Policja ostrzega przed wyłudzeniami z wykorzystaniem płatności mobilnych. Oszustwo na BLIK to jedna z częściej spotykanych metod przestępców w ostatnim czasie. Przestępcy zazwyczaj korzystają ze starych i sprawdzonych metod, jedynie dostosowują je do nowych technologii i trendów. Oszustwo na BLIK jest zatem nową odsłoną metody wyłudzenia pieniędzy przez podszywanie się pod inną osobę. W tym poradniku wyjaśniamy na czym polega ten sposób kradzieży i jak odzyskać skradzione pieniądze.

Metoda wyłudzenia pieniędzy. Oszustwo na BLIK.

Opisywane w tym artykule oszustwo na BLIK ma dwa różne oblicza, które bardzo się od siebie różnią. Od tego z jakiej metody skorzystali oszuści zależy, czy uda się później odzyskać skradzione pieniądzę.

Wariant 1 – oszustwa na OLX, Vinted itp.

W ostatnim czasie wyraźnie widać, że ta metoda oszustwa zyskuje na popularności. Cyberprzestępcy upatrzyli sobie na potencjalne ofiary osoby sprzedające na portalach ogłoszeniowych, stąd znane oszustwo na OLX i oszustwo na Vinted. Udając kupca wysyłają do potencjalnych ofiar wiadomość o chęci zakupu oferowanego towaru. W treści wiadomości wklejają link do fałszywej strony banku lub firmy kurierskiej z informacją, że za jej pośrednictwem możliwe będzie zlecenie wysyłki na koszt kupującego albo odbiór zapłaty za towar. Oczywiście nic takiego się nie wydarzy.

Za pomocą podstawionej fałszywej strony oszust uzyskuje dostęp do bankowości elektronicznej ofiary. Następnie dodaje swój telefon do list urządzeń zaufanych i zmienia limity wypłat w rachunku. Ostatnim krokiem jest kradzież pieniędzy z konta. Odbywa się to za pośrednictwem bankomatu oddalonego od miejsca zamieszkania ofiary. Wypłaty z konta są zatwierdzane kodami BLIK i realizowane jedna po drugiej, gdyż oszuści działają bardzo szybko.

Na szczęście w przypadku tej metody oszustwa możliwe jest odzyskanie pieniędzy skradzionych z rachunku bankowego. Jak to zrobić wyjaśniliśmy na końcu artykułu.

Wariant 2 – podszywanie pod znajomego

Ten wariant wyłudzenia przypomina trochę starą metodę oszustwa na wnuczka. Nie jest zatem niczym nowym, zmieniła się jedynie technologia. Dotyczy również stosunkowo niższych kwot, co wynika z limitów wydatków dziennych i jednorazowych w aplikacji BLIK.

W tym przypadku omawiane oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Nie jest to kradzież danych osobowych, tylko raczej kradzież tożsamości. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.

Niestety cofnięcie wypłaty tą metodą nie będzie już możliwe. Chociaż ma tu miejsce kradzież pieniędzy z konta, to przestępcy nie przelewają środków na rachunek bankowy. Nie można więc ustalić do kogo powędrowały pieniądze. Zamiast tego natychmiast wpisują uzyskany kod w bankomacie i wybierają gotówkę. Często też udają, że przesłany kod nie zadziałał i proszą o jego powtórne wygenerowanie. Tym prostym sposobem dokonują dwukrotnej kradzieży z konta jednej ofiary.

Jak przebiega oszustwo na BLIK? Najpopularniejsze przykłady.

Liczne osoby, które zgłosiły się na policję z zawiadomieniem popełnienia przestępstwa oszustwa metodą na BLIK podawały różne historie. Zawsze powtarzają się dwa scenariusze. Oszust podszywał się pod kupującego na portalu ogłoszeniowym albo pod kogoś z grona bliskiego grona znajomych, rodzinę lub przyjaciela. Łamią zabezpieczenia kont w mediach społecznościowych, podszywają się pod konkretną osobę. Korzystając z jej tożsamości kontaktuje się z potencjalną ofiarą za pośrednictwem komunikatora np. Messenger, Whatsapp.

Oszustwo na OLX i Vinted

Jak wspominaliśmy we wcześniejszym akapicie, cyberprzestępcy bardzo często podszywają się pod kupujących na portalach ogłoszeniowych. Zwabiają potencjalne ofiary na fałszywe strony banków lub innych instytucji i wykradają dane dostępowe do bankowości elektronicznej. Później czyszczą konto bankowe ofiary ze wszystkich dostępnych środków. Na szczęście w takich przypadkach możliwe jest odzyskanie skradzionych pieniędzy.

Pilna pożyczka

Przestępca włamuje się na konto w mediach społecznościowych rodziny ofiary. Pisze o potrzebnie pilnej pożyczki na kwotę kilkuset złotych i wygenerowanie kodu BLIK. Sytuacja jest wyjątkowa, a pożyczkę obiecuje zwrócić za kilka dni. Ponieważ korzysta z tożsamości bliskiej osoby nieświadoma ofiara nie widzi konieczności dodatkowej weryfikacji.

Zgubienie lub kradzież portfela

Przestępca kontaktuje się z ofiarą i przekonuje, że zgubił portfel a potrzebuje gotówki. Sprawa jest pilna, bo zatankowany samochód stoi na stacji przy dystrybutorze. Czasami też udaje, że portfel został skradziony wraz z dokumentami i potrzebuje pieniędzy np. na taksówkę. W takich okolicznościach, gdy w grę wchodzą emocje i trzeba szybko działać, ofiara nie weryfikuje okoliczności ani tożsamości osoby kontaktującej się z nią.

Blokada konta i chwilowy brak pieniędzy

Przestępca podszywając się pod bliskiego ofiary informuje, że nie może się zalogować do konta. Chce zrobić przelew na niewielką kwotę, np. 8,99 zł ale ma z tym problem. Prosi więc o podanie kodu BLIK, aby sfinalizować transakcję. W rzeczywistości kwota pobierana z konta wynosi 899,00 zł. Wiele osób na tym etapie nie weryfikuje już kwoty płatności, albo działa szybko i mechanicznie. Kątem oka widzi tylko cyfry 8-9-9, o których była przecież mowa. Okazuje się to być bardzo kosztowną pomyłką.

Skradziono pieniądze z Twojego konta bankowego?

Możesz odzyskać wszystkie środki!

Już teraz zgłoś się po darmową konsultację prawną! Nasz prawnik ustali jak możemy Ci pomóc w odzyskaniu ukradzionych pieniędzy.

Jak uniknąć oszustwa na BLIK?

Jest kilka podstawowych zasad, których wdrożenie pozwoli uniknąć nie tylko oszustwa na BLIK. Dzięki nim mamy szansę uniknąć kradzieży danych osobowych, wyłudzeń na OLX itp. Oszustwa bankowe mają to do siebie, że często dochodzi do nich, gdy tracimy czujność. Poniższe zasady są proste do wdrożenia, ale bardzo skuteczne.

Nie klikaj w linki

Oszuści często korzystają z tzw. phishingu i wykradają dane dostępowe do bankowości internetowej. W tym celu wysyłają do potencjalnych ofiar linki prowadzące na fałszywe strony banków, firm kurierskich lub innych instytucji. Nigdy nie klikaj w podejrzane linki otrzymywane mailem, bądź za pomocą komunikatorów.

Zawsze weryfikuj rozmówcę rozmówcę.

Gdy złodziej podszywa się pod pracownika banku, to rozłącz się i oddzwoń na oficjalną infolinię tej instytucji. Jeżeli wiadomość pochodzi od kogoś ze znajomych lub rodziny, to zadzwoń do tej osoby bezpośrednio. W ten sposób szybko zweryfikujesz, że rozmówca jest faktycznie jest tą osobą, za którą się podaje.

Ostrzeż znajomych i rodzinę

Jeżeli zauważysz, że doszło do włamania na twoje konto w mediach społecznościowych od razu poinformuj osoby w gronie znajomych. Napisz do nich wiadomości z ostrzeżeniem, nie tylko w prywatnej konwersacji, ale też na stronie głównej konta.

Nie podawaj kodu BLIK

Nie podawaj kodu BLIK drogą elektroniczną nikomu, kto do ciebie napisze lub zadzwoni. Nigdy nie wiesz kto jest po drugiej stronie. Instytucje bankowe mają różne metody weryfikacji tożsamości, ale żadna z nich nie wymaga podawania kodu BLIK.

Bądź na bieżąco

Policja, instytucje państwowe oraz media regularnie informują o nowych metodach kradzieży pieniędzy przez Internet. Oszuści nieustannie udoskonalają swój warsztat działań i dostosowują go do panujących trendów i technologii. Jeszcze niedawno nikt nie słyszał o przypadkach oszustwa na OLX i przelewie na kartę kredytową (nie ma czegoś takiego!). Dzisiaj ten rodzaj wyłudzenia jest plagą w popularnym portalu ogłoszeniowym.

Im bardziej będziesz świadomy zagrożeń i sposobów działania cyberprzestępców, tym większa szansa, że nie staniesz się ich kolejną ofiarą. W miarę możliwości przekazuj informacje o tego rodzaju przestępstwach osobom najbliższym, edukuj i uświadamiaj.

Jestem poszkodowany oszustwem na BLIK. Co mam zrobić?

Jeżeli padłeś ofiarą przestępstwa wyłudzenia na BLIK, albo innej dowolnej metody (np. oszustwo na OLX), to niezwłocznie zgłoś się na policję. Musisz także złożyć reklamację do banku, w którym prowadzone jest konto oraz obowiązkowo zastrzec swoje karty płatnicze oraz dokumenty tożsamości.

Bank ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi. Z reguły instytucje finansowe odmawiają uznania reklamacji i zwrotu utraconych środków. Argumentują to tym, że ofiara nie zachowała należytej staranności i udzieliła dostępu do rachunku nieuprawnionej osobie. Jest to standardowa procedura banków i wcale nie oznacza, że nie uda się odzyskać pieniędzy.

Zgłoszenie przestępstwa ma jednak znaczenie z innego powodu. Będzie istotnym dowodem w przypadku, gdy przy okazji doszło do kradzieży twoich danych osobowych. Wyłudzone dane mogą posłużyć później do tego, aby oszust zaciągnął kredyt na skradziony dowód albo pożyczkę przez Internet.

Jeżeli doszło do kradzieży metodą na BLIK w ramach fałszywej transakcji na OLX, Vinted lub innym portalu, to masz bardzo duże szanse na odzyskanie skradzionych pieniędzy! Nie przejmuj się tym, że policja traktuje sprawę za beznadziejną i przegraną, a bank odrzucił reklamację.

Kradzież pieniędzy z konta. Gdzie szukać pomocy?

Jeżeli padłeś ofiarą przestępstwa kradzieży pieniędzy z rachunku bankowego, to masz duże szanse na ich odzyskanie. Wiele zależy od tego z jakiej metody oszustwa korzystali przestępcy oraz od okoliczności zdarzenia. Niezbędna jest więc analiza prawna, która pokaże czy odzyskanie środków będzie możliwe.

Proces dochodzenia zwrotu skradzionych środków nie jest prosty i najczęściej wymaga pozwania banku do sądu. Banki masowo odrzucają reklamacje poszkodowanych konsumentów, co jest niezgodne z przepisami prawa bankowego. Dlatego tak ważne jest, aby korzystać z pomocy doświadczonych prawników.

Skorzystaj z całkowicie darmowej konsultacji prawnej! Nasz prawnik dokładnie przeanalizuje twoją sprawę, zapozna się z dokumentami i ustali jak możemy ci pomóc. Dzięki temu dowiesz się co możemy dla ciebie zrobić i świadomie podejmiesz decyzję co dalej.

Skontaktuj się z nami:


4.8/5 - (65 votes)

Kategorie: Cyberbezpieczeństwo

O Autorze

Kancelaria Eurolege

Kancelaria z wieloletnią praktyką w sprawach o zapłatę z powództwa banków, firm pożyczkowych i windykacyjnych (funduszy sekurytyzacyjnych). Pomaga osobom zadłużonym, których sprawy są na etapie przedsądowym (windykacyjnym), jak również sądowym i egzekucji komorniczej.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze

Asia pisze:

Sprzedawałem towar na vinted po chwili dostałam link iż ktoś kupuje za pare chwil tel przedstawił się ze oferuje 15 tys dodatkowej gotówki przystałam lecz w celu weryfikacji podać blik podałam 3 tys poszło potem chciał drugi stwierdziłam ze coś nie tak jak odzyskać kwotę

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Asiu. Odpowiedzi na komentarz udzieliliśmy Pani wcześniej :) Pozdrawiamy!

Monika pisze:

Ja również dziś przez swoją głupotę i naiwność zostałam okradziona na kwotę 1000 zł. Dla innych to niewiele dla mnie bardzo dużo 😢😢

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Moniko. Pomagamy w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Barbara pisze:

Witam
Dzisiaj zostałam okradziona metoda na Blika na 3000zł
Oszustka podszyła się pod moją sprzedaż na OLX i wymusiła na mnie szybkie wygenerowanie kodu blik
Widzę po komentarzach, że jest to plaga złodziejstwa!

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Barbaro. Zajmujemy się pomocą w podobnych sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałę monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Adam pisze:

Witam czy jeśli zostałem oszukany przez blika na 2500 poprzez spreparowaną stronę identyczną do allegro to jest szansa odzyskać pieniądze? Policja może jakoś namierzyć sprawcę bym mógł go podać do sądu?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Adamie. Namierzenie sprawcy nie jest konieczne dla wdrożenia procedury odzyskania środków, którą wykonuje się przeciwko bankowi prowadzącemu konto bankowe ofiary oszustwa. Zajmujemy się tego rodzaju sprawami. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Sabina pisze:

Sytuacja z dziś. Pisze dobra koleżanka że potrzebuje blika na 800 zł. Myślę ok, już nie raz tak robiłyśmy. Blik podany kasa poszła, nagle dzwoni koleżanka że ktoś się podszywa i to nie ona. W tym samym momencie dzwonię do banku jakieś pismo jest zgłoszone że doszło do przestępstwa, sprawa zgłoszona na policję, w sumie złodziej zgarnął ponad 2 tys. od 3 osób. Mieliśmy adres bankomatu z którego były wypłaty, został podany policji. Policja teoretycznie przesyła adres do komendy najbliżej miejsca tego bankomatu żeby zabezpieczyć kamery w bankomacie i galerii i ewentualnie złapać złodzieja na gorącym uczynku. Funkcjonariusz twierdzi że szanse na odzyskanie pieniędzy są zerowe, ale koleżance której konto zajęli stwierdził że skoro wypłaty trwały ponad 30 minut w jednym i tym samym bankomacie to „może sprawa coś ruszy bo było szybko zgłoszone i było kilka transakcji” Jaka jest prawda? Jest jakakolwiek szansa na odzyskanie pieniędzy??

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Sabino. Ujęcie sprawcy teoretycznie jest możliwe, ale wszystko zależy od skuteczności i zaangażowania organów ścigania.

Diana pisze:

Niestety dzisiaj moja mama padła ofiarą Blika na 2600 zł. Proszę o kontakt

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Diano. Zajmujemy się pomocą w tego typu sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Katarzyna pisze:

Witam wczoraj zostałam okradziona na kwotę 8500zl na blika sprawa została zgłoszona na policję

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Katarzyno. Ofiarami cyberprzestępców pada rocznie kilkadziesiąt tysięcy osób. Również posiadających doświadczenie i obycie z branżą bankową czy inwestycyjną. Pomagamy w takich sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Nikodem pisze:

Zostałem oszukany na blika na 2000 zł. Czuje się jak totalny debil

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Nikodemie. Pana wewnętrzne poczucie jest całkowicie nieuzasadnione. Ofiarami cyberprzestępców pada rocznie kilkadziesiąt tysięcy osób. Również posiadających doświadczenie i obycie z branżą bankową czy inwestycyjną. Pomagamy w takich sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Olga pisze:

Dzień dobry,

Niestety i ja dziś padłam oszustowi na kwotę 502,02 zł. Procedura standardowa, wysłana wiadomość na messengera jako podszywanie się koleżanki. Płatność dokonana była poprzez podanie kodu blik oraz zaakceptowanie przeze mnie w aplikacji. Sprawa głoszona do banku, chodź mówią że nikłe szansę. Płatność była poprzez przelew24 również tam dzwoniłam ale niestety przeszła dalej. Nr transakcji 75882310540
live.adyen.com.
Są jakiekolwiek szanse na odzyskanie pieniędzy?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Olgo. Przy takiej kwocie kradzieży koszt obsługi sprawy mógłby przekroczyć wartość szkody. Zalecamy jednak w pierwszej kolejności dokonanie zgłoszenia w/w zdarzenia organom ścigania (policja, prokuratura).

Kornelia pisze:

Witam podałam blika koleżance w wysokości 1350 zł jak się okazało że to
nie kolezanka tylko osoba która się włamała na jej konto mesengera moje dwie reklamację bank odzucil wiec nie wiem czy cos da się zrobić?operacje były 2 x 675 pierwszy raz i drugi raz 675 łącznie 1350 zł powiem tyle że były w aplikacji wysyłane z web -kod mobilny .Skrill com i nic więcej nie da się dojść z kont i gdzie on je wypłacił. BARDZO BYM CHCIALA CHODZ CZESC PIENIAZKOW ODZYSKAC.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Kornelio. Sprawa na pierwszy rzut oka nie wydaje się bardzo rokująca. Chociaż niczego nie przekreślamy. Czy zgłaszała już Pani sprawę organom ścigania policja lub prokuratura)?

Patrycja pisze:

Witam, zostałam oszukana przez osoba która podszywała się pod pracownika Banku, straciłam3100zl..

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Patrycjo. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o opis sprawy. Prosimy o monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Daniel pisze:

Witam. zostałem oszukany na 500zł kupując przez internet telefon. podałem tej osobie kod blik a ona wypłaciła kwote w bankomacie. mam lokalizacje tego bankomatu i drugi numer telefonu oszusta lecz najprawdopodobniej zmienił karte sim. Jest szansa na odzyskanie pieniędzy?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Danielu. Czy zgłaszał już Pan może sprawę organom ścigania?

Klaudia pisze:

Witam. Dobra koleżanka poprosiła przez Messengera o kod blik bo chciała coś szybko opłacić a jej blik nie działał. Okazało się , że to wogóle nie pisała Ona , a ja straciłam 2000 zł. Wśród grona naszych wspólnych znajomych było bardzo wiele którzy otrzymali od Niej prośbę przelewu. Czy ja mam jakiekolwiek szanse na odzyskanie pieniędzy? Dodam , że pieniądze były wypłacane przez oszusta w bankomacie o którym dane mam w historii przelewów. Proszę o rade

Niestety z naszego doświadczenia wynika, że w przypadku takiego oszustwa odzyskanie pieniędzy nie będzie możliwe.

Anna pisze:

Chciałam opłacić plan Orange Flex za 30 zł za pośrednictwem Blika-a, wszystko zrobiłam tak jak zawsze, a zamiast 30 zł doszło do obciążenia rachunku kwotą ponad 2 tys. Nie wiem czy autoryzowałam te transakcję, zawsze sprawdzam czy dane są prawidłowe. Wydaje mi się, że otrzymałam w aplikacji bankowej już potwierdzoną transakcję, nie miałam możliwości jej anulowania. Zgłosiłam sprawę na policji, reklamacja została przez bank odrzucona z bezczelnymi słowami „że jeśli nie chciałam tej transakcji, nie powinnam jej akceptować”. Zgłosiłam sprawę do arbitra bankowego. Czy mogę coś jeszcze zrobić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Anno. Zgłaszanie spraw do Arbitra Bankowego zwykle powoduje przedłużenie postępowania. Zazwyczaj konieczne jest składanie pozwu do sądu o zwrot środków przez bank. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Kasia pisze:

Dzień dobry, złożyłam zamówienie na kwotę 350zł. Wykonałam płatność blikiem. Mam w banku potwierdzenie transakcji, godzinę oraz bankomat w którym pieniądze oszust wypłacił. Czy uda mi się odzyskać pieniądze?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Kasiu. W tego rodzaju sprawach zalecamy rozpocząć od zgłoszeni sprawy organom ścigania (policja, prokuratura).

Jolanta pisze:

podałam kod blik na 400zł a osoba zablokowała mnie i usunęła konto na Facebooku

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Jolanto. Czy zgłaszała już Pani zdarzenie organom ścigania (policja, prokuratura)?

Paulina pisze:

Witam. Straciłam 800zl przez podanienkodu blik osobie, która ukradła dostęp do mesengera osobie z rodziny i podążyła się pod nią.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Paulino. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Kwota oszustwa jest stosunkowo niska. Nie wiemy czy podejmowanie działań z naszej strony będzie na pewno dla Pani ekonomicznie uzasadnione, ale jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej szczegółów. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Kamil pisze:

Dzień dobry zostałem oszukany na 1200 zł przez blik jest szansa na odzyskanie

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Kamilu. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Krzysztof pisze:

Dzień dobry. Moja żona została oszukana na 22600. Oszust podając się pod pracownika banku kazał wypłacić pieniądze z konta i wpłacić do innego wpłato matu przez kod blok.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Krzysztofie. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Patryk pisze:

Witam wysłałem blika osobie która włamała się na konto znajomego na Messenger w kwocie 1000zł
Czy jest szansa odzyskać te pieniądze?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Patryku. Nie znamy Pana historii. Musielibyśmy poznać więcej szczegółów. Zapraszamy do kontaktu: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Marzena pisze:

Witam, wysłałam 500 zł (w dwóch partiach) blikiem w zamian za przesłanie biletu na koncert. Zostałam zablokowana, zupełnie brak kontaktu z osobą sprzedajacą.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Marzeno. Padła Pani być może ofiarą zwykłego oszustwa, ale przy użyciu Internetu. Nie jest to klasyczne cyberoszustwo, jakim się zajmujemy. Czy zgłaszała już Pani powyższy fakt organom ścigania (policja, prokuratura)?

Dominik pisze:

Dzień dobry dzisiaj ktoś podłożył się pod znajomego i oszukał mnie na blika 1800zl czy są szanse na odzyskanie tych pieniędzy

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Dominiku. Szanse powodzenia zależą co do zasady od okoliczności. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach, ale musielibyśmy poznać więcej informacji. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Mateusz pisze:

Dzisiaj zostałem oszukany na BLIK, oszust podszył się pod znajomą i poprosił o pomoc. Straciłem 1300 zł

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Mateuszu. Jest to stosunkowo często spotykane cyberoszustwo. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o szerszy opis sprawy. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Bartek pisze:

Dzień dobry dziś zostałem oszukany na numer telefonu na blika na Whatsapp ta osoba mi groziła ze mnie poda na policję że niby od niej wyłudziłem nagie zdjęcia co robic?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Bartku. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

dorkafri pisze:

W dniu dzisiejszym ktos podszyl sie pod konto kogos z mojej rodziny. Podalam nr blik, zanim sie zorientowalam z mojego konta wyszly dwie wyplaty, w sumie na ok 1000 zl. Zlozylam reklamacje w banku, ale sadze ze nic z tego nie bedzie. Jutro zglaszam sprawe na policje. Czy jest realna szansa na odzyskanie srodkow? Czy sprawa przegrana.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Oczywiście zajmujemy się tego rodzaju sprawami i aktywnie pomagamy w odzyskiwaniu środków. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Wiktor pisze:

Zostalem oszukany na bliku na 150 zl co mam zrobic

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Wiktorze. Kwota oszustwa jest niewielka, a więc obawiamy się, że ewentualny koszt pomocy z naszej strony mógłby przekroczyć dochodzone roszczenie. Czy zgłaszał już Pan w/w fakt organom ścigania i czy składał już Pan reklamację do banku?

sara pisze:

Miałam Włamanie na konta, kliknęłam w link przez olx. Ktoś zabrał mi 600 zł z konta za pomocą bliku, czy jest w ogóle szansa na odzyskanie ? Od razu zauważyłam, że coś jest nie tak, złożyłam reklamację ale w banku mi powiedzieli, że nie odzyskają pieniędzy i zablokowali mi konto tylko formalnie dla bezpieczeństwa.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Co do zasady w większości spraw dotyczących oszustwa na portalach sprzedażowych polegających na kradzieży pieniędzy z konta bankowego nadaje się do wdrożenia procedury odzyskiwania zabranych środków. Nie znamy jednak dokładnie Pani sprawy i do jej oceny potrzebowaliśmy więcej informacji. Wstępna analiza prawna jest u nas całkowicie bezpłatna i do niczego nie zobowiązuje. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośba o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Karolina pisze:

Dzień dobry. Wczoraj padłam ofiarą oszusta na Vinted. Chciałam zakupić bluzę. Sprzedawca napisał w opisie że nie sprzedaje przez kup teraz. Chciał opłatę przez blika. Z uwagi na to że miał same pozytywne komentarze i dużo innych rzeczy wystawionych skłoniło mnie to do podania kodu blik aby mógł wypłacić pieniądze. Kwota jaka była to 300 zł. Po wszystkim ta osoba mnie zablokowała i kontakt się urwał? Czy jakoś będę mogła odzyskać pieniądze ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Karolino. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Ewa pisze:

Dzień dobry. Wczoraj w godzinach od 17.09 ktoś włamał się na moje konto Messenger i wysłał wiadomość „masz blik” do ponad 90 osób. Niestety 2 z nich, moje bratanicę, wysłały pieniądze w kwocie 300 i 800 zł. Sprawa zgłoszona w banku i na policji. Czy jest szansa aby te młode osoby odzyskały pieniądze? Wyplat dokonano w bankomacie w Opolu

Rafal pisze:

Dzien Dobry, 17 sycznia br. zostalem oszukany na tzw blika na kwote 10 tys. zl. Ktos podszyl sie pod pracownika banku ING i przedstawil mi historie jakoby by ktos (pracownik) z banku udzielal info o danych oobowych, gdzie moje konto jest wlasnie zagrozone i musze przelac srodki na bezpieczne konto- po pozniejszych ustaleniach byl nim bankomat. Bank oczywiscie nie chce zworcic srodkow. Jeszcze w tym samym dniu sprawa zostala zgloszona na policje oraz do centrali banku. Czy istniej realna mozliwosc odzyskania srodkow?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Rafale. Tak, jak najbardziej możliwe jest wdrożenie procedury odzyskania środków. Czy działania okażą się skuteczne? Tego nie wiemy na tą chwilę. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że w tego rodzaju sprawach szanse są znacznie większe niż mniejsze. Można założyć, że bank odmówi uwzględnienia złożonej reklamacji. Nie ma to jednak dla sprawy żadnego znaczenia. Zajmujemy się całym procesem, od początku do końca. Włącznie z prowadzeniem postępowania sądowego przeciwko bankowi. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Anonim pisze:

W dniu dzisiejszym moja żona padła bardzo przemyślanego ataku metodą na BLIK. „Pracownik” banku zadzwonił z oficjalnego numeru banku PKO BP, a następnie podczas rozmowy weryfikacyjnej przyszedł SMS z IPKO z potwierdzeniem tych danych.
Są na tyle przeszkoleni że w ramach wyrobienia sobie zaufania z ofiarą proszę o potwierdzenie numeru telefonu z karty kredytowej gdzie widać numer banku… Grupa hakerska na szeroką skalę. Sprawa zgłoszona na policję ale pewnie nie odzyskamy 2500zł. Gdybym w porę nie przyjechał do domu po zobaczeniu komunikatów w mojej aplikacji teraz bym był bez grosza.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Niestety., metody działania oszustów internetowych stale ewoluują i są oni coraz lepsi w działaniu. Nie umniejsza to jednak odpowiedzialności banku, w którym Pana żona ma konto, z którego zniknęły pieniądze. Zajmujemy się pomocą w ich odzyskiwaniu, a znalezienie sprawcy oszustwa nie jest konieczne. Zapewniamy wstępną, darmową analizę sprawy, po której możliwe jest podjęcie decyzji co dalej. W dalszej kolejności możemy też udzielić pomocy prawnej w celu odzyskania skradzionych pieniędzy. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Patryk pisze:

Witam
Dziś też jestem w ciężkiej sytuacji
Ktoś wystawił przedmiot na Instagramie i przez blik wypłacił pieniądze z bankomatu mówiąc że już wysłał paczkę a dalej czekam na wszelkie dane czy da się coś w tej sprawie zrobić ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Patryku. Z Pana opisu sprawy wyłaniają się pewne nieścisłości. Prosimy o opisanie nam swojej sprawy na maila: kontakt@eurolege.pl

Paweł pisze:

ostrzegam tak samo zostałem dziś tak oszukany ,ktoś włamał się na konto kolezanki na facebook i poprosił mnie o kod blik bo potrzebował szybko gotówki da się to szybko odwrócić gdzie zgłosić ,i czy jest jakaś szansa odzyskania pieniędzy

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Pawle. W innym materiale opisywaliśmy oszustwo na Facebooku. Tutaj link do artykułu: https://www.eurolege.pl/oszustwo-na-facebooku/
W naszej Kancelarii pomagamy osobom pokrzywdzonym przez cyberoszustów. Musimy jednak poznać Pana sprawę poznać bliżej i ocenić czy jesteśmy w stanie Panu pomóc. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Renata pisze:

Witam serdecznie.Zostałam oszukana na Blik na kwotę 470 zł.Opłaciłam etykietę InPost ,a później 450 zł za rzecz, której nie ma,paczka rzekomo jest w trakcie przygotowania od niedzieli nic się nie zmieniło do dzisiaj.Dzwoniłam do InPost i konsultant też potwierdził, że paczka jest w trakcie przygotowania.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Renato. Z opisu pani sprawy wynika, że należałoby jeszcze podjąć działania wyjaśniające. Zachęcamy do złożenia skargi do powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta.

Ewa pisze:

Dzisiaj straciłam 20000 tyś.metoda na blik😭.Prosze serdecznie o pomoc😢

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Ewo. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach i chętnie przyjrzymy się Pani sprawie bliżej. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Anna pisze:

Dzisiaj zostałam wkręcona metodą na blik. Sama zatwierdziłam transakcje. Łącznie 2000 zł Chciałabym się podzielić moim przypadkiem i ostrzec innych

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Anno. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach i chętnie przyjrzymy się Pani sprawie bliżej i postaramy się pomóc w odzyskaniu skradzionych środków. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o szerszy opis sprawy i więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Sandra pisze:

Dzień dobry straciłam 2900 metodą blik co zrobić
Proszę o pomoc

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Sandro. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Chętnie przeanalizujemy pani sprawę i jeśli będziemy w stanie pomóc to oczywiście to zrobimy. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o szerszy opis sprawy. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Małgorzata pisze:

Przeslalam osobie blikiem srodki finansowe mialam otrzymac przebukowane bilety i wyjazd za granice prosze o pomoc

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Czy sprawę zgłaszała już Pani na policję? Dodatkowo zachęcamy do szerszego opisu sprawy i przesłania takiego opisu na naszego maila: kontakt@eurolege.pl

Paulina pisze:

Witam, za pośrednictwem portalu vinted ukradziono mi środki z konta, wypłata była za pośrednictwem blika na kwoty 400,200 oraz 100 zł. Reklamacja w banku została zgłoszona, co więcej mógłbym zrobić aby odzyskać środki?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Paulino. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach i chętnie przyjrzymy się również Pani sprawie. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Zuzia pisze:

Witam
Zostałam oszukana na metodę blik
Oszust pisał na koncie mojej cioci na Messengerze
Zostały wykonane 2 transakcje
Jedna na 930 zł druga na 650
Reklamacja w banku zlozona i sprawa na płocki

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. W celu oceny musimy poznać Pani sprawę znacznie bliżej. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

KAROLINA pisze:

Tak sprawa jest na policji

Karolina pisze:

Oczywiście sprawa zgłoszona na policję

Karolina pisze:

Oszustwo o którym wspomniałam miało polegać na wyciągnięciu ode mnie kodu BLIK. czy mam szanse na odzyskanie pieniędzy?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Musielibyśmy dokonać analizy prawnej Pani Karolino. Jest ona u nas bezpłatna i do niczego zobowiązuje. Jeszcze dzisiaj albo jutro napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

KAROLINA pisze:

Witam zostałam oszukana na Facebooku poprzez marketplace przez jak się okazało fałszywego sprzedawcę który oferował grę dla dziecka. Przelałam tej Pani pieniądze w kwocie 170 zł miała wysłać grę i nie wysłała a bank w żaden sposób nie chce mi pomóc przez moją naiwność i nieuwagę. Co ma teraz piczac aby te kwotę odzyskać.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Karolino. Czy sprawę zgłaszała już Pani organom ścigania, np. policji?

Małgorzata pisze:

Dzień dobry.Również padłam ofiara oszustwa Blik..na kwotę 210zł Pani Irena Irena miała w ofercie mleko dla dzieci i nie wyslala paczki a pieniądze wzięła..Niewiem jak namierzyć oszusta Proszę o pomoc

Agnieszka pisze:

Witam zostłam oszukana metodą na Blik poprzez Vinted. Widziałam, że jest szansa na odzyskanie pieniędzy. Sprawa zgłoszona w banku . Konto zablokowane. Ale zniknęło ponad 4 tys.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Agnieszko. Padła Pani ofiarą klasycznego oszustwa na Vinted. W tego rodzaju sprawach co do zasady istnieją podstawy do domagania się zwrotu środków od banku. Bez znaczenia tutaj pozostaje fakt przekazania danych czy znalezienia sprawcy oszustwa. Pomagamy w tego rodzaju sprawach zawodowo. Również na etapie sądowym. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Sara pisze:

Okropna historia. Chciałam wspomóc koleżankę, rozmowa na Mesendzerze wyglądała na naturalną. Przelałam złodziejowi Blikiem 1000 zł. Czuję się z tym strasznie. Poproszę o pomoc.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach, ale w celu oceny musimy poznać pani sprawę znacznie bliżej. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Paulina pisze:

Dzień dobry Pani Paulino. Zajmujemy się tego rodzaju sprawami zawodowo. Chętnie poznamy Pani historię bliżej i ustalimy jak możemy Pani pomóc. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Paulino. Zajmujemy się tego rodzaju sprawami zawodowo. Chętnie poznamy Pani historię bliżej i ustalimy jak możemy Pani pomóc. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Daniel pisze:

Witam

Zostalem oszukany na portalu allegro

Zlodzieje wyciagneli mi z konta 3tys zl za pomoca blika

Bank odmawia oddania pieniędzy

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Danielu. Zajmujemy się tego rodzaju sprawami zawodowo. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Patrycja pisze:

Zostałam oszukana na kod Blik
Osoba podszyła się pod moją koleżankę i prosiła o kody blik pisząc na messanger , zgłosiłam reklamacje do banku do 30 mam otrzymać odpowiedz, ale bank pewnie ją odrzuci. Proszę o pomoc czy odzyskam stracone pieniądze?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Patrycjo. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Patrycja pisze:

Zostałam oszukana na kod Blik , osoba podszyła się pod koleżankę i prosiła o kody blik pisząc na messanger , zostały wykonane 3 transakcję. Pierwsza na 867,20 druga 872,00 i trzecia 876,00. Proszę o pomoc czy odzyskam stracone pieniedze.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Patrycjo. Zajmujemy się pomocą w tego typu sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Postaramy się Panu pomóc. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Justyna pisze:

Zostałam oszukana na kod Blik , osoba podszyla się pod koleżankę i prosiła o kody blik pisząc na messanger , zgłosiłam reklamacje do banku do 30 mam otrzymać odpowiedz chodź bank pewnie odrzuci , oszukano mnie na 1000 zł , proszę o pomoc czy odzyskam stracone pieniedze

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Justyno. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach zawodowo. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Marlena pisze:

Witam, wczoraj moja mama straciła 1000 zł metodą na blik. Czy jest jakaś realna szansa na odzyskanie pieniędzy? Sprawa zgłoszona na policję, ale ta rozkłada ręce.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Marleno. Pomagamy w tego rodzaju sprawach odzyskiwać skradzione środki. Musimy jednak poznać sprawę znacznie bliżej i wówczas będziemy w stanie powiedzieć coś więcej. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Paulina pisze:

Dzień dobry,
padłam ofiarą oszustwa za pośrednictwem Vinted. Widziałam, że jest szansa na odzyskanie pieniędzy. Sprawa zgłoszona w banku – reklamacja i zgłoszona na policję. Rozpatrzenie reklamacji w terminie 2 tygodni

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Paulino. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach zawodowo. Musimy jednak poznać Pani sprawę bliżej, aby udzielić więcej informacji. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Jan pisze:

Witam zostalem okradziony metoda na Blik. Po przejrzeniu internetu z tego co widze policja za wiele nie zrobi a bank powie, ze nie bylem ostrozny. Prosze o maila. Podam szczegoly. 4 transakcje 3 przez skrilla jedna przez cos innego. Ostatnie dzisiaj 10.10.2022. na 900 i na1000 zl ostatnie w we wczesniejszym tygodniu. Na 400 zl

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Janie. Pomagamy w podobnego rodzaju sprawach i zajmujemy się tym zawodowo. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Bartłomiej pisze:

Witam, zostałem okradziony na kwotę 250 zł, osoba podszyła się pod bukmachera, dała mi nazwę na Instagramie i napisała do mnie z tego konta, na koncie widniały różne typy i tym podobne co utwierdziło mnie w tym, że to realna osoba, osoba skontaktowała się ze mną poprzez messengera i tam się wszystko rozegrało, zaufałem… I straciłem 250 zł, niby nie duża kwota, ale jednak kradzież… Czy da się coś zrobić w takiej sprawie? Trochę straciłem czujność, ale przynajmniej już wiem czego unikać 🙄

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Bartłomieju. Warto w takiej sprawie zawiadomić organy ścigania (Policja). Padł Pan ofiarą typowego oszustwa przy wykorzystaniu Internetu, a nie cyberoszustwa.

Wiktoria pisze:

Witam, wczoraj kupiłam bilet przez kod blik od sprzedawczyni znalezionej na Facebooku jednak okazało się on fałszywy a sprzedawczyni mnie zablokowała. czy jest możliwość odzyskania pieniędzy?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Wiktorio. Być może padła Pani ofiarą pospolitego oszustwa przy wykorzystaniu Internetu. Należy w tego rodzaju sprawach jak najszybciej zgłosić sprawę na Policję.

Edyta pisze:

Witam, wystawiałam na vinted buty, i zamiast zarobić to staciłam 700 zł prze kod blik. W banku zablokowane wszystko a na policji zgłoszę jutro rano, choć po kontakcie z nimi usłyszałam że to zbyteczne bo i tak nie do wykrycia. Czy mogę odzyskać pieniądze? Proszę o pomoc?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Co do zasady w takich sprawach możliwa jest pomoc i działanie. Musimy jednak sprawę poznać bliżej, aby powiedzieć coś więcej i wdrożyć działania. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Garcajna pisze:

Dzień dobry zostałam okradzona że wszytsich moich pieniędzy poprzez aplikacje vinted ( dałam się nabrać wchodząc w wysłany link od kupującego) łącznie straciłam 1800zl, 1000zoztalo wypłacone blikiem w bankomacie a na 800zostal zrobiony przelew zgłosiłam reklamację do banku poinformowali mnie ze mam czakac na odpowiedź o uznanej reklamacji albo odrzuconej, z tego co wiem bank powinien zwrócić pieniądze i w trakcie wyjaśniać sprawę, złożyłam także zawiadomienie na policji proszę o poradę co mogę jeszcze zrobić. Pozdrawiam

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Flakya pisze:

Wczoraj pierwszy raz robiłam przelew blikiem. Zamówiona lalka i jest dobrym stanie, potwierdziłam, że przyszła. Osoba sprzedająca nie prosiła o kod(tylko sama strona olx pytała jakim sposobem chce zapłacić). W aplikacji banku jest kwota którą blikiem zapłaciłam jako blokada. Moim problemem jest czy jak jest zablokowana ktowa to nie pobiorą z ogólnie konta i czy osoba sprzedająca dostanie pieniądze

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila w tej sprawie.

Aneta pisze:

Witam w piątek zostałam oszukana na blik a w sobotę wyczyszczono moje konto w sumie na 5000 tys złotych. Kontaktowano się ze mną przez Allegro. Sprawa zgłoszona na policję i reklamacja w banku Pocztowym który nie ma całodobowej obsługi i w piątek po 22 odbiera tylko sekretarka. Co mam robić czy jest jakaś szansa na odzyskanie pieniędzy bo czuję że bank poprostu napisze że to moja wina . Co najlepsze dzisiaj w czwartek dzwoni do mnie Pani z Banku żeby potwierdzić przelewy natychmiastowe na moim koncie których nie robiłam ja. Od soboty po 4 dniach????

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Aneto. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o szerszy opis sprawy. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Adam pisze:

Dzien dobry koleznka mnie po prosiła zeby jej przelać pieniądze blikiem 800 zł po paru min okazło Sie ze to nie ona da sie odzyskac pieniądze?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Adamie. Takie przestępstwa niestety zdarzają się coraz częściej. Pomagamy w tego rodzaju sprawach, ale musimy Pana sytuację i przebieg całego procederu poznać znacznie bliżej. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Andrzej pisze:

Witam,

We wtorek ktoś pobrał z mojego konta 700 zł. Wcześniej ta osoba kontaktowała się ze mną na Allegro.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Andrzeju. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Paulina pisze:

dzień dobry,
12.09 chciałam kupić buty na aplikacji vinted, kontakt z osoba sprzedająca miałam przez Facebooka, podałam jej kod blik (185zl) po czym konto zostało usunięte, a ogłoszenie z vinted zniknęło. Czy powinnam zgłosić to na policję i czy jest szansa odzyskania pieniędzy?
Pozdrawiam

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Paulino. Oczywiście należy taki czyn zgłosić organom ściągania (policja, prokuratura). Ewidentne oszustwo. Szanse na odzyskanie środków? Wszystko zależy od działań organów ścigania. W tym akurat przypadku nie jest to typowe cyberoszustwo, ale oszustwo pospolite wykonane za pomocą Internetu.

Magdalena pisze:

Zostałam oszukana metodą na pracownika banku -blik, sprawa zgłoszona na policję, proszę o kontakt

Dzień dobry. Zajmujemy się pomocą w podobnego rodzaju sprawach. Musimy jednak poznać Pani sprawę trochę bliżej, aby powiedzieć coś więcej. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Barbara Solarz pisze:

Dzień dobry, dzisiaj o godz15.40 ktoś wlamal sie na moje konto fb,pokasował wszystkie wiadomości moje z MSN i przez blika wyłudził od syna 2000 z miejscowości lubon .Kiedy się syn zorientował to pieniądze poszły z banku.Prosze o pomoc w tej sprawie

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Barbaro. Zajmujemy się pomocą w podobnego rodzaju sprawach. Musimy jednak poznać Pani sprawę trochę bliżej, aby powiedzieć coś więcej. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Dorota pisze:

28.07.2022 ktoś podszyl się na messenger pod moja zaufana koleżankę i wyłudził odemnie 1600 zł. Podawałam kody blik, akceptowała m u siebie na apce banku a ten drań w tym czasie mnie okradał i wybierał moje pieniądze z bankomatu. Sprawa jest zgłoszona na pilicje? Czy jest szansa że odzyskam pieniądze które mi skradziono 😌😩😫

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Doroto. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Musimy jednak Pani sprawę poznać bliżej. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Dorota pisze:

Witam, zostałam okradziona wczoraj metoda na blik na kwotę 1600zl.Oszust podszyl się pod moja dobra znajomą na messengerze i zrobił wypłatę z bankomatu przy użyciu kodów blik 2 x po 400 i 1 x800 zł. Sprawę zgłosiłam na policję. Czy jest szansa że odzyskam pieniądze i jak mogę złożyć ta reklamacje do banku , o której przeczytałam.
Pozdrawiam

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Doroto. Zajmujemy się takimi sprawami zawodowo. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o szerszy opis sprawy. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Aga pisze:

Wczoraj zostaliśmy oszukani na prawie 50zl płatnością blik…

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o szerszy opis sprawy. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Marta pisze:

Zostałam wczoraj oszukana na 1000 zł. Złodziej podszył się pod moją siostrę.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się pomocą w takich sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Agnieszka pisze:

Dzień Dobry, kradzież metodą na blik. Podszycie się pod koleżankę. Kwota 1000. Pozdrawiam. Agnieszka

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Agnieszko. Zajmujemy się pomocą w takich sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Julia pisze:

Witam, wczoraj mojej mamie poprzez blika ukradziono 1000 zł. Proszę o pomoc!

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Julio. Zajmujemy się pomocą w takich sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Izabela pisze:

Skradziono mi metodą blik 2000 zł. Proszę o pomoc.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Izabelo. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Ania pisze:

Bardzo proszę o kontakt. W dniu wczorajszym z mojego konta próbowano wyłudzić pieniądze.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Aniu, zajmujemy się takimi sprawami. Pytanie jednak: czy próbowano wyłudzić czy też faktycznie została Pani oszukana i pieniądze zniknęły z Pani konta? Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o szerszy opis. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Jolanta pisze:

Zostałam oszukana metodą blik na kwotę 1900 zł sprawa zgłoszona na policję,czy możecie pomóc chociażby napisać reklamację do mojego banku

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej wraz ze skrzynką SPAM.

Magdalena pisze:

Właśnie wróciłam z policji zablokowała konto zostało mi54zl….Stracilam 5800 metoda na blik. Jestem w35tygodniu ciazy…. Ktoś okradł moje nienarodzone dziecko….

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Filip pisze:

Witam.
Oszukali moją Mamę na metodę Blik.
Z mojego konta na Messenger pisali , w moim imieniu…
I pisali też do innych osób z moich znajomych o których wiem bo do mnie napisali o co chodzi..
Mama Straciła 600 zł..

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Piotr pisze:

Zostałem oszukany metodą na pracownika banku przez infolinię. Straciłem dużo pieniędzy wpłacając blikiem

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się tego typu sprawami Panie Piotrze. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Jarosław pisze:

Zostalem oszukany na blik na kwote 2k. Prosze o kontakt

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się pomocą w tego typu sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Aleksandra pisze:

Dzień dobry, zostałam oszukana na portalu Vinted – zostały pobrane pieniądze z mojego konta metoda BLIK (niestety, dałam się nabrać na wygenerowany kod i przekierowanie na stronę banku) na wartość 3000 zl. Złożyłam reklamację w banku, uprzednio blokując kartę i konto bankowe. Czy masz szansę na odzyskanie pieniędzy?
Z góry dziękuję za wskazanie drogi

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. W zdecydowanej większości przypadków istnieje możliwość odzyskania skradzionych pieniędzy. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

oli-igo@wp.pl pisze:

zostałam ofiara blika na 2000 tyś zł…czy mozemy cos z tym zrobić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeśli wysłała nam pani wiadomość mailowa to jeszcze dzisiaj się z Panią skontaktujemy. prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Xxxxxx pisze:

Witam można prosić o kontakt

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeśli wysłała nam pani wiadomość mailowa to jeszcze dzisiaj się z Panem skontaktujemy. prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Sandra pisze:

Dzień dobry
Padłam ofiarą oszustwa na blik na kwotę 800zł , co mam robic ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Ewelina pisze:

Witam. Dzisiaj (14.04.2022) moją mamę ktoś oszukał na 3000 tys zł podając się za mnie czyli córkę co możemy z tym zrobić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Aleksandra pisze:

W dniu 13.04.2022 zostałem oszukana na kwotę 800 zł. Co.moge zrobić

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami zawodowo. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Rafał pisze:

Dnia 05.04.22 zostałem oszukanymi na 600zl metodą na blik

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami Panie Rafale. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej.

Grzegorz pisze:

Zostałem oszukany na 6000 zł. Oszust podał podał za moją siostrę i poprosił o wygenerowanie kodów blik, po czym wypłacił łącznie 6 tys zł z mojego konta za pomocą kilku kodów

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Odpowiedzieliśmy Panu na pytanie w poprzednim komentarzu.

Larysa pisze:

Dzień dobry!W dniu 31.03.2022 zostałam oszukiwana na kwotę 3000zl.przez blik.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Grzegorz pisze:

Dzisiaj ktoś włamał się na konto mojej siostry i poprosił ode mnie kod blik pod pretekstem zapłaty za zamówienie ponieważ nie chce jej wygenerować własnego kodu. W ten sposób straciłem 6000zł. Ktoś w tym momencie był przy bankomacie i wypłacił te pieniądze. Co robić ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Marzena pisze:

Witam,czy jest możliwość odzyskania pieniędzy które straciłam.Przez oszustwo internetowe na stronie Vinted.
Padłam ofiarą oszusta który chciał niby zakupić u mnie przedmiot wystawiony.
Prosząc o meila podając Screen że strona prośi) reszta niestety zatwierdziłam na poczcie i tak znikły moje pieniądze na kwotę około 900zł
Zgłosiłam sprawę do banku ale myślę że to tylko na tym się skończy.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry, zajmujemy się takimi sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Postaramy się Pani pomóc. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Monika pisze:

Witam dnia dzisiejszego zostałam oszukana na Vinted. Zakup przez blik. Brak kontaktu ze sprzedającym

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się tego typu sprawami. Chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.

Anna pisze:

W dniu 8.03.2022 zostalam oszukana na 2500 przez konto blik wypłacił z bankomatu

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zajmujemy się tego typu sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej.

Jolanta Banaszek pisze:

Uprzejmie proszę o weryfikację mojej sprawy. W dniu 14.02.2022 zostałam zmanipulowana i wyłudzono ode mnie dużą kwotę pieniędzy/ponad 30tys./. Zadzwoniła do mnie kobieta z PKO BP z informacją, że trwają próby wyłudzenia moich oszczędności z konta bankowego. Padło pytanie w jakim banku mam konto. Sparaliżowana strachem powiedziałam, że w Millenium. Poiformowała mnie,że zaraz zadzwonią do mnie z mojego banku. Za chwilę na pulpicie mojego telefonu wyświetlił się napis, że dzwoni BANK MILLENIUM Oddział. telefon odebrałam i znów usłyszłam, że trwają próby wyłudzenia. Mężczyzna przedstawił się jako specjalista d/s kradzieży i wyłudzeń Artur Popławski i powiedział, że muszę współpracować , poniważ pieniądze, które próbują wyłudzić oszuści trzeba koniecznie zablokować. Polecił żeby zainstalować aplikację, której nazwy nie pamiętam. Wykradziono mi pieniądze na blik zrobiono przelew do Santander Bank. Dopiero za pół godziny po skończonej rozmowie dotarło do mnie,że zostałam okradziona. Zablokowałam konto i polecono mi natychmiast odinstałować apliakację. Oszust obiecał, że zadzwoni jutro o 9.00 i powie co dalej. Następnego dnia zadzwonił, chodziło o 1 cyfrę z mojego pesela. Później zadzwonił w momencie, gdy składałam zeznanie na Policji. Rozmawiał także z pracownikiem Policji, który odebrał za mnie telefon ,przedstawiając się za mojego syna. Pewnie to nieistotne dla sprawy,ale pragnę nadmienić, że jestem emerytką, po niedawno przeżytej rodzinnej tragedii i przebytym kilka dnia przed tym zdarzeniem covidem. Moje wyczerpanie psychiczne i fizyczne i strach przed utratą oszczędności pochdzących z emerytury mojej i męża, spowodował, że moja czujność została uśpiona. Ponieważ na pulpicie telefonu wyświetlił się BANK MILLENIUM Oddział, SMS-y otrzymałam też z BANKU MILLENIUM o próbie wyłudzenia, nie zorientowałam się, że to oszustwo. W rozmowie dało się wyczuć lekki wschodni akcent. Nadmieniam, że moje zgłoszenie do banku jest w trakcie rozpatrywania. W związku z powyższym proszę, o wyrażenie opinii, czy są jakieś szanse na odzyskanie utraconych pieniędzy.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pana maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pan również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Dominika pisze:

W dniu 17.02.2022 zostałam oszukana i okradziona na łączną kwotę 1700 zł (ktoś wypłacił tą sumę z mojego konta w bankomacie za pomocą kodu BLIK)

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Karolina pisze:

Zostałam oszukana na 2000 zł. Oszust podał podał za moją siostrę i poprosił o qygenerowanie kodu blik, po czym wypłacił 2000 zł z mojego konta

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Iwona pisze:

Dzień dobry, moja sytuacja wygląda trochę inaczej. Dnia 26.01.2022 zakupiłam w sklepie zoologicznym suplementy i zaplaciłam za nie Blikiem. Po dzień dzisiejszy nie dostałam towaru, a kontakt ze sprzedający jest jednostronny. Nie mam żadnej odpowiedzi na wysłane e-maile. Czy jest jakaś szansa na odzyskanie pieniędzy?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Iwono, musi Pani zgłosić sprawę na policję celem wszczęcia postępowania karnego w kierunku przestępstwa oszustwa.

Agnieszka pisze:

Wczoraj ktoś w ten sposób wyłudził ode mnie pieniądze podszywając się pod bliską koleżankę. Bank nie uznał reklamacji gdyż pieniądze zostały wypłacone od razu w bankomacie, poza tym złamałam regulamin banku udostępniając kod BLIK osobom trzecim. Na policję zgłosiła się zarówno koleżanka, pod którą się podszyto jak i ja. Szanse na złapanie przestępców podobno są marne. Straciłam 500 zł :( . Ostrzegam innych. Bądźcie bardziej podejrzliwi i ostrożni.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Kamila pisze:

Dzisiaj ktoś włamał się na konto mojej kuzynki i poprosił ode mnie kod blik pod pretekstem zapłaty za zamówienie ponieważ nie chce jej wygenerować własnego kodu. W ten sposób straciłam 700 zł. Ktoś w tym momencie był przy bankomacie i wypłacił te pieniądze. Co robić ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Anna pisze:

Witam
Kilka dni temu zostalam oszukana w ten sposób, straciłam bardzo dużą sumę, czy są jakieś szanse odzyskać pieniądze?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Hania pisze:

Witam zostałam oszukana metoda na blika. (Wypłata z bankomatu o wartości 500 zł) na Vinted. Co mam robić ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Krzysztof pisze:

Witam. Padłem ofiarą oszustwa, metodą płatności na BLiK. Proszę o pomoc.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pan również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Ania pisze:

Dzień dobry zostałam oszukana metoda na blika. Dzwonił do mnie podobno pracownik banku i pod pozorem zadbania o moje pieniądze i dane osobowe ,wyłudził blika. Sprawa jest zgłoszona na policji. Bank rozpatrzył reklamacje negatywnie. Da się odzyskać kasę tam była cała wypłata.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Filip pisze:

Zostałem wczoraj oszukany metodą na blik. Sprawa zgłoszona na policję i dzwoniłem też w tej sprawie do banku. Co dalej robić aby odzyskać pieniądze??

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zasadniczo zwykle szanse są spore, ale wszystko zależy od okoliczności i modelu działania oszustów. Trzeba wszystko sprawdzić. Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Anna pisze:

Witam. W dniu dzisiejszym zostałam oszukana metodą na blik. Czy jest możliwość odzyskania pieniędzy? Proszę o pomoc.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zasadniczo zwykle szanse są spore, ale wszystko zależy od okoliczności i modelu działania oszustów. Trzeba wszystko sprawdzić. Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Katarzyna pisze:

Dzień dobry. Zostałam oszukana metoda na blika na stronie Vinted jaka jest szansa na odzyskanie pieniędzy.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Zasadniczo zwykle szanse są spore, ale wszystko zależy od okoliczności i modelu działania oszustów. Trzeba wszystko sprawdzić. Zajmujemy się takimi sprawami i chętnie pomożemy. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie szerszych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej. Może Pani również do nas zadzwonić i napisać. Dane kontaktowe dostępne są tutaj: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Anna pisze:

Zostałam w dniu 19.01 oszukana metodą na Blik. Dzwonił „pracownik banku”
Straciłam bardzo dużą sumę pieniędzy.
Policja twierdzi, ze pieniędzy nie jestem w stanie odzyskać…

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Anno, jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie bardziej szczegółowych informacji. Pieniądze zazwyczaj są możliwe do odzyskania. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej.

Anna pisze:

Ja również zostałam oszukana tą metodą. Proszę o pomoc

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Anno, jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi napisze do Pani maila z prośbą o podanie bardziej szczegółowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki mailowej.

Mariusz pisze:

Zostałem oszukana metodą na BLIK 1000 zl wyplata z bankomatu, jest szansa odzyskać pieniądze?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Postaramy się Panu pomóc. Jeszcze w dniu dzisiejszym nasze biuro napisze do Pana wiadomość mailową. Prosimy o stałe monitorowanie skrzynki pocztowej.

Anna pisze:

Zostałam oszukana metodą na BLIK, jest szansa odzyskać pieniądze?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Anno. Nie znamy dokładnie szczegółów sprawy, ale w większości spraw istnieje możliwość odzyskania pieniędzy od banku. Nasze biuro obsługi jeszcze dzisiaj napisze do Pani maila z prośbą o dalsze informacje w sprawie. Postaramy się Pani pomóc.

Justyna pisze:

Dziś przed 15 zostało skradzione mi z konta 1000zl, sprawa zgłoszona do banku, a jutro napolicje, czy mogę coś jeszcze zrobić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Na ten moment zrobi Pani wszystko co możliwe. Teraz trzeba podjąć działania zmierzające do odzyskania środków zabranych z konta. Odpowiedzialność za to ponosi zasadniczo bank. POmagamy w takich sprawach. Jeszcze dzisiaj nasze biuro obsługi wyśle do Pani wiadomość mailową. Prosimy o sprawdzanie skrzynki.