Jak przewidywaliśmy, środki zaradcze w walce z epidemią koronawirusa podejmuje również operator publiczny, tj. Poczta Polska S.A. Pisaliśmy o tym w naszym wcześniejszym artykule „Działalność sądów w całym kraju częściowo zawieszona. Decyzja Ministra Sprawiedliwości”.

Dlaczego to tak ważna wiadomość? Ponieważ Poczta Polska S.A. jest podmiotem odpowiedzialnym za doręczanie przesyłek sądowych na terytorium całego kraju. Mało tego, przepisy kodeksu postępowania cywilnego tylko nadanie pisma w placówce operatora publicznego nadaje jej domniemanie złożenia do sądu z datą umieszczoną na pieczątce. Dlatego z taką uwagą przyglądamy się wszelkim zmianom, które dotykają właśnie państwowego potentata pocztowego.

Co się zmieniło w działaniu placówek Poczta Polska S.A.?

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie http://www.poczta-polska.pl od najbliższego poniedziałku (16.03.2020r.) w związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów.

Wprowadzone zostają zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:

  • godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14-20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę, także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny – szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl,
  • praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00,
  • punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.

Szczególne środki epidemiologiczne w placówkach pocztowych!

Ponadto, organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych będzie oparta o zasadę, że przy każdym czynnym okienku może przebywać jedna osoba. Szczegółowe informacje zostaną umieszczane na drzwiach wejściowych.

UWAGA! Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta.

Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.

Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo – emerytalnych.

Niestety, ale podejrzewamy, że podejmowane działania są jedynie początkiem dalszych ograniczeń. Ze względu na to, że placówki Poczty Polskiej S.A. niewątpliwie są skupiskami ludzkimi to możemy spodziewać się dalszych działań ograniczających. Ponadto ważne jest również i to, że listonosze dostarczający przesyłki, w tym przesyłki sądowe narażeni są na bezpośredni kontakt z osobami trzecimi. Istnieje wobec tego realne ryzyko, że mogą oni stanowić idealne źródło przemieszczania się patogenu koronawirusa pomiędzy osobami do tej pory pozostającymi bez kontaktu z patogenem.

Macie Państwo jakieś pytania do prawników? Chcielibyście podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Zapraszamy również wszystkich zainteresowanych tematyką długów, kredyt, pożyczek, spraw sądowych i komorniczych na nasze forum dla zadłużonych. Chętnie odpowiemy na wszystkie Wasze pytania i doradzimy jak nie dać się instytucjom finansowym.


5/5 - (4 votes)

Kategorie: Porady dla dłużników Wiadomości

O Autorze

Jacek Andrzejewski

Dyrektor ds. marketingu w Kancelarii EUROLEGE. Doświadczony manager marketingu i sprzedaży z wieloletnią praktyką na kierowniczych stanowiskach w kancelariach prawnych i firmach handlowych o zasięgu ogólnopolskim. Wielokrotnie zasiadał w organach instytucji działających w sektorze NGO.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.