Przy okazji uchwalania Tarczy 3.0 wprowadzono do przepisów również ciekawe rozwiązania dotyczące ochrony konsumentów przed firmami telekomunikacyjnymi. Wprowadzane przepisy mają za zadanie doprowadzić do sytuacji, która w dużym stopniu wyeliminuje nieprawidłowe i niekorzystne dla abonentów rozwiązania stosowne wcześniej. O jakie konkretnie chodzi?

Odbierz bezpłatną analizę dokumentów dotyczących zadłużenia. Sprawdź jak możemy Ci pomóc.

Lista wymogów nakładanych na firmy telekomunikacyjne od 21 grudnia 2020 roku.

Poniżej przedstawiamy najistotniejsze zmiany w nowym prawie telekomunikacyjnymi:

  • Firma telekomunikacyjna będzie musiała przed zakończenie okresu trwania umowy na usługi telekomunikacyjne poinformować abonenta o tym, że umowa dobiega końca. Obowiązek taki będzie na co najmniej 30 dni przed planowanym zakończeniem umowy abonenckiej.
  • W przypadku przedłużenia umowy na czas określony po jej zakończeniu abonent będzie mógł wypowiedzieć umowę z zachowanie 1-miesięcznego okresu. Okres ten nie będzie przypadał na zakończenie kolejnego miesiąca, ale z upływem miesiąca po dokonaniu wypowiedzenia. A więc jeśli abonent wypowie umowę np. 3 lutego 2020 roku, to umowa rozwiąże się z dniem 3 marca 2020 roku, a nie jak dotychczas 31 marca 2020 roku.
  • Wypowiedzenie umowy abonenckiej będzie mogło być dokonane także e-mailem! Forma taka będzie wymagała jednak potwierdzenia dokonanej czynności, np. SMS albo nagrywana rozmowa z konsultantem.
  • Firmy telekomunikacyjne będą zobowiązane udostępniać abonentom prawo do wglądu w informacje o pozostałych do wykorzystania usług limitowanych. Obowiązek ten sprzężony będzie z koniecznością powiadamiania abonenta o wykorzystaniu limitu usług.
  • Od momentu rozwiązania umowy z jednym operatorem a kolejnym abonent będzie miał miesiąca na przeniesienie numeru. Termin ten liczy się od dnia zakończenia umowy z poprzednim operatorem.

Masz nakaz zapłaty albo komornika z firmy telekomunikacyjnej? Pomożemy Ci!

Jeśli masz problemy z firmami telekomunikacyjnymi, jak np. Orange, T-Mobile, Plus czy P4 Sp. z o.o. (Play) to możesz nam zgłosić swój problem. Chętnie pomożemy. Wiemy, że wiele osób dostaje nakazy zapłaty z sądów. Nie wiedząc co z tym zrobić i jak się bronić nie podejmują prób ochrony majątku. A z naszego doświadczenia wynika, że wiele spraw z firmami telekomunikacyjnymi w sądzie można wygrać!

Nawet jeśli w sprawie jest już komornik to nie wszystko stracone! Jeżeli przed pojawieniem się komornika sądowego nic nie wiedziałeś o sprawie sądowej to świetna wiadomość! Zapewne z powodu pomyłki samej firmy oraz sądu masz szansę na powrót do gry i nawiązanie skutecznej walki o pełne oddłużenie i pozbycie się problemów finansowych!

Darmowa konsultacja oddłużeniowa w sprawach kredytów i pożyczek.

Dostałeś z sądu nakaz zapłaty albo wyrok w sprawie z bankiem, firmą pożyczkową lub windykacyjną

Zgłoś się po darmową analizę sprawy! Nasz prawnik ustali jak możemy Ci pomóc.

Jak możesz się z nami skontaktować? To bardzo łatwe. Działamy na terenie całego kraju i pomagamy przed każdym sądem i komornikiem w Polsce. Wszystko załatwisz u nas zdalnie i bez konieczności wychodzenia z domu czy pracy.

Oto kilka bezpiecznych sposobów kontaktu z nami:

Darmowa konsultacja oddłużeniowa

Skontaktuj się z nami:

Niczym nie ryzykujesz. Zgłoszenie i konsultacje do niczego nie zobowiązują. W każdej chwili możesz się wycofać.

Jacek Andrzejewski

Jacek Andrzejewski

Dyrektor ds. marketingu w Kancelarii EUROLEGE. Doświadczony manager marketingu i sprzedaży z wieloletnią praktyką na kierowniczych stanowiskach w kancelariach prawnych i firmach handlowych o zasięgu ogólnopolskim. Wielokrotnie zasiadał w organach instytucji działających w sektorze NGO.

Oceń ten post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *