katarzyna pisze:

Witam zostałam dzis oszukana na ok 50 tys zł ale w porę się zorientowałam i straciłam 10 tys a reszta sumy jest w zawieszeniu ale bank moj mi ją zwróci. Zaczęło się od tego, że dostałam jakieś pieniądze na rynku w dolarach i chcieli mi je przekopiować do Banku. Wszystko robił robót przez aplikację AntyDesk.
Proszę o pomoc

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Katarzyno. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Tomasz pisze:

Witam. Zainwestowałem środki w wysokości 10000 zł. Firma to finberggroup.ltd. Wszystko robiłem przez telefon. Zainstalowałem program Alpemix, który był aktywny tylko podczas pierwszej próby uruchomienia ich aplikacji inwestycyjnej. Potem aplikacja nie była aktywna. Przynajmniej nic się nie wyświetlało na telefonie. Zastanawiam mnie bardzo szybki zysk w ciągu kilku godzin. Nie wiem co o tym sądzić.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Tomaszu. Oczywiście może to być oszustwo. Spróbuje Pan wypłacić jakiekolwiek środki i wówczas przekona się Pan czy jest to prawdziwy broker, czy też scam.

Marcin pisze:

W jaki sposób mogę sprawdzić czy strona oraz analityk który do mnie dzwoni są wiarygodne ?Na razie wpłaciłem 200 $ i nie wiem czy dalej tam inwestować.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Marcinie. Jeśli ktokolwiek do Pana dzwoni i oferuje, że rozmnoży Pana pieniądze, a do tego karze instalować jakieś oprogramowanie to niemal na pewno jest to próba oszustwa. Przestrzegamy przed takimi działaniami.

Tadeusz pisze:

Pan mówiący językiem „polsko-ukraińskim” próbował z moją pomocą dostać się na moje konto po przeprowadzeniu dokładnego instruktażu” jak zainstalować „anydesk”, głosem panikującym informował iż zostanie mi potrącony duży podatek iż rzekomo zarobiłem niechcący jakieś dolary.
Nie udana próba oszustwa iż wpisywałem złe hasło po czym bank zblokował moje konto.Pan dzwonił kilkakrotnie później, ale postraszyłem go policją.
Już nie dzwoni.Tylko skąd wiedział że mam inne konta.Na inne nie wchodziłem.Zmieniłem hasła.

Janina pisze:

Dzień dobry, chyba dałam się naciągnąć. Zapisałam się z internetu na Baltic Payp zyski z gazu i ropy- zadzwonił do mnie Pan Dawid Klimek i przekonywał o korzyściach uczestnictwa w tym przedsięwzięciu po wpłacie 900 zł, a następnie przesłał link na stronę https://cfd.finberggroup.ltd/, gdzie znalazłam potwierdzenie ulokowania mojej wpłaty a następnie przekierował do innego pracownika, który pokierował zainstalowaniem aplikacji do Aby Desk . tam się zalogowałam .
Jak można się dowiedzieć czy naprawdę istnieje ta platforma,czy nie zostałam oszukana. Pan menadżer prosił również o przesłanie pdf potwierdzenia wpłaty, z czym wstrzymałam się .
Zgłosiłam swoje wątpliwości na policji, doradzono mi usunięcie aplikacji i zmiany hasła logowania do banku, najlepiej przez komputer. Zamierzam to zrobić za chwilę, ale czy to wystarczy?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Janino. Najpewniej jest to oszustwo. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Sebastian pisze:

Dzień dobry, zadzwonił do mnie rzekomy broker i zainstalowalem program. W czacie podalem swoje imie i nazwisko i date urodzenia. Kiedy chcial, zebym zalogowal sie do banku wylaczylem przegladarke, rozlaczylem sie i usunalem program. Czy moge byc narazony teraz na jakas kradziez?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Sebastianie. Nie wiemy jaki program Pan zainstalował oraz co przy jego użyciu było wykonywane? Zalecamy, aby skontaktował się Pan z jakimś specjalistą – informatykiem, który wskazałby Panu zagrożenia techniczne. To w pierwszej kolejności należy wykonać.

Jacek pisze:

Dzień dobry, również zostałem oszukany na kryptowalucie i na anedysk czy muszę zmienić dane do logowania w moim banku?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Jacku. Zapewne byłoby najlepiej zmienić dane logowania ze względu na to, że oszuści mogli wejść w posiadanie danych logowania do Pana bankowości internetowej. W naszej Kancelarii zajmujemy się pomocą osobom poszkodowanym działania cyberoszustów. Czy w Pana sprawie możliwe będzie podjęcie pomocy z naszej strony? Wszystko okazałoby się po przeprowadzeniu analizy prawnej, która jest u nas bezpłatna. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Marzena pisze:

Witam miałam podobną sytuację jak inne tutaj opisane i dałam się częściowo nabrać i udostępniam mój numer konta. Czy mogą coś z tym zrobić ? Co powinnam zrobić żeby nie naciągnęli mnie na pieniądze ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Marzeno. Napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Krzysztof pisze:

Zapisałem się z internetu na Baltic Payp zyski z gazu i ropy zadzwonił do mnie Pan Czerwiński kazano mi wpłacić 250euro , równowartość w zł1400 uczyłem kazano mi zainstalować Aby Desk . https //GASTRADE COMPANY tam się zalogowałem .Jak można się dowiedzieć czy naprawdę istnieje ta platforma,czy nie zostałem oszukany.Pan menadżer zaproponował mi żebym wziął pożyczki z banku oczywiście odmówiłem dokładnie było napisane, że minimalna wpłata wynosi 250euro na początek mi to wystarczy a oni większą sumę pieniędzy każą mi wpłacić coś zaczepem podejrzewać ja mam zarabiać nawet od początkowej kwoty.Co mam teraz zrobić bo już byłem oszukany.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Krzysztofie. Jest to niemal na pewno oszustwo. Czy zgłaszał Pan już sprawę organom ścigania? Czy środki wpłacał Pan samodzielnie?

Henryk pisze:

Zostałem okradziony na kryptowalute
Proszę państwa o pomoc.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Henryku. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o opis sprawy. Musimy poznać więcej szczegółów i wówczas sprawdzimy czy istnieją podstawy i szanse wdrożenia procedury odzyskiwania środków. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośba o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Amanda pisze:

Tak dziś byłam zglosić ale powiedzieli ze tylko mam sformatować telefon .

Amanda pisze:

Witam,przeglądając fb kliknęłam na jakiś link o kryptowalucie,wpisałam swoje dane,Po jakimś czasie odezwał się mężczyzna, mówił z akcentem,że jakieś tam środki mam bo dostałam bonus na start i już zaprocentowały.Potem kazał mi zainstalować AntyDesk na komputerze i podać kod aby przęsłać pieniądze z konta kryptowalutowego. Wiec tak zrobiłam . Później mówił ze mam się zalogować na konto bankowe żeby sprawdzić czy doszedł przelew .Co prawda szybciej wypłaciła wszystkie pieniądze z konta bankowego . Wiec nic mi nie ukradli. Ale do dzisiaj wydzwaniaja juz byłam w banku zmienić login i hasło do bankowości. I chciałam zapytać czy coś musze jeszcze zrobić w tej sytuacji .

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Czy sprawa była już przez Panią zgłaszana organom ścigania (policja albo prokuratura)?

Henryk pisze:

Proszę o odzyskanie skradzionych pieniedzy przez zaistalowanie aplikacji AnyDesk, wczesniej zainwestowalem pieniadze w kryptowaluty. Prosze o odzyskanie moich ciężko zarobionych pieniędzy chodzi sume 83000 zl.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Henryku. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. W sprawach o tzw. „oszustwa inwestycyjne” zwykle mamy do czynienia z wieloma wątkami i potrzebnych jest znacznie więcej informacji do wydania oceny prawnej. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Marcin pisze:

Dzień dobry
Na imię mam Marcin
Mam sprawę w skrucie ponad rok temu straciłem 2470€ (w USDC kryptowalutach)
Niedawno odezwał się do mnie facet z angielskiego numeru twierdząc ze mogę odzyskać te środki jak mu udowodnię ze: ja to ja…przekonywał mnie ze jedynym sposobem jest ściągnięcie app. Anydesk.com.
Proszę o kontakt bo nie jestem powiem na 100%ale wydaje mi się ze to szwindel-ściema…
Z góry dzięki Marcin

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Panie Marcinie, opisana przez Pana sprawa jest książkowym przykładem na próbę oszustwa. Tak właśnie wyglądają oszustwa na tzw. „inwestycje”. Radzimy mocno uważać w kontaktach z osobami dzwoniącymi na Pana numer, gdzie nie ma Pan żadnej pewności kto dzwoni i skąd dokładnie miał do Pana numer telefonu. Nie wspominając już o zamiarach dzwoniącego…

Piotr pisze:

Zostałem dziś oszukany na Anny desk i straciłem 1000 zl

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Co do zasady pomagamy w tego rodzaju sprawach. Potrzebujemy jednak więcej informacji. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej szczegółów i opis sprawy. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Iwona pisze:

Witam,przeglądając fb kliknęłam na jakiś link o kryptowalucie,wpisałam swoje dane,nie do końca wiem jakie,na pewno imię, nazwisko,mail,nr tel.W pewnym momencie się wycofałam. Po jakimś czasie odezwał się mężczyzna, mówił z akcentem,że jakieś tam środki mam bo dostałam bonus na start i już zaprocentowały.Potem kazał mi zainstalować AntyDesk na komputerze i podać kod.Nie zrobiłam tego,długo mnie namawiał,mówił że tyle czasu na mnie stracił,zdenerwował się ale próbował ratować sytuację. Rozłączyłam się i usunęłam aplikację z komputera.Ale czy już jestem bezpoeczna?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Iwono. Czy od momentu zainstalowania programu AnyDesk na swoim urządzeniu logowała się Pani do bankowości internetowej, na profile zaufane albo inne miejsca wrażliwe?

Elżbieta pisze:

Proszę o pomoc. Od paru dni kontaktuje się że mną osoba podająca się za pracownika firmy Baltic Pipe na którego konto z jego pomocą przekazałam swoje oszczędności korzystając z konta Any Desk. Codziennie się że mną kontaktuje podaje mi kwoty ile danego dnia wzrosły. Proszę o pomoc. Nie bardzo wiem co mam robić. Jak wyczytałam w Waszych informacjach wysławia się z akcentem. Czekam na wiadomość.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Elżbieto. Zajmujemy się podobnymi sprawami. Na temat oszustwa na Baltic Pipe napisaliśmy odrębny materiał, który dostępny jest pod tym linkiem: https://www.eurolege.pl/oszustwo-na-baltic-pipe/
Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Karol pisze:

Witam. Oszukali mnie. Nie wiem co robic. Dalej dzwonia. Strasza. Sprawe zglosilem na policje. Zostala umozona.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Karolu. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach i chętnie przyjrzymy się Pana sprawie bliżej i postaramy się pomóc w odzyskaniu skradzionych środków. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o szerszy opis sprawy i więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Jadwiga pisze:

To, co zostało napisane o Any Desk to moja sprawa.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Jadwigo. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Chętnie poznamy Pani historię bliżej i postaramy się pomóc. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Artur pisze:

A teraz wydzwania do mnie z rożnych numerów telefonów. Po odebraniu i braku rozmowy rozłącza się po 15 sekundach bez żadnego odzewu – jakby wydzwaniał do mnie bot.
Czy naprawdę nie ma przepisów na takie usiłowanie oszustwa i zablokowanie możliwości prowadzenie tego procederu??? Przecież zakres numerowy jest znany. Efekty pracy oszusta także. Można go namierzyć i ustalić kim jest.

Artur pisze:

Do mnie się już trzy razy dobijał człowiek mówiący z ukraińskim akcentem. Sprawa wypłaty dwudziestu tysięcy złotych za obracanie bitcoinem. Podobno rok temu zarejestrowałem się na stronie, która oferowała usługę inwestowania w bitcoina i otrzymałem gratis w postaci kwoty, którą zainwestował za mnie „automat”.
Pierwszy raz 11 października z numeru z londyńskiej strefy numerowej ale nie miałem wtedy dostępu do komputera i drugi raz dzisiaj z nr t-mobile, chciał bym zainstalował AnyDesk – aplikację do zdalnego zarządzania puliptem w celu „rejestracji transakcji wypłaty dla celów KNF” . Umówiliśmy się na popołudnie i faktycznie zatelefonował do mnie jakiś automat, który dzwonił trzy razy z różnych numerów telefonów – tym razem nie odebrałem. Telefon dzwonił zmieniając numery dopóki nie odrzuciłem połączenia.
Jest szansa, że to nie jest „ukraiński” przekręt na AnyDesk???

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Arturze, jest to standardowe oszustwo na fałszywego brokera/giełdę z wykorzystaniem aplikacji AnyDesk. Dalsza interakcja z potencjalnym oszustem może zakończyć się kradzieżą danych osobowych, wyłudzeniem pożyczek lub kredytów oraz kradzieżą środków z rachunku.

Artur pisze:

Dokładnie to samo co @Paulina i @Marek. Dzwoni do mnie człowiek mówiący po polsku z rosyjskim/ukraińskim akcentem. Podobno rok temu zarejestrowałem się na jakiejś stronie Int. i otrzymałem w gratisie jakiś pieniądz który miał być inwestowany w bitcoina. Ponieważ nie podjąłem korzystania z usługi to te pieniądze z „gratisa” inwestował w bitcoina automat w moim imieniu. I teraz oferują mi do wypłaty pieniądze za zbycie jakiegoś ułamka bitcoina – jakieś dwadzieścia parę tys. zł.
Tylko muszę zainstalować AnyDesk na swoim komputerze by transakcja wypłaty była śledzona i rejestrowana dla celów podatkowych i KNF (???).
Mam starego laptopa, nieużywanego od kilkunastu lat oraz dostęp LTE do internetu przez modem wpinany do dowolnego komputera, na którym mam AnyDesk oraz konto w banku internetowym, na którym jest pusto i od kilku miesięcy była tam jedna operacja.
Podjąłbym grę z tymi cwaniakami tylko, że ów Pan dzwonił do mnie już drugi raz. Za pierwszym razem 11 listopada z numeru +44 20 8157 8024 (angielska strefa numerowa?). Za drugim razem 29 listopada z numeru 604 551 783.
W obu przypadkach rozmowę odkładaliśmy na popołudnie z racji niemożności skorzystania z komputera lub szybkiej instalacji AnyDesk. Po prostu przeciągałem rozmowę by zniechęcić oszusta. Teraz twierdził, że poprzednim razem telefonował do mnie o umówionej godzinie ale nie odbierałem – nic takiego nie miało miejsca, mój tel. nie zarejestrował nieodebranego połączenia. Zakładam, że obecnie także nie zatelefonuje o umówionej godzinie.

Paulina pisze:

Dzisiaj o godzinie 13:19 zadzwonił do mnie Pan mówiący po polsku z akcentem ukraińskim. Mówił tak szybko, że nie zrozumiałam dokładnie o co chodzi. Coś, że kiedyś założyłam gdzieś konto i że oni za mnie obracali pieniędzmi w kryptowalutach bitcoin. Powiedział, że mam do wypłacenia około 45 000 zł i kazał na komputerze zainstalować anydesk, zainstalowałam na tel i gdy powiedział że teraz wyśle mi jakieś zgody do akceptacji a ja mam je zaakceptować (oczywiście nie zaakceptowałam tych zgód) to owy pań zrobił się nie miły i stwierdził że przecież mówił mi że mam to zrobić na komputerze a nie na telefonie i zapytał kiedy będę miała dostęp do komputera więc umówiliśmy się dzisiaj na 16. Usunęłam tą aplikację z telefonu tylko moje pytanie brzmi czy moje dane są bezpieczne? I co mam temu Panu powiedzieć jeśli będzie dzwonił?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Najpewniej miała się Pani stać kolejną ofiarą oszustwa. Dobrze, że nie instalowała Pani tego programu na komputerze. Zalecamy ponadto usunięcie tego oprogramowania ze wszystkich urządzeń. Jeśli będzie do Pani dzwoniła kolejny raz wskazana osoba należy poprosić o jej dokładne dane, a sprawę zgłosić organom ścigania jako próbę oszustwa.

krystian pisze:

witam wlasnie zostalem oszukany przez anydesk i blockchain pomocy co teraz .stracilem 450E dalem sie zawiesc oszustom

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Krystianie. Co do zasady zajmujemy się tego rodzaju sprawami, ale ocena szans na pomoc zawsze dokonywana jest prawnika od spraw cyberbezpieczeństwa naszej kancelarii. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Marek pisze:

Czesc. Jestem po rozmowie z panem(mowiacym po polsku z akcentem ukrainskim) w sprawie zakupu i gry akcjami Baltic Pipe (ostatnio reklamowane).Wplacilem 200$,dostalem bonus drugie 200$ i oczywiscie zapewnienie ze kasa bedzie przyrastac. Dzwonili z nr.48692335487,48222954652-na ktore oddzwaniajac,nie istnieja.Dopiero wtedy zapalila mi sie lapka ostrzegawcza.Pewnosci nabralem,jak poprosil mnie abym zainstalowal program AnyDesk .INteresowal go tylko 9-cyfrowy nr. interfejs urzytkownika.To upewnilo mnie ,ze to oszusci.Stracilem tylko 200$. UWAZAJCIE!!!!

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Marku. Najpewniej oszukano Pana na wskazane wyżej 200 $. Dobrze, że nie zainstalował Pan aplikacji AnyDesk. Groziłoby to znacznymi szkodami. Włącznie z utratą wszystkich oszczędności na kontach bankowych.

Mirosława Kasprzak pisze:

Witam!
W chwili obecnej jestem w Niemczech (w pracy)i wygląda na to, że ponownie dałam się nabrać. Tej samej grupie oszustów. Tym razem wpłaciłam 910 zł. Ale po uruchomieniu platformy i wejściu do banku. Pokazałam się, że to ta sama grupa. Proszę o pomoc możliwie szybko. Co mam zrobić aby wyjść z tej sytuacji możliwie najkorzystniej. Poprzednio mnie oszukali na około 7000 zł.
Adres. XXXXX@gmail.com
Tel. +48 798 070 XXX
Pozdrawiam M.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Mirosławie. Jeszcze dzisiaj będziemy się z Panem kontaktowali. Postaramy się pomóc.

Kinga pisze:

Hej! Jestem właśnie po rozmowie z Panem chcącym wypłacić mi 46tyś zł, które muszą mi wypłacić, ponieważ rzekomo w 2019r, zakładając konto czy logując się na jakiejś stronie wyraziłam zgodę a by w moim imieniu obracać bitcoinem, i z tego tytułu teraz zgodnie z prawem należą mi się jakieś ułamki procenta od tego co oni zarobili. Mówił tak szybko plus szumy, że nie mogłam wychwycić żadnych konkretnych informacji, co to za strona , jego nazwiska itd., umówiliśmy się na rozmowę kolejnego dnia (dziś) bo wtedy nie mogłam rozmawiać, w każdym razie najważniejsze było abym miała dostęp do komputera. Poza nr nie bardzo miałam co wygooglować, ale już wiedziałam, że to „śmierdzi”, wiec czekałam na tel, żeby wyciągnąć więcej informacji. Oczywiście na start kazał mi pobrać Any desk (oczywiście tego nie zrobiłam). Rozmowa skończyła się bardzo niemiło, Pan poczuł się urażony, że oskarżam go o oszustwo, poprosiłam o dane firmy z jakiej jest, i czy jest inna opcja wypłaty pieniędzy, niż przez instalowanie czegoś na komputerze, okazało się, że mogę przyjechać i odebrać te pieniądze osobiście. Dowiedziałam się, że w tym 2019r. logowałam się na Blockchain.com (dodam, że nigdy w życiu nie interesowałam się kryptowalutami, poza jakimiś luźnymi rozmowami ze znajomymi). Dowiedziałam się również, że biuro firmy, z której dzwoni jest w Warszawie ul. Koraszewskiego 8-16/417, po wygooglowaniu okazało się że to Opole, i rzeczywiście jest tam firma zajmująca się kryptowalutami. No i teraz nie wiem czy jechać po tę kasę to Warszawy czy Opola? co myślicie :D. Był przygotowany aby podawać nazwy i adresy ciekawskim? czy ta strona i firma to też fake? nie wiem nie znam się, nie mam czasu tego prześwietlać, a z wierzchu trzyma się to kupy.

Wojciech pisze:

Przelałem pieniądze dla oszustów przelewem czy mogę odzyskać kasę

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Wojciechu. Musielibyśmy poznać Pana sprawę znacznie bliżej, aby udzielić odpowiedzi. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Rafał pisze:

Właśnie dzisiaj miałem taką sytuację że mam do wypłaty bitcoiny kiedyś coś tam próbowałem ale nigdy nie wpłacałem pieniędzy. I ta sama sytuacja musi pan zainstalować anydesk na jednym telefonie to zaczełem ściągać a na drugim szybko sprawdziłem co to i natrafiłem tutaj szybko zakończyłem rozmowę. I za każdym razem ten typ dzwonił z innego numeru że nie można było nawet sprawdzić co to za numer. Pozdrawiam i nie dajcie się oszukać.

Darek pisze:

Witam. Ok tygodnia temu kliknełem w reklamę naPortalu pogodowym. obiecywali Zysk Jeżeli wpłaci sie 250 $ na konto po kilku rozmowach z analitykiem okazało się że jest to handel ponoć krypto-walutami.Pani która Z ukraińskim akcentem dzwoniła z numeru telefonu31228796509 Kazała wgrać na komputer aplikację: Bilanse i any desk. Teraz ja już nie odbieram tych telefonów około siedmiu na dzień.
Czy po usunięciu aplikacji Any desk mogą jeszcze coś mi zrobić ?

Panie Dariuszu,
po usunięciu aplikacji oszuści nie mają już dostępu do komputera. Ale nie wiemy jakie dane już udało im się uzyskać. Na wszelki wypadek powinien Pan dokonać zastrzeżenia dowodu osobistego w banku (i wyrobić nowy dokument). Koniecznie trzeba też sprawdzić, czy w ustawieniach konta bankowego nie zostały dodane nowe telefony uprawnione do potwierdzania przelewów. Powinien Pan także zmienić login i hasło do bankowości elektronicznej, a także do poczty email.

Sławek pisze:

Witam kilka tygodni temu zadzwonił do mnie jakiś pan i też miał ukraiński akcent powiedział że rok temu wszedłem na jakąś stronę internetową i w ramach tego domniemanego kliknięcia dostałem od nich 200$ bonusu którymi podobno przez ten rok obracali w krypto walutach i że właśnie skończył się termin tego konta i chcą mi wypłacić zarobione pieniądze a jak mi obliczył nie była to niska kwota ponad 20000 zł pomyślałem łał super ale byłem w pracy i nie mogłem rozmawiać umówiliśmy się na 17dzwonił kilka razy tego dnia ale byłem zajęty i nie odebrałem dziś po kilku tygodniach zadzwonił ponownie i ta sama gadka o pieniądzach że konto jest zawieszone i koniecznie muszę wypłacić te pieniądze kazał pobrać AnyDesk więc to zrobiłem gdy zainstalowałem powiedział że pozostało 10 minut jego pracy i umieliśmy się na jutro po rozmowie sprawdziłem w internecie co to jest poczytałem państwa komentarze i zrozumiałem że to ściema a to ta sama osoba to ten sam oszust odinstalowałem AnyDesk i czekam na jutrzejszy tel od niego tym razem to on będzie ofiarą jeśli policji uda się go namierzyć pozdrawiam osttrzegajcie wszystkich gdzie się da

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Bardzo dobrze, że nie dał się Pan nabrać na działanie oszustwa. Gratulujemy! :)

Grzegorz C. pisze:

Witam serdecznie. Dzisiaj o godzinie 13:38 odebrałem telefon (516905005) od pana, który twierdzi, że założyłem konto na portalu tradingowym, gdzie w moim imieniu traderzy mieli obracać moimi pieniędzmi. Twierdzi on, że jako nie logowałem się przez pół roku, muszą zamknąć moje konto i żeby mogli to zrobić, muszę wypłacić moje środki w wysokości 0,19BT. Owy pan mówił zbyt szybko żebym zrozumiał jaki to portal czy jaką firmę reprezentuje. Jako, że nie mogłem w tym czasie rozmawiać umówiliśmy się na 18. Zadzwonił o 18:09 z nr 729641868. Poprosił, abym zainstalował AnyDesk. Ok. Kiedy dzwonił pierwszy raz, nie zauważyłem jego ukraińskiego akcentu. Za drugim razem mówił już wolniej. No nie ważne pomyślałem, ze względu na sytuację. Po zainstalowaniu programu coś zaczeło mi świtać. Powiedziałem, że program nie chce się połączyć z internetem. Zalecił zamknięcie programu, rozłączenie internetu i ponowne włączenie. Powiedziałem, że nic z tego. Zaproponował przełożenie rozmowy na jutro na 17:45. Wiem, że kiedyś zakładałem konto na pewnym portalu, ale potrzebna była wpłata, której nie dokonałem, więc nie sądzę, że obracali tam swoimi środkami, a teraz chcą mi oddać jakąś część. Proszę o poradę.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Panie Grzegorzu, na nasze oko jest to ewidentna próba oszustwa. Zalecamy jak najszybsze usunięcie zainstalowanego oprogramowania AnyDesk i oddania urządzenia do specjalisty celem sprawdzenia, czy wszystko jest w porządku.

Natalia pisze:

Wczoraj dzwonił do mnie Pan z informacją, że system pokazuje mu iż składałam wniosek o odzyskanie pieniędzy i chciałby mi pomóc. Dopytalam się o jaką sprawę chodzi, a on odpowiedzial, że komputer mu nie pokazuje, ale że taki wniosek został złożony. Może to być kasyno (kasyno??? haha, stamtąd na pewno człowiek może odzyskać) czy inna sprawa. Powiedział na wstępie, że dzwoni z kancelarii aktual czy jakoś tak (po rozmowie sprawdziłam w internecie i nic takiego nie zostało znalezione). Powiedziałam, że to pewnie chodzi o moje anulowane loty z powodu pandemii (do tej pory nie mogę odzyskać około 3 tys złoty, linie lotnicze usprawiedliwiają się pandemia i oferują vouchery, agencje też są bezradne). Mężczyzna powiedział, bym krótko opisała sytuację i czy korzystałam z karty. Jak z karty to świetnie… Jest mi w stanie pomóc. Powiedzial, że też jako kancelaria pobierają tam 10 czy15% kwoty od biletu (kolejna lampka… Dokładnie nie wie ile procent?) Umówiliśmy się na rozmowę telefoniczną dzisiaj. Pan zadzwonił 15 min wcześniej i zapytał czy mam dostęp do komputera czy telefonu. Odpowiedziałam, że telefonu. Na wstępie oznajmił, że pomoże mi odzyskać te pieniądze za pomocą chargeback. Poprosił o zainstalowanie tej aplikacji AnyDesk. Miałam myśli, że to dziwne, bo z wcześniejszymi agencjami zawierałam krótka umowę przed rozpatrzeniem mojego wniosku. Wczoraj również zapytałam czy da radę załatwić to przez maila, tak mi będzie łatwiej, w sumie odpowiedzi żadnej tylko że pan zadzwoni dzisiaj. Pobrałam aplikację, a tam komunikat o tym, że ktoś chce mieć dostęp do mojego telefonu. Powiedziałam panu, że się boję – teraz dużo się słyszy o takich przypadkach. Uspokoił mnie, mówiąc że wie o co chodzi i również jest czujny, ale tu nie ma obaw. Powiedziałam, że miał zadzwonić później, a ja muszę coś pilnie dokończyć. Rozmowa dobiegła końca. Po 15 minutach otrzymałam powiadomienie o 4 nieodebranych połączeniach z różnych numerów (kto normalny tak dzwoni). Zapytałam o nazwę kancelarii, bo w internecie brak info. Nie odpisują… Rozmawiałam z mężczyzną z ukraińskim akcentem, bardzo ładnie mówił po polsku.

To jest tragedia co się dzieje w tych czasach!! Przestrzegajcie ludzi ile można!!

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Natalio, dobrze, że była Pani czujna i nie dała się zwieść oszustom. Niestety, ale bardzo dużo ludzi każdego dnia daje się nabrać na sztuczki cyberprzestępców. Trzeba być bardzo czujnym i uważać co robi się w sieci i nie klikać w przesyłane linki.