Przestępcy internetowi nie tracą czasu i wymyślają coraz nowe sposoby oszustw. Jednym z nich jest tytułowe oszustwo na Facebooku. Czym jest oszustwo na Facebooku, na czym ono polega oraz co zrobić kiedy padniemy jego ofiarą? O tym w szczegółach poniżej.

Jakich metod używają oszuści, aby wykraść pieniądze z konta ofiary?

Kiedyś najczęściej spotykanymi metodami oszustów były tzw. oszustwo na wnuczka, na nigeryjskiego księcia czy amerykańskiego generała. Aktualnie przestępcy działający zdalnie – głównie w Internecie – używają innych sposobów. Kradzież pieniędzy z konta obecnie odbywa się obecnie na takie metody jak:

Oczywiście jest wiele innych sposobów działania cyberprzestępców, ale wskazane wyżej występują obecnie najczęściej.

Na czym polega i jak wygląda oszustwo na Facebooku?

Przebieg oszustwa na Facebooku przebiega bardzo podobnie jak innych form oszustw internetowych. Kluczem dla przestępcy jest wzbudzenie zaufania u swojej ofiary, a następnie potrzeby udzielenia pomocy. Wzbudzenie zaufania ofiary przestępcy uzyskują poprzez podszycie się pod osobę znajomą ofiary. Zazwyczaj będzie to jakiś stary znajomy ze szkoły, studiów czy pracy. Zawsze powodem kontaktu jest jakiś problem finansowy. Może to być np. popadnięcie w jakieś przejściowe problemy finansowe, blokada konta bankowego, utrata karty płatniczej czy inne historie związane z brakiem możliwości korzystania z pieniędzy.

Najczęściej przestępca potrzebuje pieniędzy na już. Wzbudza w swojej ofierze poczucie tego, że jeśli mu teraz nie pomoże to będzie miał problem, np. nie zapłaci za zakupy czy bilet do samolotu lub kina. Sytuacja właściwie zawsze jest awaryjna i całkowicie nagła. Nie wskazująca potencjalnie na żaden podstęp. Przestępcy internetowi w takiej sytuacji bardzo chętnie przenoszą wówczas rozmowę do kontaktu za pośrednictwem SMS. Istniejące blokady Facebooka potrafią wykryć wiele nieprawidłowości, np., dziwne linki. Osoba będąca ofiarą zwykle proszona jest przez przestępcę o:

  • podanie kodu BLIK albo
  • kliknięcie w przesłany link i zalogowanie się do swojego banku w celu wykonania transakcji.

W obu przypadkach finałem będzie utrata wszystkich środków na koncie bankowym, a więc kradzież pieniędzy z konta bankowego. Szczególnie niebezpieczny jest drugi model działania przestępcy. Wtedy poza utratą pieniędzy z konta grozi ofierze również możliwość użycia przez oszusta debetu, a nawet spotykamy sytuacje, w której dochodzi do zawierania licznych kredyt i pożyczek online w ramach systemu bankowości internetowej. Takie zjawisko jest niezwykle groźne dla osoby poszkodowanej przestępstwem internetowym. Może okazać się, że w przyszłości nagle pojawi się komornik i zajmie bez żadnego ostrzeżenia np. rachunek bankowy czy wynagrodzenie za pracę.

Jak uniknąć oszustwa na Facebooku?

W związku z tym, że przestępcy internetowi działają bardzo przebiegle, to całkowita ochrona przed ich działaniami nie jest możliwa.  Trzeba jednak zawsze oceniać sytuację na trzeźwo, a nie emocjonalnie. Oszustwo na Facebooku jest możliwe tylko wówczas, gdy zapominasz podstawowej zasady, a więc ograniczonego zaufania.

Co możesz zrobić, aby nie dać się nabrać na oszustwo na Facebooka? Przede wszystkim skieruj kontakt na tradycyjną rozmowę telefoniczną albo przez dowolny komunikator. Jeśli będziesz mieć do czynienia z przestępcą to na pewno nigdy nie wyrazi zgody na to, aby z Tobą porozmawiać. W przypadku unikania rozmowy – pod każdym pretekstem – musisz mieć zawsze na uwadze, iż kontaktująca się z Tobą osoba może nie być w rzeczywistości tym za kogo się podaje.

Oszust ukradł mi pieniądze z konta. Co robić? Od czego zacząć?

W przypadku oszustwa na Facebook jak i każdego innego musisz wiedzieć, że szybkość w podejmowaniu decyzji jest kluczem do pozytywnego załatwienia sprawy. Często też zmniejszenia problemów mogących wystąpić w przyszłości.

Krok 1 – zgłoszenie do banku

W pierwszej kolejności udaj się do banku, który prowadzi Twój rachunek, z którego zniknęły pieniądze. Złóż reklamację. Odpowiedź powinna zostać udzielona przez bank w czasie nie dłuższym niż 2 dni od dnia złożenia pisma. Uczulamy, że w niemal każdym przypadku banki rozpatrują reklamacje negatywnie. Jednak jest to krok niezbędny dla dalszego działania w celu odzyskania pieniędzy. Nie jest również istotne to, że podałeś kod BLIK albo dane do logowania wchodząc na fałszywą stronę internetową banku. To rolą banku jest zwrócić Ci Twoje pieniądze.

Krok 2 – zawiadomienie policji

Następnie musisz złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Zrobisz to każdej jednostce Policji oraz Prokuratury na terenie całego kraju. Nawet późniejsze niewykrycie sprawcy przestępstwa oraz umorzenie postępowania karnego nie stoi na przeszkodzie odzyskania pieniędzy. Odzyskanie środków zabranych przez przestępcę możliwe w takiej sytuacji tak samo jakby przestępca internetowy został ustalony.

Krok 3 – raport BIK

Ostatnią czynnością jaką musisz zrobić to pobrać raport BIK. W ten sposób dowiesz się jakie zobowiązania, na jaką kwotę i gdzie zaciągnął na Twoje dane oszust internetowy. Wyłudzenie pożyczki i kredytu to jak wspominaliśmy wyżej zjawisko dosyć powszechne, a jednocześnie niezmiernie groźne.

Padłem ofiarą oszustwa w Internecie. Skradziono mi pieniądze z konta. Gdzie zgłosić się o pomoc?

Jeśli już jest po wszystkim, a Twoje konto zostało wyczyszczone do zera to musisz zacząć działać. To samo dotyczy osób, które oszust na Facebooku wykorzystał do zaciągnięcia na ich konto wielu pożyczek i kredytów. Z obu sytuacji można wyjść obronną ręką. Trzeba tylko wiedzieć co zrobić i nie opierać się na zapewnieniach pracowników banku albo Policji, że nic nie da się zrobić. Przeciwnie, w większości przypadków można skutecznie działać i odzyskać pieniądze oraz anulować zaciągnięte przez oszusta kredyty i pożyczki.

Zwykle, aby tego dokonać trzeba złożyć w sądzie pozew. Będzie to pozew o zapłatę albo o unieważnienie umowy kredytu lub pożyczki.

Ktoś oszukał Cię na Facebooku? Straciłeś pieniądze albo masz kredyty i pożyczki, które zaciągnął na Twoje konto oszust internetowy? Napisz do nas lub zadzwoń. Od wielu lat pomagamy osobom mającym spory z instytucjami finansowymi takimi jak banki, firmy pożyczkowe oraz windykacyjne. Przeprowadziliśmy w sądach w całej Polsce już ponad 7500 spraw w obronie naszych Klientów.

Wstępna analiza sprawy wykonywana przez naszego prawnika jest zawsze bezpłatna. Warunki współpracy natomiast są bardzo elastyczne. Ponadto działamy zdalnie, a więc wszystko załatwisz u nas bez konieczności wychodzenia z domu czy pracy.

Skontaktuj się z nami:


4.7/5 - (47 votes)

Kategorie: Cyberbezpieczeństwo

O Autorze

Kancelaria Eurolege

Kancelaria z wieloletnią praktyką w sprawach o zapłatę z powództwa banków, firm pożyczkowych i windykacyjnych (funduszy sekurytyzacyjnych). Pomaga osobom zadłużonym, których sprawy są na etapie przedsądowym (windykacyjnym), jak również sądowym i egzekucji komorniczej.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze

Katarzyna pisze:

Witam, czy jeżeli zostało mi skradzione 10zł, ale podejrzewam ,że ta osoba skradła pieniądze jeszcze większej ilości użytkownikom, jest szansa że ktokolwiek zainteresuje się tą sprawą

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Katarzyno. Oczywiście może Pani zgłosić sprawę organom ścigania jako wykroczenie. Natomiast co do pomocy w danej sprawie, to koszt jej obsługi (pomocy) z pewnością znacznie przewyższyłby ewentualne korzyści.

Edyta pisze:

Witam. Kupiłam w internecie produkty na kwotę około 150 zł nie otrzymałam towaru już od 2 miesięcy się proszę, słyszę ciągle wymówki. Pani prowadzi rzekomo firmę i sprzedaje swoje wyroby. Zrobiłam przelew. Czy mogę jakoś już nie mówię odzyskać te pieniądze ale utrzeć jej nosa, aby już innych tak nie zwodziła?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Edyto. To, co Pani opisuje to być może oszustwo, ale nie cyberoszustwo. Zalecamy, aby w pierwszej kolejności zgłosić sprawę organom ścigania.

Maciej pisze:

Witam zakupiłem telefon o wartości 500zl w marketplace na Facebooku przelew został zrobiony blikiem na nr telefonu, mam nr tej osoby i nr konta bankowego. Czy są szanse na odzyskanie pieniędzy?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Macieju. Powinien zacząć Pan od zgłoszenia sprawy organom ścigania.

Rafał pisze:

witam ,zakupiłem buty na marketplace -zamówiłem za pobraniem ,sprzedawca oszukał mnie przysyłając najtańsze podróbkę ,innego modelu nic nie wartą .Pisze do niego od tygodnia ,nie odpowiada -natomiast cały czas sprzedaje i oszukuje inne osoby bez konsekwencji -piszac do niego z innego konta od razu odpisuje i oferuje swoje rzeczy -jak pociągnąc go do odpowiedzialności i zwrotu pieniędzy ??

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Rafale. W takich sprawach zalecamy udanie się do miejskiego (powiatowego) rzecznika praw konsumenta.

Mariusz pisze:

Dzień dobry. Chciałem kupić rower mojemu synkowi i znalazłem na Facebooku bardzo atrakcyjną ofertę na ,,Rower mania,, za 300 zł. Zamówilem rower 13 maja i wysłałem pieniądze przelewem w dzień roboczy 15 maja . 17 maja napisałem z ciekawości kiedy otrzymam zamówienie i odpisali mi, że w ciągu 5 dni. Do dzisiaj nie mam roweru, pieniędzy i nie odpisują na moje wiadomości. Co zrobić??

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Mariuszu. Być może padł Pan ofiara tradycyjnego oszustwa, ale przy wykorzystaniu Internetu. Czy zgłaszał już Pan sprawę organom śćigania (policja, prokuratura)?

Tomasz pisze:

Witam, zleciłem zrobienie strony internetowej dla firmy sprzątającej.
Niestety nie znam się w ogóle na tym osoba powiedziała że zrobi ja za 1500 zł. Mam stronę po zapalcie powinienem dostać pliki i login do strony której nie dostałem. Strona ma dużo błędów plus po kliknięciu na ikony przekierowuje na strony porno albo XXX z ogłoszeniami pań. Ta osoba nie odpowiada niestety nie podpisaliśmy żadnej umowy ani nic.
Co mogę zrobić w takiej sytuacji mam rozmowy na Messenger ceny numery konta gdzie poszły pieniądze itd.
Dziękuję pozdrawiam

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Tomaszu. Być może padł Pan ofiara pospolitego oszustwa, ale dokonanego przy użyciu Internetu? Czy zgłaszał już Pan w/w czyn organom ścigania (policja, prokuratura)?

Milena pisze:

Dzień dobry, moje konto na Facebooku zostało zhakowe i dwie z moich znajomych poproszone o przelew blik wykonały go , jedna przelała 100 i 200 złotych. Druga zaś przelała 200 i 200 złotych. Czy jest jakaś szansa na odzyskanie tych pieniędzy?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Mileno. W większości takich spraw podejmowanie działań jest zasadne. Przy czym przy tak niskich kwotach cyberoszustwa koszt pomocy prawnej zapewne przewyższałby korzyści z wiązane z odzyskaniem utraconych środków.

Martyna pisze:

Witam kupiłam fotelik za 350zl pani teraz nie odczytuje ani nie odpisuje co w takiej sytuacji robić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Martyno. Być może doszło do oszustwa. W sytuacji braku odpowiedzi ze strony sprzedawcy, kiedy ten już przyjął zapłatę, pozostaje złożenie zawiadomienia o możliwości popełnienia czynu zabronionego.

Natalia pisze:

Zostałam oszukana na Facebooku. Coprawda Pan wyłudził odemnie 475zl i nie chce ich zwrocic. Zostałam beż pieniazkow na życie, bez możliwości nakarmienia moim dzieci. Mam wyciągi z konta, numer tego Pana i jest jeszcze Pani. Jak mogłabym odzyskac pieniadze.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Natalio. Zapraszamy do kontaktu: https://www.eurolege.pl/kontakt/

Weronika pisze:

Kilka dni temu podeszyl się ktoś na Messenger mojej koleżanki. Poprosił o blika na 500 zł. Niestety dałam się oszukać. Pieniądze ta osoba wypłaciła do bankomatu. Co zrobić w tej sytuacji? Czy jest sens zgłaszać sprawę na policję?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Weroniko. Oczywiście jak najbardziej. Od zgłoszenia zawiadomienia o możliwości oszustwa należy rozpocząć.

Oliwia pisze:

Witam, kilka dni temu zamówiłam przez Facebook telefon o wartości 700 zl. Kupiłam go przez nr blik. Kobieta nadała paczkę ale jej nie wysłała. Dzwoniłam na infolinię InPost i powiedzieli mi ze paczki nie ma i do teraz jej nie dostałam a kobieta mnie zablokowała i nie odpisuje. Co robić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Oliwio. W razie braku zwrotu środków za zakupiony towar sprawę może Pani zgłosić organom ścigania (policja albo prokuratura). Nie jest wykluczone, że padła Pani ofiarą oszustwa.

Katarzyna pisze:

Witam, w dniu wczorajszym ktoś podszył się pod moją siostrę na Facebooku, napisał wiadomość, że potrzebuję pilnie pożyczki i czy mogłabym podać kod blik. Niestety kod podałam, zatwierdziłam i pieniądze zostały wypłacone. Zgłosiłam sprawę na policję, ale ppwiedzieli,że szanse są marne żeby cokolwiek z tym zrobić. Czy coś jeszcze da się więcej zrobić w tej sprawie ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Katarzyno. Znalezienie sprawcy oszustwa nie jest w takich sprawach konieczne. Odpowiedzialność za takie zdarzenia co do zasady ponosi bank, w którym ma Pani konto bankowe. Musimy jednak sprawie przyjrzeć się znacznie bliżej i dokonać oceny prawnej czy działanie w Pani sprawie jest zasadne. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Marcin pisze:

Zapłaciłem za buty puma 230 zł po otwarciu paczki dostałem trampki zachinskie za 30 zł pisałem do sprzedawcy ale mnie usuną

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Marcinie. W takiej sytuacji należałoby zgłosić sprawę miejskiego (powiatowemu) rzecznikowi praw konsumenta.

Barbara pisze:

Witam zamówiłam motorek pani Natalia Słowińska wyłudziła odemnie pieniądze za pobranie okazało się że to oszustka ale ogłoszenia nadal się wyświetlają i niewiem gdzie mam zgłosić żeby ją zablokowali żeby już nikogo nie oszukała oczywiście motorku nie dostarczyła pieniędzy też nie oddala

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Czy zgłaszała już Pani zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa organom ścigania (policja lub prokuratura)?

Nataliia pisze:

Dzień dobry, kupiłem kurtkę przez stronę na Facebooku, przywiozłem kurierem DPD, zapłaciłem gotówką, po otwarciu paczki towar nie pasował do zamówionego, była kurtka w innym kolorze i taniej jakości.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Natalio. Jeśli sprzedawcą był przedsiębiorca to powinna mieć Pani możliwość zwrotu towaru. Jeśli sprzedający odmówi albo będzie unikał kontaktu to wówczas może Pani zgłosić sprawę miejskiemu (powiatowemu) rzecznikowi praw konsumenta.

Monika pisze:

Dzień dobry, mojej koleżance z pracy włamano się na konto Facebook, oszuści przez jej konto napisali do mnie ze potrzebuje pieniędzy i prosi o przelew blik, odmówiłam, wtedy Wysłano mi linka że niby jest tam to co chce kupić, niestety w niego weszłam, na koncie miałam debet więc nic nie zniknęło, zablokowałam kartę i dowod osobisty przypisany karcie, ale czy w późniejszym czasie mają dostęp do mojego konta bankowego? Czy jest to jednorazowe ich wtargnięcie ?

Teresa pisze:

Dzień dobry od kilku dni czekam na przesyłkę toaleta damska którą zakupiłam od Pani Monika Pilarczyk wysłałam jej pieniędze bo rano miała nadać przesyłkę przez kuriera miała napisać mi nr telefonu do kuriera i do dziś nie ma nic ani przesyłki ani numery tel.ani zwrotu pieniędzy a Pani Monika Pilarczyk usunęła się z Facebooka
Jest to oszustka MONIKA. PILARCZYK

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Tereso. Jeśli czuje się Pani oszukana zawsze może Pani złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa na Pani rzecz. Nie jest to jednak cyberoszustwo w jakich pomagamy, ale oszustwo tradycyjne ewentualnie wykonane przy użyciu Internetu.

Mateusz pisze:

Dokonałem zakupu na marketplace otrzymane przedmioty tylko w połowie zgadzały się z tym co było w ogłoszeniu. Próbowałem kontaktować się ze sprzedawcą ale niestety cisza. Płatności dokonywana była przy odbiorze paczki, niestety nie odbierałem jej osobiście i nie miałem możliwości sprawdzenia zawartości. Posiadam zdjęcia korespondencji z osobą u której dokonałem zakupu. Co mogę w tej sytuacji zrobić? Proszę o pomocną radę.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Mateuszu. Zajmujemy się cyberoszustwami, a nie takiego rodzaju zdarzeniami jak przez Pana opisane wyżej. Niestety, ale nie będziemy w stanie Panu pomóc. Informujemy, że jeśli czuje się Pan oszukany to może Pan złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia oszustwa organom ścigania, tj. policja i prokuratura.

Joanna Lewanderska pisze:

Witam ,
Ktoś mnie oszukał na FB ..wysłałam pieniądze za towar a potem.mnie ktoś zablokował

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Joanno. Zapewne padła Pani ofiara pospolitego oszustwa, ale przy wykorzystaniu Internetu. Nie jest to klasyczne cyberoszustwo. Nie zajmujemy się takimi sprawami. Może Pani złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Takie zawiadomienie składa się organom ścigania, a więc policja albo prokuratura.

Dorota Olthoff-Kida pisze:

Na Facebooku sprzedaje firma SlimSecret sportowe ubrania , po zakupie okazuje się ze firma znajduje się w Rumuni i nie ma szans na reklamacje czy jakikolwiek z nimi kontakt. Nawet ich ocenić nie można bo pewnie tysiące ludzi okradają i wyłączyli tę funkcje. Proszę coś z tym zrobić. Pozdrawiam Dorota Olthoff-Kida

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Doroto. W tego rodzaju sprawach zalecamy zgłosić sprawę na Policję oraz poinformować UOKiK.

Aleksandra pisze:

Witam,

Ktoś robił płatnośći moją debetową karta firmową mBank przez facebooka. Karty firmowej nigdy nie udostępniałam, ale jest podpięta w telefonie do aplikacji mBank.
Czy jest szansa na odzyskanie środków z banku lub od Facebooka?
Pozdrawiam

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Aleksandro. Zajmujemy się pomocą w podobnego rodzaju sprawach i chętnie dokonamy analizy prawnej Pani przypadku. Wstępna analiza prawna sprawy jest u nas bezpłatna i do niczego nie zobowiązuje. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Małgorzata pisze:

Witam. Zakupiłam piąta butle gazową. Kontakt ze sprzedającym był dobry dopuki nie zrobiłam przelewu za butlę. Sprzedawca twierdził że wysłał przedmiot ,ale rezwal kontakt. Chyba mnie zablokował na FB bo nie mogę wysłać do niego wiadomości. Suma nie.jest duża ,ale chodzi o sam fakt ,że tak się nie robi.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Małgorzato. Padła Pani zapewne ofiarą pospolitego oszustwa, ale przy wykorzystaniu Internetu. Nie jest to cyberoszustwo w jakim pomagamy. Jeśli czuje się Pani oszukana to zalecamy zgłoszenie sprawy na policję albo prokuraturę. Organy te posiadają stosowne narzędzia do ustalania danych osób, które dokonują oszustw.

Jola pisze:

Pani Wiolu czy udalo sie zalatwic cos z tym? Mam taki sam problem

Jola pisze:

Pani Wiolu czy udalo sie jakos załtwić sprawę? Mam ten sam problem co Pani

Wiola pisze:

Na Facebooku oferują kurtki znanej firmy ,bardzo ładne, do domu przychodzi zwykła bluza dresowa chińska za 190 ,brak adresu zwrotnego tylko magazyn xique Warszawa ul jagiellonska88

Dawid pisze:

Witam. Kupiłem na facebooku dwa telefony od jednej osoby. Przelałem środki na konto które podała. Podala mi nip jakiegoś sklepu NIP Firmy:6612140540. Przelałem jej 3800 i po dniu jakaś Ola Antoniak zlikwidowała konto. Zgłosiłem sprawę do banku. Co jeszcze mogę zrobić? Jaka jest szansa na odzyskanie pieniedzy

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. W takiej sprawie należy zgłosić zawiadomienie o możliwości popełnienia oszustwa. Zgłoszenie takie składa się organom ścigania, tj. policja albo prokuratura.

Agata pisze:

Pani Karolina Bednarz jest oszustką stawia piły które po nic nie istnieją ludzie i wpłacają A jak chcą zwrotu towaru albo pieniędzy to kontakcie z tą panią urywa co robić w tej sytuacji. Ta pani ogłasza się na Facebooku.

Agata pisze:

Na Facebooku jest oszustka co wyłudza z piłą spalinową wystawia ludzi wpłacają ani nie ma towaru ani nie ma pieniędzy. Ta pani nazywa się Karolina Bednarz podaje całkiem inne konta bankowe uważajcie .

Marcin pisze:

Na Facebooku jest oszustka z ogłoszeniem ekogroszku karlik. Bierze kase za przesyłke i kontakt się urywa.

HANNAkupil pisze:

Zakupiłam sukienki na allegro , kurierowi zapłaciłam i po otwarciu stwierdziłam że to chłam , co prawda zdjęcia były podobne , ale jakość najgorsza materiału a zapłaciłam 318 zł , ogłoszenie było na tle firmy Paparazzi Fashion a jak napisałam że oddaje te szmaty , to pani odpisała mi że jest osoba prywatna , że w ogłoszeniu był podany skład materiału i nie zwróci pieniędzy , ona wciąż wystawia ogłoszenia i nie ponosi żadnych konsekwencji , jestem naiwna czy można coś zrobić

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Hanno. Jeśli czuje się Pani oszukana zawsze może Pani złożyć zawiadomienie o przestępstwie/wykroczeniu oszustwa. Fakt, że dana osoba występowała w tej transakcji jako osoba prywatna, a nie przedsiębiorca nie ma dla bytu oszustwa żadnego znaczenia.

Dorota pisze:

Wistam. Przedwczoraj kupilam telefon na Marketplace zaplacilam za przesylke paczkomatem oraz za telefon koden blik. Nie otrzymalam powisdomienia o wysylce a sprzedawczyni nie odpisuje i nie odbiera telefonu. Posisdam Zdjęcie pierwszej strony dowodu osobistego nr telefonu oraz mail. Co maoge zrobic w tej sprawie? Laczna kwota z przesylka to 415 zł. Sprzedająca dalej wystawia ten tel i pewnie oszukuje innych nazywa się Sara Agnieszka Drabik

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Doroto, jeśli faktycznie tak się stało to należy zgłosić sprawę organom ścigania (policja, prokuratura) Być może padła Pani ofiarą pospolitego oszustwa. Nie jest to cyberopszustwo w ścisłym tego słowa znaczeniu, ale oszustwo pospolite przy wykorzystaniu Internetu.

Aneta pisze:

Dzień dobry znalazłam pracę przez internet pań mi zaproponował zainwestowanie pewnej kwoty 300 zł zrobilam przelew pań mi napisał że jeszcze weryfikacja musi być 300 zł przelałam i cisza oni inwestycji a ni zwrotu pieniędzy o które prosiłem co mam zrobić?

Pani Aneto, z tak krótkiego opisu nie jesteśmy w stanie ocenić, czy w tym przypadku uda się odzyskać środki. Aby to stwierdzić, to nasz prawnik musi się zapoznać z okolicznościami zdarzenia. Napiszemy do Pani na adres email podany w komentarzu. Taka wstępna konsultacja prawna jest darmowa i do niczego nie zobowiązuje. :)

Anna pisze:

Zamowilam buty.Ta pani chciala zeby wplacic na konto to dopiero wysle. Nie ma butow i pieniedzy .Co mam zrobic.Ta kobieta ma fb .Nazywa sie Elzbieta Lenartowicz.

Dzień dobry Pani Anno, z opisu sprawy wynika, iż prawdopodobnie została Pani oszukana poprzez fałszywego/nieuczciwego sprzedawcę usług lub towarów. Niestety w takiej sytuacji pomóc będą mogły wyłącznie organy ścigania, tj. policja oraz prokuratura. Należy zatem zgłosić sprawę na policję wyjaśniając, iż doszło do zapłaty za towar lub usługę, której nigdy Pani nie otrzymała. Obowiązujące przepisy nie pozwalają nam na dochodzenie zwrotu środków od banku w przypadku tego typu oszustwa. Kancelaria pomaga w sprawach, w których doszło do wyłudzenia danych do logowania do bankowości internetowej w wyniku których doszło do kradzieży środków z konta lub wyłudzenia danych osobowych i zawarcia pożyczek lub kredytów.

Małgorzata pisze:

Dzien dobry od kilku dni czekam na odpowiedź od Pana który sprzedał mi serwis porcelanowy wysłałam mu pieniazki na podany numer konta i od wysłania potwierdzenia cisza. Nie ma serwisu ani zwrotu pieniędzy. Co mam robic Dodam iż to osoba z facebook

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Zalecamy ponowienie kontaktu. Jeśli to nie przyniesie spodziewanego rezultatu trzeba złożyć zawiadomienie na Policji o możliwości przestępstwa oszustwa na Pani szkodę. Nie jest wykluczone, że padła Pani ofiarą tradycyjnego oszustwa (złodzieja), który wykorzystuje media społecznościowe do dokonywania przestępstwa.

Alicja pisze:

Zostałam oszukana przez sprzedawcę Fashion House Julu Style, zakupiłam rzeczy, zwróciłam towar w grudniu 2021r i do dnia dzisiejszego nie otrzymałam pieniędzy, nie odbierają telefonu, jak wysłałam wezwanie do zapłaty z pieczatkami kancelarii to Pan zadzwonił, powiedział że na 100 % odda, po czym znów nie odbiera. Jest to kwota prawie 250 zł, jest to dla mnie dużo pieniędzy. Na wszystko mam dowody i przyznanie się do długu. Bardzo proszę o pomoc.
Serdecznie pozdrawiam
Lis Alicja Ewa

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Odpisaliśmy na Pani wpis w poprzednim komentarzu.

Alicja pisze:

Zostałam oszukana przez sprzedawcę Fashion House Julu Style, zakupiłam rzeczy, zwróciłam towar w grudniu 2021r i do dnia dzisiejszego nie otrzymałam pieniędzy, nie odbierają telefonu, jak wysłałam wezwanie do zapłaty z pieczatkami kancelarii to Pan zadzwonił, powiedział że na 100 % odda, po czym znów nie odbiera. Jest to kwota prawie 250 zł, jest to dla mnie dużo pieniędzy. Na wszystko mam dowody i przyznanie się do długu. Bardzo proszę o pomoc.
Serdecznie pozdrawiam
Lis Alicja Ewa

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Alicjo, sprawę zalecamy zgłosić organom ścigania (Policja). Mogło dojść w sprawie do nieprawidłowości jak również do wykroczenia.

Barbara pisze:

Chcę sprawdzić czy nie jestem ofiarą oszusta

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Powinna Pani jak najszybciej uzyskać raport BIK. W takiej sytuacji dowie się Pani czy nie zostały na Panią zaciągnięte kredyty i pożyczki bez Pani wiedzy i woli. Gdyby tak się stało to oczywiście zapraszamy to kontaktu. Pomagamy w tego typu sprawach.