Kradzież pieniędzy z konta bankowego to już codzienność w naszym kraju. Z każdym rokiem wzrasta liczba osób poszkodowanych tego rodzaju przestępstwem. Niestety banki niezgodnie z prawem odmawiają zwrotu utraconych środków! Jakie kroki należy podjąć w przypadku kradzieży pieniędzy z konta przez Internet? Do kogo zwrócić się o pomoc, aby odzyskać pieniądze? Odpowiadamy w poniżej.

Kradzież pieniędzy z konta przez Internet. Jak przebiega, na co uważać?

Polska jest jednym ze światowych liderów płatności elektronicznych. Naszym rodakom bardzo przypadł do gustu ten rodzaj płatności. Chętnie robimy zakupy online, korzystamy z serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych, a także płacimy za usługi cyfrowe. Za wszystko oczywiście płacimy kartą, Blikiem lub przelewem online. Niestety nadal cechuje nas niska świadomość zagrożeń związanych cyberprzestępczością. Nic więc dziwnego, że nasz kraj jest też europejskim liderem pod względem ilości cyberprzestępstw!

Internetowi oszuści najczęściej podszywają się pod znaną firmę lub instytucję w celu kradzieży danych z kraty płatniczej lub dostępu do rachunku bankowego. Phishing, bo tak nazywa się ta metoda, może przybierać różne formy. Poniżej najczęściej spotykane metody na kradzież pieniędzy z konta poprzez phishing.

Pamiętaj, aby nigdy nie klikać w żadne linki otrzymywane z SMS oraz emailach. A co najważniejsze, po przejściu na taką stronę nie podawajmy swoich danych osobowych, danych dostępowych do kart i bankowości elektronicznej!

Oszustwo na OLX i Whatsapp

Oszustwa na OLX polegają na tym, że złodziej w celu dokonania kradzieży pieniędzy z konta bankowego próbuje uzyskać dane kraty kredytowej. Często też dochodzi do próby wyłudzenia danych do logowania do bankowości internetowej. Złodziej za pośrednictwem komunikatora internetowego Whatsapp rozpoczyna rozmowę ze sprzedającym. Informuje o chęci zakupu wystawionego produktu i proponuje przeprowadzenie transakcji za pośrednictwem OLX. Ma to na celu wzbudzenie zaufania u ofiary i zminimalizowanie jej ewentualnych obaw.

Jeżeli ofiara wyrazi zgodę na sprzedaż, to przestępca wysyła jej link do portalu mającego służyć do dokonania płatności. W rzeczywistości strona ta służy do kradzieży danych z karty lub danych do logowania do konta bankowego.

Kradzież pieniędzy z konta oszustwo na OLX
Źródło: CERT Polska (www.cert.pl)

Kradzieże środków bankowych z wykorzystaniem platform sprzedażowych przybierają na sile. Wiele z nich jest do siebie podobnych, różnią się jedynie pewnymi szczegółami wynikającymi z działania portalu. Dlatego warto wiedzieć na co zwrócić uwagę, aby nie stać się kolejną ofiarą.

O innej bardzo popularnej metodzie przeczytasz w naszym artykule: Oszustwa na Vinted

Fałszywe wiadomości SMS

W tym wariancie cyberprzestępcy wysyłają do swoich potencjalnych ofiar SMS. Wiadomość SMS zawiera informację, że musisz dopłacić kilka złotych za przesyłkę, albo masz niewielką niedopłatę w podatku, mandacie karnym itp. W treści jest też link do płatności elektronicznej. Tak naprawdę jest to fałszywa strona, która podszywa się pod bank lub inną firmę oferującą usługi płatności internetowych.

Od dłuższego czasu pojawiają się też wiadomości, w których oszuści podszywają się pod instytucje państwowe. Takie SMSy mogą dotyczyć odbycia kwarantanny z powodu COVID albo alertu RCB. W tych wiadomościach także są linki kierujące na niebezpieczne strony.

kradzież pieniędzy z konta oszustwo na kuriera
Źródło: KMP w Chorzowie
kradzież pieniędzy z konta oszustwo na kwarantannę
Źródło: gov.pl

Fałszywy pracownik banku

Ofiara tej metody otrzymuje telefon od przestępcy, który podaje się za pracownika banku, podaje swoje imię i nazwisko oraz numer identyfikacyjny. Aby dodatkowo się uwiarygodnić, cyberprzestępcy korzystają z metod, które pozwalają wyświetlać na ekranie telefonu ofiary numer telefonu banku jako przychodzący.

Cyberprzestępca informuje potencjalną ofiarę, że doszło do ataku hackerów na serwery banku lub podejrzanych, bądź nieautoryzowanych transakcji i pieniądze na rachunku są zagrożone. Aby je zabezpieczyć należy zainstalować w komputerze lub telefonie specjalną aplikację (zazwyczaj Anydesk lub Quick Support). N astępnie złodziej instruuje o konieczności zalogowania się do konta internetowego i przeprowadzenia czynności zabezpieczających.

W ten sposób (z pomocą aplikacji) złodziej wchodzi w posiadanie loginów i haseł do kont bankowych, bo widzi wszystko co się dzieje na ekranie urządzenia ofiary. Gdy tak się stanie, wtedy następuje kradzież pieniędzy z konta bankowego przez Internet. Cyberprzestępca nie musi ruszać się z mieszkania. Szybko przelewa pieniądze ofiary na swoje własne, zazwyczaj zagraniczne konta.

Kto odpowiada za kradzież pieniędzy z konta?

Ofiary kradzieży pieniędzy z konta bankowego mają prawo domagać się zwrotu wszystkich środków. Natomiast banki robią wszystko, aby tych pieniędzy nie oddawać. Próbują się pokrętnie tłumaczyć, że to klient nie zachował należytej staranności udostępniając dane dostępowe do rachunku. Prawo i sądy są jednak po stronie konsumenta!

Skradziono pieniądze z Twojego konta bankowego?

Możesz odzyskać wszystkie środki!

Już teraz zgłoś się po darmową konsultację prawną! Nasz prawnik ustali jak możemy Ci pomóc w odzyskaniu ukradzionych pieniędzy.

Umowa rachunku bankowego została określona w art. 725 i następnych Kodeksu cywilnego. Na podstawie tej umowy bank jest zobowiązany względem posiadacza rachunku do przechowywania jego środków pieniężnych. Może też być (w zależności od treści umowy) do dokonywania rozliczeń pieniężnych na zlecenie posiadacza rachunku. Ponadto zgodnie z przepisami prawa bankowego, to bank jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa pieniędzy zgromadzonych na rachunku bankowym. Dlatego też w celu ochrony powierzonych mu środków, to właśnie bank powinien dołożyć szczególnej staranności.

Art. 50
2. Bank dokłada szczególnej staranności w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa przechowywanych środków pieniężnych.

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. 1997 Nr 140 poz. 939)

Bank powinien niezwłocznie oddać konsumentowi pieniądze skradzione z konta bankowego. Wynika to wprost z treści ustawy o usługach płatniczych. Taki zwrot powinien nastąpić niezależnie od prowadzonego postępowania reklamacyjnego.

Jednak banki bardzo często nie stosują się do tych przepisów! Jedynym sposobem na odzyskanie środków jest droga sądowa i pozwanie banku. Niestety poszkodowany konsument ma niewielkie szanse jeżeli będzie działał na własną rękę. Będzie musiał zmierzyć się z siedzącym po drugiej stronie sali sądowej doświadczonym prawnikiem banku.

Warto też wspomnieć, że zgodnie z motywem 71 dyrektywy PSD2 to dostawca usług płatniczych powinien niezwłocznie zwrócić płatnikowi środki, jeżeli doszło do nieautoryzowanej transkacji. Dopiero później może oceniać, czy dokonanie zwrotu było zasadne, czy też nie.

Gdzie zgłosić kradzież pieniędzy z konta bankowego?

Jeżeli doszło do kradzieży pieniędzy z konta bankowego, to należy ten fakt natychmiast zgłosić odpowiednim instytucjom. Powinieneś niezwłocznie złożyć do banku reklamację, jak również powiadomić policję, która sporządzi stosowną notatkę. Dokumenty te będą później istotnymi dowodami w sprawie sądowej o zwrot utraconych pieniędzy.

Reklamacje można złożyć samodzielnie za pomocą dowolnych dostępnych środków. Dozwolona jest każda forma, tj. pisemna, telefoniczna, emailem, poprzez stronę banku itd. Na rozpatrzenie reklamacji bank ma od 15 do 60 dni. Skąd taka rozbieżność? Wynika z tego, że różne przepisy inaczej określają ten termin. Niemniej bank powinien zwrócić pieniądze już w trakcie postępowania reklamacyjnego.

Niestety banki masowo odrzucają reklamacje. Swoje stanowisko tłumaczą tym, że klient nie zachował należytej staranności. Poprzez swoje działanie udostępnił dane do logowania osobie trzeciej, czego skutkiem była kradzież pieniędzy z konta bankowego. To oczywiście bzdura!

Jak uzyskać odszkodowanie za kradzież pieniędzy z konta?

Jak już wspominaliśmy, bank ma obowiązek zwrócić niezwłocznie skradzione środki pieniężne na rachunek bankowy. Banki jednak tego nie robią, więc konieczne jest złożenie pozwu do sądu przeciwko bankowi. Jest to bardzo skuteczna droga dochodzenia swoich praw. Sądy stają po stronie poszkodowanych konsumentów i zasądzają zwrot pieniędzy od banku. Wymaga to oczywiście trochę czasu oraz pomocy doświadczonego prawnika, ale wysiłek się opłaca.

Sąd Rejonowy nakazał PKO BP zwrot środków skradzionych przez cyberprzestępców z konta naszego Klienta. Nakaz zapłaty został wydany w terminie miesiąca od złożenia pozwu przez naszego mecenasa.

Z naszego doświadczenia wynika, że w sprawach o kradzież pieniędzy z konta, a także wyłudzenie danych osobowych, sądy orzekają na korzyść poszkodowanych. Wyroki jakie zapadają jednoznacznie wskazują, że bank nie może przerzucać odpowiedzialności za tego rodzaju przestępstwa na klienta. Fakt, że poszkodowany dokonał logowania do konta na fałszywej stronie, albo potwierdził przelew w bankowości elektronicznej nie oznacza, że zrobił to umyślnie. Tym samy przeczy to stanowisku banków, że klient nie zachował należytej staranności.

Pomogliśmy już tysiącom konsumentów pozwanych przez banki o zapłatę nienależnych długów (np. kredyt na skradziony dowód). W tym wiele spraw dotyczyło kradzieży środków pieniężnych z rachunku bankowego.

Gdzie szukać pomocy, aby odzyskać pieniądze?

Jeżeli padłeś ofiarą oszustów, to należy ci się zwrot wszystkich skradzionych pieniędzy Nie ma znaczenia, czy doszło do tego przez Internet, w bankomacie lub podczas rozmowy z fałszywym pracownikiem banku. Jako poszkodowany przestępstwem kradzieży masz prawa, z których możesz i powinieneś korzystać.

Proces dochodzenia zwrotu środków nie jest prosty. Niemal zawsze wymaga pozwania do sądu banku, który będzie korzystał z pomocy fachowego pełnomocnika (adwokata lub radcy prawnego). Dlatego również ty powinieneś korzystać z pomocy ekspertów z wieloletnim doświadczeniem.

W Kancelarii EUROLEGE pomogliśmy już ponad 7000 tysiącom osób w sporach sądowych z instytucjami finansowymi – bankami, firmami pożyczkowymi i windykacyjnymi. Możemy pomóc również tobie!

Skorzystaj z całkowicie darmowej konsultacji prawnej dla osób poszkodowanych przez cyberprzestępców! Nasz prawnik dokładnie przeanalizuje twoją sprawę, zapozna się z dokumentami i ustali jak możemy ci pomóc. To nic nie kosztuje, ani do niczego nie zobowiązuje. Dowiesz się co możemy dla ciebie zrobić i wtedy świadomie podejmiesz decyzję co dalej.

Skontaktuj się z nami:


4.9/5 - (137 votes)

Kategorie: Cyberbezpieczeństwo

O Autorze

Jacek Andrzejewski

Dyrektor ds. marketingu w Kancelarii EUROLEGE. Doświadczony manager marketingu i sprzedaży z wieloletnią praktyką na kierowniczych stanowiskach w kancelariach prawnych i firmach handlowych o zasięgu ogólnopolskim. Wielokrotnie zasiadał w organach instytucji działających w sektorze NGO.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze

Kinga pisze:

Dzień dobry, skradziono mi z konta 1850 zł. Reklamacja w banku złożona, ale pewnie i tak nic z tym nie zrobią. Proszę o kontakt

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Kingo. Jeśli nie złożyła Pani jeszcze zawiadomienia o oszustwie na Policji to należy wykonać jeszcze ten krok. Zajmujemy się pomocą w tego typu sprawach. Nawet, jeśli sprawca oszustwa nie został znaleziony. Jeszcze dzisiaj napiszemy do pani maila z prośbą o szerszy opis sprawy. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Anna pisze:

Dzień dobry
Skradziono mi środki z konta przy podając fałszywy lync. Osoba kontaktowała się przez whatsapa w sprawie transakcji zakupu wystawionego przeze mnie mebla. Wszystko zostało ustalone następnie osoba przesłała z olx-a zdjęcie wystawionego mebla wraz z lyncem do podania danych do dokonania przelewu. Rano zobaczyłam że mam dwa SMS-y informujące że ktoś aktywował usługę iPKO a następnie SMS z informacją że dokonano transakcji przy użyciu karty. Złożyłam zawiadomienie do bank ( karta została zablokowana) oraz zgłoszenie na policję. Pobrana kwota to 18500 PLN. Bank najprawdopodobniej odrzuci reklamację. Co w tej sytuacji i czy jest szansa na odzyskanie skradzionej kwoty. Proszę o pomoc .

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Anno, zajmujemy się takimi sprawami. Nie zwraca Pani uwagi na negatywne rozpatrzenie reklamacji przez bank. To zasadniczo standardowa procedura. Potem trzeba działać i odzyskiwać pieniądze z użyciem postepowania sądowego. Pomagamy w takich sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Katarzyna Sygitowicz pisze:

Dzień dobry.Skradziono mi środki z konta przy użyciu karty revolut przewalutowanie środki i przelano na zagraniczne konto. Bank umywa ręce, Walutomat udzielił inf. odnośnie konta os. na które zostały przesłane środki i dalej nie mogę nic z tym zrobić.prosze o pomoc mój nr 514 610 XXX

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Katarzyno. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośba o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Monika pisze:

Witam! Wczoraj po godzinie 21.00 padłam ofiarą oszusta internetowego.Skradziono mi z konta ponad 7.000zł.Sprawa zgłoszona na policję i do banku,konta zablokowane.

Kancelaria EuroLege pisze:

Odpowiedzieliśmy na Pani komentarz chwilę wcześniej.

Monika pisze:

Witam serdecznie! Wczoraj po godzinie 21.00 padłam ofiarą oszustwa internetowego .Skradziono mi z z konta ponad 7.000 zł.Sprawa została zgłoszona na policję i do banku .Konto zablokowane.

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry, zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Justyna pisze:

Dzień dobry
Skradziono mi 1 tys z konta bankowego reklamację w banku zgłosiłam ale oczywiście bank twierdzi że nie widzi problemu zwrotu pieniędzy nie dostanę

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Justyno. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. W tym również w folderze SPAM.

Marta pisze:

Witam. Czy komuś udało się odzyskać pieniądze?

Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Marto, zapraszamy do kontaktu. Wszystko Pani wytłumaczymy, tj. jak wygląda proces odzyskiwania środków od początku aż do samego końca. Nasze dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Wiktoria pisze:

Wczoraj z konta zniknęło mi 1700 zł sparawa zgłoszona na policję i do banku reklamacja poszła , konta zostały zablokowane

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Wiktorio. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośba o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Magdalena pisze:

Proszę o pomoc, ponieważ z karty skradziono mi ponad 2000 zł. Oczywiście bank odmówił mi zwrotu pieniędzy.

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej wraz ze skrzynką SPAM.

Pelagia pisze:

Skradziono mi 2 tys przez vinted z karty debetowej która była w trakcie wypowiedzenia

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośba o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Łukasz pisze:

Witam. Witam zostałem okradziona na 3500 złotych przez internet mobilny. Bank przysłał mi odmowę reklamacji ponieważ udostępniłem po części swoje poufne dane…

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Łukaszu. Zajmujemy się takimi sprawami. Odpowiedź banku nas nie dziwi, ponieważ w zasadzie w 100% podobnych spraw nasi Klienci spotykają się z taką odpowiedzią. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Wiktoria pisze:

Witam zostałam okradziona na ponad 8 tysięcy złotych a bank przysłał mi odmowę reklamacji ponieważ udostępniałam swoje poufne dane…

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się tego typu sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Marzena pisze:

Dzień dobry zostałam okradziona na bardzo dużą kwotę na portalu olx. Proszę o pomoc

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się pomocą w takich sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Dagmara pisze:

Witam! Zostałam okradziona na portalu olx i pobrano mi 1500 zł.
Proszę o pomoc

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o wskazanie dodatkowych informacji. Postaramy się Pani pomóc. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Konrad pisze:

Witam zostałem oszukany poprzez portal olx wystawiłem przedmiot potencjalny kupujący do mnie napisał i jak się okazało był to oszust i z mojego konta zginęło 18000 tys złotych . Złożyłem reklamacje ale została odrzucona , ponieważ bank twierdzi że bezmyślnie podałem dane ,i nr karty czy jest szansa żebyk odzyskał chociaż pół kwoty? Pozdrawiam

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o podanie większej ilości informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Co do sposobu rozpatrzenia reklamacji bankowej to można uznać, iż była to standardowa odpowiedź banku. Oczywiście będziemy starali się Panu pomóc, a odpowiedź banku nie jest tutaj w ogóle wiążąca.

Szymon pisze:

Witam serdecznie razem z żoną mamy wspólne konto w banku i niestety chciała sprzedać ubranka córek na portalu vindet i z konta zginęło 3550 zgłosiłem reklamację w banku i na policję ale pan policjant powiedział że na odzyskanie pieniędzy jest znikoma szansa proszę o pomoc

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Informacja jaka została Panu przekazana przez Policjanta nie jest prawidłowa. Dla wdrożenia procedury odzyskania środków nie ma konieczności wykrycie sprawcy przestępstwa. Zapewne osoba przyjmująca zawiadomienie nie posiadała wiedzy z zakresu prawa cywilnego, a w szczególności ustawy o usługach płatniczych. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Magdalena pisze:

Dzień dobry zostałam oszukana na portalu vindet i okradziona na 7.000 zł proszę o pomoc

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie większej ilości informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Aneta pisze:

Witam, ja również zostałam okradziona z konta internetowego. Oszukano mnie na olx , what’s app. Bank nie uznał reklamacji pomimo szybkiej reakcji z mojej strony.

Dzień dobry Pani Aneto, nasz konsultant odezwie się do Pani na adres email podany w komentarzu. Ustalimy jakie dokładnie były okoliczności sprawy i powiemy, czy będziemy mogli Pani pomóc. :)

Miłosz pisze:

Witam, niestety ja również zostałem oszukany po przez sprzedaż na olx i WhatsApp straciłem łącznie prawie 26 tysięcy złotych bardzo długo oszczędzałem żeby mieć tyle pieniędzy, niestety ktoś mnie oszukał a ja potrzebuje pomocy. Proszę o kontakt

Dzień dobry, nasz konsultant odezwie się do Pana na adres email podany w komentarzu. Ustalimy jak możemy Panu pomóc. :) Jednocześnie zachęcamy do kontaktu telefonicznego – 530 333 130.

Patrycja pisze:

1 kwietnia zostałam oszukana przez fikcyjnego klienta z OLX. Zostały wyłudzone ode mnie dane do logowania na konto bankowe i skradziono mi 900zl po przez blik. Proszę o pomoc.

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Sebastian pisze:

Witam zostały mi skradzione pieniądze z konta bankowego 7 000 zł. Stało się to przez aplikację Vinted, zostałem podstępnie oszukany czy można z tym coś zrobić

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. W zdecydowanej większości przypadków istnieje możliwość odzyskania skradzionych pieniędzy. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Ewa pisze:

Zostały mi skradzione pieniądze z konta internetowego.Oszustwo na olx , what’s app.Prosze o pomoc

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami Pani Ewo. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Postaramy się Pani pomóc. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Jerzy pisze:

Witam serdecznie,
Zostalem oszukany przez firme podszywajaca sie pod Orlen, oszusci zalogowali sie do mojego konta i zrobili dwa przelewy na 2000 euro bank nie che mi pieniedzy oddac a oszusci nadal dzwonia do mnie codziennie pare razy na dobe. Sprawe przejela prokuratora
Co moge zrobic aby odzyskac pieniadze Bank powiedzial ze zatwierdzilem tranzakcje i pieniedzy mi nie oddadza pomimo iz osoba trzecia zalogowala sie an moje konto.

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeśli wysłała nam pani wiadomość mailowa to jeszcze dzisiaj się z Panią skontaktujemy. prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Alicja pisze:

27 marca zostałam oszukana przez fikcyjnego klienta z OLX. Zostały wyłudzone ode mnie dane do logowania na konto bankowe i skradziono mi 5000zl. Proszę o pomoc!

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeśli wysłała nam pani wiadomość mailowa to jeszcze dzisiaj się z Panią skontaktujemy. prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Arek pisze:

Witam mam pytanko jest możliwość odzyskania pieniędzy 4100zl okradziono mnie przez portal olx i watsapp bank odrzucił reklama je sprawa jest na policji

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeśli wysłała nam pani wiadomość mailowa to jeszcze dzisiaj się z Panią skontaktujemy. prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mialowej.

Paulina pisze:

Dzień dobry, 1 kwietnia chcąc sprzedac sukienkę córki za 20 zł na Vinted oszuści wkradli się na moje konto i zabrali 60 000 tys zł, czy te pieniądze są do odzyskania?
Sprawę oczywiście zgłosiłam na policję(oni jednak nie dają nadzieji na odzyskanie nawet części pieniędzy) , złożyłam również reklamację do banku ale odpowiedź dostałam negatywna…
Wyslalam do Państwa wiadomość e-mail z opisem całej sytuacji,dołączyłam dokumenty które posiadam w tej sprawie.
Bardzo proszę o pomoc i kontakt . Pozdrawiam

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeśli wysłała nam pani wiadomość mailowa to jeszcze dzisiaj się z Panią skontaktujemy. prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mialowej.

Anna pisze:

Witam. Nieświadomie udostępniłam moje dane karty i bankowości elektronicznej. Wszystkie pieniądze z konta zniknęły. Nie ma śladu korespondencji. Straciłam przeszło 8 tysięcy. Co robić? Proszę o pomoc

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Jacek pisze:

Mam takie pytanie córka próbowała sprzedać ubrania przez firmę vinted i wtedy się zaczęło podesłała jej linki do podania loginu i hasła do banku BSR ona je wpisała i okazało się że konto zostało wyczyszczone pisało na koniec pozostań na tej stronie i potwierdz w aplikacji mobilnej przez 10 minut a po 10 minutach twoje powiadomienie autorautoryzacyjne wygasło nie mogłem się od piątku do poniedziałku zalogować w poniedziałek w banku okazało się że konto jest puste zmieniłem login i hasło i czy to już będzie bezpiecznie było kilka przelewów zrobionych z tego co kojarzę do banku we Wrocławiu i Poznaniu mam wydruki następne pytanie czy jeżeli to nie ja robiłem te przelewy tylko ktoś weszedł mi na konto i wypłacił pieniążki czyli dokonał wyłudzenia to Bank powinien je mi zwrócić oraz czy powinnem zgłosić to na Policję w tym samym dniu czy mogę następnego dnia z góry dziękuję za pomoc.

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Jacku. Oczywiście sprawę trzeba zgłosić na Policję jako oszustwo. Można tego dokonać w dowolnym czasie. Chociaż im szybciej, tym lepiej. Należy też złożyć reklamację do banku prowadzącego rachunek. Na 99,99% będzie ona rozpatrzona negatywnie, ale jest to warunek konieczny dla podejmowania dalszych działań zmierzających do odzyskania pieniędzy. Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Sylwia pisze:

Witam, z konta męża zniknęły pieniądze przez fałszywa stronę olx na początku stycznia, bank odrzucił reklamację oczywiście wina przerzucona na męża. Ale nie był to jeden przypadek, mąż stał się tak zwanym słupem. niestety bank cały czas odbija piłeczkę i nie wiemy co z tym dalej zrobić aby odzyskać pieniądze. Dla prezesa banku to śmieszna kwota ale dla nas 1050 zł nie jest mało.

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami Pani Sylwio. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Państwa maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Anna pisze:

Witam, skradziono mi pieniądze z konta przez rozmowę na watshapie. Czy jest szansa na odzyskanie części chociaż?

Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami Pani Anno. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej.

Natalia pisze:

Witam. Tydzień temu zostałam okradziona z konta poprzez swoją lekkomyślność. Zadzwoniłam do banku z prośba żeby anulowali te transakcje bo mnie właśnie okradli, Pani stwierdziła że transakcje musza się zaksięgować. To była kwota 1594 zl, od razu zablokowałam kartę i dostęp do bankowości. Zgłosiłam sprawę na policję. Kiedy transakcje się zaksięgowany złożyłam reklamacje ale bank ją odrzucił. Bardzo proszę o pomoc.

Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami Pani Natalio. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej.

Malgorzata pisze:

Dzien dobry
Prosze o kontak
Zostalam oszukana przez olx,bank twierdzi ze musi rozpatrzec reklamacje jednak to policja musi scigac i dopiero jak odzyska pieniadze od zlodzieja dopiero otrzymam ja.dalej chca mnie oszukiwac tylko tym razem bank.pozdrawiam

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Elżbieta pisze:

Witam.W dniu 16 lutego przelałam na conto Coinbase Ireland Ltd 8.859euro i zaraz po wpłacie pieniądze mi zniknęły.Ktoś przejął je robił inwestycje w moim imieniu na moim koncie przez 2 tygodnie. Zarobił na tym ponad 38.000euro.I te pieniądze gdzieś zniknęły nawet Coinbase nie jest w stanie wycofać tych transakcji. Ja w tym czasie miałam jakby problem z zalogowaniem. Jakbym była zablokowana. Coinbas blokował mi konta żeby uchronić mnie przed stratami. Pozmieniałam hasła ale było już za pózno. Pieniądze zniknęły.Czy mogę żądać od nich zwrotu moich utraconych pieniędzy i jak?Obecnie wyświetlają mi te wszystkie transakcje ale niby nie da się ich wycofać. Bardzo proszę o pomoc.Pozdrawiam

Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Elżbieto, w takiej sytuacji wygląda to trochę inaczej niż tradycyjna kradzież pieniędzy z konta bankowego. Niemniej możemy się przyjrzeć sprawie. Postaramy się pomóc. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie większej ilości informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Ewa pisze:

Witam, zdecydowałam, że zgłoszę się o pomoc tutaj, bo nie bardzo wiem, jak mogę zareagować w tej sytuacji. Sprawa ma się tak – z konta bankowego mojego chłopaka dwukrotnie wyszły dwa podejrzane przelewy na dziwne konta – jedno na kwotę 30,37 zł, natomiast drugie na aż 579,31 zł. Nie ma możliwości, żeby były to jakieś jego wydatki. Mój chłopak ma konto w ING.
Czy jest jakaś szansa na odzyskanie tych pieniędzy? Co powinniśmy teraz zrobić w tej sytuacji?
Posiadam screeny tych nietypowych przelewów, które powinien zobaczyć specjalista. Proszę o kontakt.

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry, zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Postaramy się Pani pomóc. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Justyna pisze:

Witam. W sobotę zostały mi skradzione pieniądze z konta bankowego. Bardzo proszę o pomoc w odzyskaniu moich pieniędzy. proszę o pomoc

Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się tego typu sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej.

Justyna pisze:

Skaradzona mi pieniedze z konta bankowego . Proszę o odzyskanie moich pieniędzy i zadośćuczynienie od banku za dopuszczenie do kradzieży pieniędzy, które zostały im powierzone i zrzucanie winy na mnie . Z góry dziękuję

Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pana maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pan również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Andrzej pisze:

Proszę o pomoc w odzyskaniu skradzionych pieniędzy przez internet z kąta bankowego

Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pana maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pan również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Kamila pisze:

Proszę o pomoc w odzyskaniu skradzionych przez internet pieniądze z konta bankowego

Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Magdalena pisze:

Zostałem okradziona, pieniądze zostały wyplacone przez bankomat. Proszę o pomoc.

Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Bożena pisze:

Dzisiaj z r-ku bankowego znikło mi
10000tys.
Jestem na emeryturze
Padlam łupem kradzieży dokładnie jak jest opisane zainstalowałem aplikację Ane-desk.
W baku konto zastrzeżone ale bez możliwości zwrotu pieniędzy. Kradzieży dokonano o 10:30 ja zgłosiłem kradzież o 14:00 I nic nie dało się zrobić.
Byłam na policji ale nikogo nie dostałam bo to mały posterunek
Pojadę jutro rano.
Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej robić.

Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/