Oszustwa nowych technologii to plaga obecnych czasów. Przestępcy internetowi świetnie weszli w świat online i rozgościli się w nim na dobre. Korzystając z własnej wiedzy oraz niewiedzy i naiwności swoich ofiar wykorzystują nadążające się okazje do kradzieży w sposób całkowicie bezlitosny.

Szczególnie niebezpieczne i bardzo podstępne jest oszustwo AnyDesk. Cyberprzestępcy zaadaptowali sobie powszechnie dostępny program komputerowy stworzony do dobrych celów. Jak wygląda AnyDesk oszustwo i jak się przed nim chronić? O tym poniżej.

UWAGA! Zostałeś oszukany przez oszustów w Internecie? Skradziono Ci pieniądze z konta bankowego? A może ktoś wykorzystał Twoje dane do zaciągnięcia kredytów i pożyczek? Nawet w przypadku autoryzowanych transakcji (w większości przypadków) możesz odzyskać utracone środki. Na końcu materiału napiszemy jak to możliwe oraz gdzie szukać pomocy.

Na czym polega AnyDesk oszustwo?

Program komputerowy AnyDesk stosowany jest w świecie cyfrowym od wielu lat. Jego główna funkcją jest zdalny podgląd pulpitu na innym komputerze i możliwość jego przejmowania w celu wykonywania czynności. Zarówno tych najprostszych, jak i tych bardziej skomplikowanych. Program AnyDesk jest bardzo przydatny w pracy i wykorzystywany w dobrych celach ułatwia i zwykle przyspiesza wykonywanie pracy wspólnej. Teraz jednak przejdźmy do tego jak wygląda oszustwo na AnyDesk.

Oszustwo na AnyDesk właściwie nigdy nie występuje samodzielnie. Jest ono elementem innego typu oszustwa internetowego. W praktyce AnyDesk oszustwo występuję wspólnie z takim przestępstwem jak oszustwo na Bitcoina. Wygląda to zwykle tak, że oszust internetowy dzwoni do swojej potencjalnej ofiary albo w inny, zdalny sposób nawiązuje z nią relację. Obiecuje, że dzięki posiadanych zdolnościom inwestycyjnym jako broker zapewni swojej ofierze ponadprzeciętne zyski z inwestycji – głównie w kryptowaluty. Poza żądaniem podania danych osobowych swojej ofiary przestępca chce również, aby zainstalowała ona na swoim urządzeniu program AnyDesk. Wszystko w zamiarze, aby inwestor (ofiara przestępstwa) mogła obserwować jak rzekomy „broker” inwestuje i pomnaża włożone przez ofiarę pieniądze.

W konsekwencji umożliwienia przestępcy internetowemu korzystania z naszego pulpitu uzyskuje on wgląd w nasze loginy i hasła. W tym do bankowości internetowej. W niemal każdym przypadku oszust prosi swoją ofiarę – kiedy ta zainstaluje już program AnyDesk -, aby weszła na swoje konto internetowe i przelała jakieś środki na „rachunek inwestycyjny”. W tym momencie oszust dokonuje operacji. Co takiego może zrobić? O tym już za chwilę.

AnyDesk oszustwo – jakie są konsekwencje? Jak je rozpoznać?

Zwykle oszustwo AnyDesk w powiązaniu z oszustwem na kryptowaluty kończy się dwiema przykrymi sytuacjami dla ofiary:

Jak więc widać AnyDesk oszustwo może wiązać się z wieloma poważnymi konsekwencjami. W przeciwieństwie do większości oszustw internetowych oszustwo na AnyDesk zazwyczaj prowadzi do zubożenia ofiary z jednoczesnym zdobieniem z niej dłużnika.

Rozpoznanie oszustwa na AnyDesk jest stosunkowo dosyć proste. Po prostu nie należy instalować żadnego oprogramowania na swoich urządzeniach typu komputer, tablet czy telefon jeśli żąda tego dzwoniąca do nas lub pisząca osoba trzecia. Takie instytucje jak banki, firmy telekomunikacyjne czy urzędy nie wymagają od swoich klientów/petentów instalowania dodatkowego oprogramowania. Tym bardziej, jeśli skutkiem instalacji będzie możliwość poglądu pulpitu i możliwości zdalnego wykonywania operacji na naszym urządzeniu.

Padłeś ofiarą oszustwa i skradziono pieniądze z Twojego konta bankowego?

Możesz odzyskać wszystkie środki!

Już teraz zgłoś się po darmową konsultację prawną! Nasz prawnik ustali jak możemy Ci pomóc.

Oszustwo na zdalny pulpit AnyDesk – co zrobić kiedy zostałem oszukany?

Oszustwo na zdalny pulpit nie jest jednostkowym przypadkiem. Występuje ono dosyć często. Jednak mimo powszechności zjawiska osoby oszukane nie zawsze potrafią poradzić sobie z zaistniałą sytuacją. Poddanie się sytuacji i nierobienie niczego to złe wyjście. Tym bardziej, że możliwe jest odzyskanie pieniędzy skradzionych na oszustwo AnyDesk. Jak to dokładnie zrobić? O tym za chwilę.

Procedura odzyskiwania środków skradzionych przez cyberoszustów czy unieważniania zawieranych przez nich kredytów i pożyczek ma swój pewien przebieg. Etapowość jest tutaj bardzo ważna i należy wykonywać wszystko krok po kroku. Od czego zacząć? Oto trzy (3) podstawowe rzeczy, które musisz zrobić kiedy zostaniesz oszukany na AnyDesk.

Krok 1 – zawiadomienie policji

O zaistniałym zdarzeniu poinformuj najbliższą jednostkę Policji albo Prokuratury. Złóż zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Nie martw się, jeśli okaże się, że sprawca nie zostanie ustalony. Zwykle w tego typu przestępstwach oszuści świetnie się maskują, a ich wykrycie jest bardzo trudne. Umorzenie postępowania z powodu niewykrycia sprawcy przestępstwa oszustwa internetowego nie wpływa negatywnie na procedurę odzyskiwania pieniędzy. Jednak musisz wykonać zgłoszenie przestępstwa. To warunek konieczny.

Krok 2 – reklamacja do banku

Następnie udaj się do placówki banku, w którym miałeś/masz założony rachunek, z którego zniknęły twoje pieniądze. Ewentualnie, za pomocą którego przestępcy zawierali w twoim imieniu umowy kredytów i pożyczek. Koniecznym stanie się złożenia reklamacji bankowej. Oczywiście na 99% takie pismo zostanie rozpatrzone negatywnie. Nie przejmuj się tym, to standardowa procedura bankowa. Jednak wykonanie tej czynności to warunek obowiązkowy, aby przejść do etapu odzyskiwania pieniędzy.

Krok 3 – raport BIK

Koniecznie pobierz raport BIK. Z tego dokumentu dowiesz się, czy internetowi oszuści nie zaciągnęli na Ciebie jakichkolwiek zobowiązań kredytowych i pożyczkowych. W ten sposób możesz dokonać interwencji zanim bank czy chwilówka zaczną do Ciebie pisać i dzwonić. W skrajnym przypadku o całej sprawie możesz dowiedzieć się dopiero od komornika, który może np. zająć Twoje konto w banku czy wynagrodzenie za pracę.

Gdzie szukać pomocy w sprawach dotyczących oszustwa na AnyDesk?

Wobec niszy rynkowej jaka wytworzyła się w związku z udziałem nowych technologii w popełnieniu przestępstw warto korzystać z pomocy podmiotów, które zajmują się takimi sprawami codziennie. W Kancelarii EUROLEGE już od dłuższego czasu pomagamy osobom pokrzywdzonym przestępstwami internetowymi. Zajmujemy się wstępną pomocą na etapie przedsądowym oraz reprezentacją w sporach sądowych z bankami czy chwilówkami. Musisz wiedzieć, że spór z bankiem o zwrot pieniędzy (bo to bank jest zobowiązany Ci je zwrócić) właściwie zawsze kończy się w sądzie. Z naszej strony składamy:

  • pozwy o zapłatę (kiedy doszło do kradzieży pieniędzy z konta bankowego),
  • pozwy o stwierdzenie nieważności umów kredytów i pożyczek (w przypadku zaciągnięcia zobowiązań finansowych na dane osoby trzeciej, nie będącej faktycznym pożyczkobiorcą/kredytobiorcą).

Jak mogę zgłosić się do Kancelarii EUROLEGE?

Na rynku usług prawniczych jako Kancelaria EUROLEGE działamy już od wielu lat. Dzięki naszej pomocy tysiące osób zyskały spokój finansowy. Od początku postawiliśmy na zdalną obsługę spraw naszych Klientów. Pozwala to na szybkość działania z naszej strony i łatwą dostępność do wysokospecjalistycznych usług prawnych ze strony naszych Klientów. Nasz wypracowany na przestrzeni lat model działania pozwala na pomoc wszystkim, bez względu na to gdzie aktualnie mieszkają. Reprezentujemy Klientów przed każdym sądem czy komornikiem w Polsce.

Ważne jest też to, że możesz skontaktować się z prawnikiem i uzyskać pomoc prawną bez konieczności wychodzenia z domu czy pracy. Wystarczy telefon albo inne urządzenie podłączone do Internetu. Wstępna analiza sprawy jest u nas bezpłatna i do niczego nie zobowiązuje.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas lub zadzwoń. Możesz również wysłać do nas zgłoszenie przez formularz kontaktowy. Zadzwonimy do Ciebie najpóźniej kolejnego dnia roboczego i ustalimy jak możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się z nami:


4.9/5 - (54 votes)

Kategorie: Cyberbezpieczeństwo

O Autorze

Kancelaria Eurolege

Kancelaria z wieloletnią praktyką w sprawach o zapłatę z powództwa banków, firm pożyczkowych i windykacyjnych (funduszy sekurytyzacyjnych). Pomaga osobom zadłużonym, których sprawy są na etapie przedsądowym (windykacyjnym), jak również sądowym i egzekucji komorniczej.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze

Kinga pisze:

Hej! Jestem właśnie po rozmowie z Panem chcącym wypłacić mi 46tyś zł, które muszą mi wypłacić, ponieważ rzekomo w 2019r, zakładając konto czy logując się na jakiejś stronie wyraziłam zgodę a by w moim imieniu obracać bitcoinem, i z tego tytułu teraz zgodnie z prawem należą mi się jakieś ułamki procenta od tego co oni zarobili. Mówił tak szybko plus szumy, że nie mogłam wychwycić żadnych konkretnych informacji, co to za strona , jego nazwiska itd., umówiliśmy się na rozmowę kolejnego dnia (dziś) bo wtedy nie mogłam rozmawiać, w każdym razie najważniejsze było abym miała dostęp do komputera. Poza nr nie bardzo miałam co wygooglować, ale już wiedziałam, że to „śmierdzi”, wiec czekałam na tel, żeby wyciągnąć więcej informacji. Oczywiście na start kazał mi pobrać Any desk (oczywiście tego nie zrobiłam). Rozmowa skończyła się bardzo niemiło, Pan poczuł się urażony, że oskarżam go o oszustwo, poprosiłam o dane firmy z jakiej jest, i czy jest inna opcja wypłaty pieniędzy, niż przez instalowanie czegoś na komputerze, okazało się, że mogę przyjechać i odebrać te pieniądze osobiście. Dowiedziałam się, że w tym 2019r. logowałam się na Blockchain.com (dodam, że nigdy w życiu nie interesowałam się kryptowalutami, poza jakimiś luźnymi rozmowami ze znajomymi). Dowiedziałam się również, że biuro firmy, z której dzwoni jest w Warszawie ul. Koraszewskiego 8-16/417, po wygooglowaniu okazało się że to Opole, i rzeczywiście jest tam firma zajmująca się kryptowalutami. No i teraz nie wiem czy jechać po tę kasę to Warszawy czy Opola? co myślicie :D. Był przygotowany aby podawać nazwy i adresy ciekawskim? czy ta strona i firma to też fake? nie wiem nie znam się, nie mam czasu tego prześwietlać, a z wierzchu trzyma się to kupy.

Wojciech pisze:

Przelałem pieniądze dla oszustów przelewem czy mogę odzyskać kasę

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Wojciechu. Musielibyśmy poznać Pana sprawę znacznie bliżej, aby udzielić odpowiedzi. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Rafał pisze:

Właśnie dzisiaj miałem taką sytuację że mam do wypłaty bitcoiny kiedyś coś tam próbowałem ale nigdy nie wpłacałem pieniędzy. I ta sama sytuacja musi pan zainstalować anydesk na jednym telefonie to zaczełem ściągać a na drugim szybko sprawdziłem co to i natrafiłem tutaj szybko zakończyłem rozmowę. I za każdym razem ten typ dzwonił z innego numeru że nie można było nawet sprawdzić co to za numer. Pozdrawiam i nie dajcie się oszukać.

Darek pisze:

Witam. Ok tygodnia temu kliknełem w reklamę naPortalu pogodowym. obiecywali Zysk Jeżeli wpłaci sie 250 $ na konto po kilku rozmowach z analitykiem okazało się że jest to handel ponoć krypto-walutami.Pani która Z ukraińskim akcentem dzwoniła z numeru telefonu31228796509 Kazała wgrać na komputer aplikację: Bilanse i any desk. Teraz ja już nie odbieram tych telefonów około siedmiu na dzień.
Czy po usunięciu aplikacji Any desk mogą jeszcze coś mi zrobić ?

Panie Dariuszu,
po usunięciu aplikacji oszuści nie mają już dostępu do komputera. Ale nie wiemy jakie dane już udało im się uzyskać. Na wszelki wypadek powinien Pan dokonać zastrzeżenia dowodu osobistego w banku (i wyrobić nowy dokument). Koniecznie trzeba też sprawdzić, czy w ustawieniach konta bankowego nie zostały dodane nowe telefony uprawnione do potwierdzania przelewów. Powinien Pan także zmienić login i hasło do bankowości elektronicznej, a także do poczty email.

Sławek pisze:

Witam kilka tygodni temu zadzwonił do mnie jakiś pan i też miał ukraiński akcent powiedział że rok temu wszedłem na jakąś stronę internetową i w ramach tego domniemanego kliknięcia dostałem od nich 200$ bonusu którymi podobno przez ten rok obracali w krypto walutach i że właśnie skończył się termin tego konta i chcą mi wypłacić zarobione pieniądze a jak mi obliczył nie była to niska kwota ponad 20000 zł pomyślałem łał super ale byłem w pracy i nie mogłem rozmawiać umówiliśmy się na 17dzwonił kilka razy tego dnia ale byłem zajęty i nie odebrałem dziś po kilku tygodniach zadzwonił ponownie i ta sama gadka o pieniądzach że konto jest zawieszone i koniecznie muszę wypłacić te pieniądze kazał pobrać AnyDesk więc to zrobiłem gdy zainstalowałem powiedział że pozostało 10 minut jego pracy i umieliśmy się na jutro po rozmowie sprawdziłem w internecie co to jest poczytałem państwa komentarze i zrozumiałem że to ściema a to ta sama osoba to ten sam oszust odinstalowałem AnyDesk i czekam na jutrzejszy tel od niego tym razem to on będzie ofiarą jeśli policji uda się go namierzyć pozdrawiam osttrzegajcie wszystkich gdzie się da

Kancelaria EuroLege pisze:

Bardzo dobrze, że nie dał się Pan nabrać na działanie oszustwa. Gratulujemy! :)

Grzegorz C. pisze:

Witam serdecznie. Dzisiaj o godzinie 13:38 odebrałem telefon (516905005) od pana, który twierdzi, że założyłem konto na portalu tradingowym, gdzie w moim imieniu traderzy mieli obracać moimi pieniędzmi. Twierdzi on, że jako nie logowałem się przez pół roku, muszą zamknąć moje konto i żeby mogli to zrobić, muszę wypłacić moje środki w wysokości 0,19BT. Owy pan mówił zbyt szybko żebym zrozumiał jaki to portal czy jaką firmę reprezentuje. Jako, że nie mogłem w tym czasie rozmawiać umówiliśmy się na 18. Zadzwonił o 18:09 z nr 729641868. Poprosił, abym zainstalował AnyDesk. Ok. Kiedy dzwonił pierwszy raz, nie zauważyłem jego ukraińskiego akcentu. Za drugim razem mówił już wolniej. No nie ważne pomyślałem, ze względu na sytuację. Po zainstalowaniu programu coś zaczeło mi świtać. Powiedziałem, że program nie chce się połączyć z internetem. Zalecił zamknięcie programu, rozłączenie internetu i ponowne włączenie. Powiedziałem, że nic z tego. Zaproponował przełożenie rozmowy na jutro na 17:45. Wiem, że kiedyś zakładałem konto na pewnym portalu, ale potrzebna była wpłata, której nie dokonałem, więc nie sądzę, że obracali tam swoimi środkami, a teraz chcą mi oddać jakąś część. Proszę o poradę.

Kancelaria EuroLege pisze:

Panie Grzegorzu, na nasze oko jest to ewidentna próba oszustwa. Zalecamy jak najszybsze usunięcie zainstalowanego oprogramowania AnyDesk i oddania urządzenia do specjalisty celem sprawdzenia, czy wszystko jest w porządku.

Natalia pisze:

Wczoraj dzwonił do mnie Pan z informacją, że system pokazuje mu iż składałam wniosek o odzyskanie pieniędzy i chciałby mi pomóc. Dopytalam się o jaką sprawę chodzi, a on odpowiedzial, że komputer mu nie pokazuje, ale że taki wniosek został złożony. Może to być kasyno (kasyno??? haha, stamtąd na pewno człowiek może odzyskać) czy inna sprawa. Powiedział na wstępie, że dzwoni z kancelarii aktual czy jakoś tak (po rozmowie sprawdziłam w internecie i nic takiego nie zostało znalezione). Powiedziałam, że to pewnie chodzi o moje anulowane loty z powodu pandemii (do tej pory nie mogę odzyskać około 3 tys złoty, linie lotnicze usprawiedliwiają się pandemia i oferują vouchery, agencje też są bezradne). Mężczyzna powiedział, bym krótko opisała sytuację i czy korzystałam z karty. Jak z karty to świetnie… Jest mi w stanie pomóc. Powiedzial, że też jako kancelaria pobierają tam 10 czy15% kwoty od biletu (kolejna lampka… Dokładnie nie wie ile procent?) Umówiliśmy się na rozmowę telefoniczną dzisiaj. Pan zadzwonił 15 min wcześniej i zapytał czy mam dostęp do komputera czy telefonu. Odpowiedziałam, że telefonu. Na wstępie oznajmił, że pomoże mi odzyskać te pieniądze za pomocą chargeback. Poprosił o zainstalowanie tej aplikacji AnyDesk. Miałam myśli, że to dziwne, bo z wcześniejszymi agencjami zawierałam krótka umowę przed rozpatrzeniem mojego wniosku. Wczoraj również zapytałam czy da radę załatwić to przez maila, tak mi będzie łatwiej, w sumie odpowiedzi żadnej tylko że pan zadzwoni dzisiaj. Pobrałam aplikację, a tam komunikat o tym, że ktoś chce mieć dostęp do mojego telefonu. Powiedziałam panu, że się boję – teraz dużo się słyszy o takich przypadkach. Uspokoił mnie, mówiąc że wie o co chodzi i również jest czujny, ale tu nie ma obaw. Powiedziałam, że miał zadzwonić później, a ja muszę coś pilnie dokończyć. Rozmowa dobiegła końca. Po 15 minutach otrzymałam powiadomienie o 4 nieodebranych połączeniach z różnych numerów (kto normalny tak dzwoni). Zapytałam o nazwę kancelarii, bo w internecie brak info. Nie odpisują… Rozmawiałam z mężczyzną z ukraińskim akcentem, bardzo ładnie mówił po polsku.

To jest tragedia co się dzieje w tych czasach!! Przestrzegajcie ludzi ile można!!

Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Natalio, dobrze, że była Pani czujna i nie dała się zwieść oszustom. Niestety, ale bardzo dużo ludzi każdego dnia daje się nabrać na sztuczki cyberprzestępców. Trzeba być bardzo czujnym i uważać co robi się w sieci i nie klikać w przesyłane linki.