Internet daje nam ogromne możliwości, jednak stanowi także ogromne zagrożenie dla nieświadomych użytkowników. Nielegalna aktywność to prawdziwa plaga, a cyfrowa rzeczywistość tylko to ułatwia. Oszuści opracowali niemalże niezliczone metody, dzięki którym wyłudzają pieniądze. Choć poszczególne scenariusze często się zmieniają, to schemat działania pozostaje ten sam i opiera się w głównej mierze na manipulacji.

Potrzebujesz pomocy w sprawie oszustwa? W Kancelarii EUROLEGE od dawna pomagamy poszkodowanym w tego rodzaju sprawach. Zajmujemy się wszystkim kompleksowo od A do Z. Odzyskujemy pieniądze skradzione z konta oraz unieważniamy wyłudzone kredyty i pożyczki. Pomożemy Ci. Już teraz umów się na bezpłatną analizę sprawy!

👉 Wyświetl dane kontaktowe

Wyłudzenie pieniędzy przez internet – jak działa?

Cyberprzestępcy stosują całą masę wypracowanych chwytów, które mają prowadzić do wzbudzenia zaufania i uśpienia czujności. Niestety wykorzystują słabe strony ofiary takie jak: łatwowierność, chciwość, ciekawość czy chęć pomocy innym. W większości przypadków żadne zabezpieczenia systemowe nic nie dadzą. Bezpieczeństwo zależy przede wszystkim od użytkowników. Dlatego warto poznać metody działania oszustów, aby móc w przyszłości skutecznie ich unikać. 

Oszustwa matrymonialne

Scammerzy działają w mediach społecznościowych, a ich główną bronią jest gra na emocjach. Są cierpliwi w dążeniu do celu, gdyż często znajomości te trwają całe miesiące. Dłuższy czas pomaga uśpić czujność i wzbudzić w ofierze uczucia na tyle silne, aby zgodziła się na prośbę ukochanej osoby, która najczęściej dotyczy konieczności pożyczenia pieniędzy. 

Sprzedaż nieistniejących produktów

Choć może mniej efektowne oszustwo, to także wyjątkowo skuteczne. Wiele osób daje się nabrać na okazyjną cenę przedmiotu i pragnie, aby ta oferta była prawdziwa. Jednak scenariusz jest zawsze ten sam: ofiara nie otrzymuje ani przedmiotu, ani zwrotu wpłaconej kwoty. 

Zaliczka lub opłata za przesyłkę

To metoda, która także dotyczy zakupów internetowych. Kiedy ofiara prosi o wysłanie danego przedmiotu za pobraniem sprzedający chętnie się godzi. Prosi jedynie o niewielką kwotę na poczet zaliczki czy samej przesyłki. 

Wpłata na pomoc dla bliskiej osoby

Poprzez media społecznościowe czy adres e-mail kontaktuje się z Tobą osoba, która informuje o tym, że bliska Ci osoba miała wypadek i pilnie potrzebuje pieniędzy. Oszust dokonuje tutaj perfidnej manipulacji i wykorzystuje troskę o najbliższe osoby. 

Wyłudzenie na podstawie szantażu

Ofiarami szantażu są osoby, które nie zasłaniają kamerek internetowych. Oszuści, którzy o tym wiedzą, wysyłają do ofiary wiadomość z informacją o tym, że posiadają jego niestosowne zdjęcia czy firmy, a brak zapłaty konkretnej kwoty może skutkować ich publikacją czy rozesłaniem do najbliższych. 

Oszustwa bankowe

Wyłudzenia mają także miejsce w sektorze bankowym. Najczęściej cyberprzestępcy posiadają dane ofiary, na podstawie których przechodzą weryfikację w banku czy firmie pożyczkowej i otrzymują pozytywną decyzję o ich przyznaniu. W pewnych wypadkach może zdarzać się również kradzież tożsamości połączona z oszustwem bankowym.

Oszustwo związane z loterią/konkursem

Ofiara dostaje informację o tym, że udało jej się wygrać, jednak konieczna jest wpłata niewielkiej kwoty, która jest niezbędna do otrzymania wygranej. Może ona stanowić koszt podatku lub wynikać z konieczności pokrycia innych opłat od wygranej. 

Informacja o zaległościach finansowych z linkiem do spłaty

Podczas tej próby wyłudzenia oszuści podszywają się pod znaną firmę, która świadczy różnego rodzaju usługi. Może być to operator komórkowy czy dostawca energii elektrycznej. Po kliknięciu w link zostaniemy przekierowani na niemalże identyczną stronę stworzoną przez cyberprzestępców. 

To jedynie kilka ze scenariuszy, które wykorzystują internetowi oszuści. 

Jak nie paść ofiarą wyłudzenia?

Choć poniższe porady wydadzą się być oczywiste, to warto o nich pamiętać i bezwzględnie ich przestrzegać. 

Sprawdzaj adres strony logowania

W codziennej gonitwie, a także przez rutynę, bardzo łatwo to przeoczyć. Zmiany w adresie często są stosunkowo niewielkie, a sama strona wygląda identycznie jak oryginał. Dlatego zawsze warto zachować wyjątkową czujność, szczególnie jeżeli chodzi o stronę logowania do banku czy na pocztę. Jeżeli będziesz mieć jakiekolwiek podejrzenia, nie loguj się.

Nie podawaj swoich danych osobowych obcym

Jeżeli prowadzisz konwersację z osobą, której nie znasz w realnym świecie, pamiętaj, aby stosować zasadę ograniczonego zaufania. 

Prośbę o udostępnienie wrażliwych danych możemy otrzymać także od różnego rodzaju instytucji. Jednak warto pamiętać o tym, że bank czy urząd nie będzie prosił o udzielenie tego typu informacji poprzez e-mail. Kiedy masz wątpliwości, zadzwoń do danej jednostki i zapytaj się, czy taka sytuacja miała miejsce. 

Sprawdzaj sklepy internetowe przed zrobieniem zakupów

Sklepy internetowe nie są fikcyjnymi tworami. Zawsze powinny posiadać podany adres siedziby, dane firmy czy dane kontaktowe takie jak numer telefonu. Ich brak powinien zapalić nam czerwoną lampkę. 

Padłem ofiarą internetowego oszusta – co robić?

W tego typu przypadkach liczy się czas. Przede wszystkim warto więc jak najszybciej zgłosić sprawę do organów ścigania. Zwiększa to szansę na zabezpieczenie potrzebnych do złapania oszusta dowodów. W przeciwnym razie może dojść do zniszczenia danych. 

Padłeś ofiarą oszustwa i skradziono z twojego konta pieniądze?

Możesz odzyskać wszystkie środki!

Już teraz zgłoś się po darmową konsultację prawną! Nasz prawnik ustali jak możemy Ci pomóc.

Jakie szczegóły dotyczące wyłudzenia warto zapamiętać?

Informacje, które przekazuje pokrzywdzony, mają ogromny wpływ na to, czy uda się odnaleźć oszusta. Co jest szczególnie ważne? Kluczową informacją jest to, na jakim portalu doszło do wyłudzenia. Warto przekazać także dane dotyczące profilu oszusta. Nawet jeżeli są to fałszywe dane mogą pomóc w uzyskaniu kluczowych informacji na jego temat. 

Jeżeli do wyłudzenia doszło za pomocą jednego z portali aukcyjnych zapisz dane dotyczące zarówno przedmiotu jak i użytkownika. Najistotniejszy jest numer aukcji. Dzięki niemu, nawet w przypadku usunięcia danego przedmiotu, można będzie przywrócić jego dane z archiwum portalu. 

Warto także wydrukować lub zapisać dokładny adres domeny na której doszło do wyłudzenia. Może okazać się, że była to strona, która do złudzenia przypominała tę autentyczną, jednak była tworem internetowego oszusta. 

Zachowaj całą korespondencję z oszustem. Najbezpieczniej będzie, jeśli wydrukujesz wszystkie wiadomości. Wtedy będziesz mieć pewność, że nie zostaną wykasowane. 

Gdzie zgłosić wyłudzenie pieniędzy przez Internet?

Osoba, która padła ofiarą wyłudzenia pieniędzy przez Internet ma prawo zgłosić zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa na komisariacie policji lub w prokuraturze. 

Zgłoszenie przestępstwa policji

Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa ma obowiązek przyjąć każda jednostka policji, niezależnie od tego czy jest ona właściwa miejscowo lub rzeczowo. 

Zgłoszenie przestępstwa do prokuratury

Prokurator zobowiązany jest przyjąć zgłoszenie ustne na miejscu w prokuraturze, jeżeli osoba pokrzywdzona wyraża taką wolę. Zawiadomienie w formie pisemnej może zostać złożone osobiście w biurze podawczym Prokuratury lub przekazane na jej adres pocztą. 

Po zgłoszeniu warto poprosić o wydanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia. Będzie ono zawierało wszystkie istotne informacje jak:

  • data i miejsce przyjęcia
  • organ przyjmujący
  • sygnaturę sprawy
  • dane określające tożsamość pokrzywdzonego
  • krótki opis czynu i wyrządzone szkody

Pamiętaj, aby po zgłoszeniu zastrzec swoje dokumenty i karty kredytowe. Zmień dane do logowania i zabezpiecz swój komputer.

Wyłudzenie pieniędzy przez Internet – kto może mi pomóc?

W przypadku wyłudzenia pieniędzy przez internet ważne jest szybkie podjęcie działań. Nasza kancelaria zatrudnia specjalistów, którzy pomagają w sprawach związanych z cyberprzestępczością. Wiemy, że w takich przypadkach czas jest wyjątkowo istotny, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby skontaktować się z Tobą jak najszybciej po zgłoszeniu. Wstępna analiza jest zawsze darmowa. Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej lub telefonicznie. 

Skorzystaj z bezpłatnej analizy sprawy!

Skontaktuj się z nami:

Niczym nie ryzykujesz. Zgłoszenie i konsultacja do niczego nie zobowiązują. W każdej chwili możesz się wycofać


4.8/5 - (51 votes)

Kategorie: Cyberbezpieczeństwo

O Autorze

Kancelaria Eurolege

Kancelaria z wieloletnią praktyką w sprawach o zapłatę z powództwa banków, firm pożyczkowych i windykacyjnych (funduszy sekurytyzacyjnych). Pomaga osobom zadłużonym, których sprawy są na etapie przedsądowym (windykacyjnym), jak również sądowym i egzekucji komorniczej.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze

Małgorzata pisze:

Witam
Próbowano wyłudzić ode mnie pieniądze przez esemesa podając się za mojego syna. Nr telefonu oszustwa 691065520, w porę zorientowałam się że to nie mój syn i nie udało się oszustwo ale chcę zgłosić zaistniałą sytuację i nr telefonu z którego oszust do mnie pisał.

Jakub pisze:

Witam, jestem szantażowany że jeśli nie kupię gift carda za pieniądze to roześle moje zdjęcia do rodziny i znajomych. Na zdjęciu widać tylko urywek mojego członka ale bałem się jak roześle zdjęcia i kupiłem jej co chciała, co mam teraz z tym zrobić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Jakubie. Czy zgłaszał już Pan sprawę organom ścigania?

Natalia pisze:

Dzień dobry, zakupiłam ebook psychologiczny na stronie internetowej z możliwością zwrotu do 30 dni. Po kilku dniach, gdy chciałam go zwrócić, oczywiście nie otrzymałam żadnej odpowiedzi. Wcześniej przez tę samą stronę, zakupiłam dodatkowy pakiet w kwocie 399 zł (miała to być strategia działania na najbliższy miesiąc plus wsparcie osoby, która to oferuje). Jak się można domyślić po dokonaniu wpłaty zapadła cisza. Czy można coś z tym zrobić? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Natalio. Być może padła Pani ofiara zwykłego oszustwa, ale przy wykorzystaniu Internetu? W takich sytuacjach może Pani zgłosić sprawę organom ścigania (policja albo prokuratura). Dysponują one odpowiednimi narzędziami do ustalani sprawców takich czynów.

Tomasz pisze:

Zostałem oszukany przez dwie niby kobiety jedna na ponad 26tys zł i druga na ponad 27tys zl

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Tomaszu. W jaki sposób został Pan oszukany?

Hanna pisze:

MAM PYTANIE… WYŁUDZENIE PIENIĘDZY ODE MNIE NASTĄPIŁO POPRZEZ KONTAKT INTERNETOWY Z ŻOŁNIERZEM ARMII AMERYKAŃSKIEJ KTÓRY OBECNIE ODSIADUJE KARĘ WIĘZIENIA W ALEPPO W SYRII…MAM WSZELKIE DOWODY-ZAPISY ROZMÓW ORAZ POTWIERDZENIA WYSŁANYCH PIENIĘDZY -DO WYŁUDZENIA DOŁĄCZYŁ RÓWNIEŻ PRZEŁOŻONY OSADZONEGO -WIEM ŻE TO NIE SĄ FIKCYJNE OSOBY BO BYŁA ROZMOWA INTERNETOWA NA WOTSAPP. WYSŁAŁAM OPIS CAŁEJ SPRAWY DO WOJSKOWEJ PROKURATURY W WARSZAWIE ALE ODPISANO ŻE SPRAWA NIE PODLEGA ICH JURYSDYKCJI BO NIE CHODZI O WOJSKO POLSKIE. ZAPROPONOWANO ZŁOŻENIE ZAWIADOMIENIA DO PROKURATURY W MOIM MIEŚCIE ALE JA WIEM JAK TO SIĘ SKOŃCZY…SPRAWA ZOSTANIE UMORZONA… CZY MOŻNA MI POMÓC ZGŁASZAJĄC TO OSZUSTWO I WYŁUDZENIE DO AMERYKAŃSKIEJ PROKURATURY WOJSKOWEJ….ZAJMUJECIE SIĘ TYM PAŃSTWO ???… CHODZI O DUŻĄ KWOTĘ PIENIĘDZY -6000 EURO !!!

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Hanno. Niestety, ale w takiej sprawie, gdzie samodzielnie i bez przymusu dokonywała Pani wpłat nie będziemy w stanie pomóc. Bardzo nam przykro.

Adam pisze:

Witam.Miałem zajęcie komornicze na wynagrodzeniu za pracę.Pracodawca przez 24 miesiace potrącał 60% pensji lecz należnej kwoty nie przekazywał do komornika.Czy ten czyn podlega odpowiedzialnosci karnej?Kto powinien dochodzić zaległych należności/ok.26 000zł./,komornik cz ja.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Adamie. Czy egzekucja dotyczyła alimentów?

Anna pisze:

Założliśmy konto na portalu Machinseeker Group. Po założeniu konta zaczęły napływać faktury w związku z rzekomo zawartą umową, które podstawą ma być założenie konta w profilu i akceptacja regulaminu. Regulamin nie był dostępny w jęz. polskim, zaś na głównej stronie portalu wytłuszczoną czcionką była zamieszczona informacja o możliwości odstąpienia od oferty w ciągu 7 dni. Okazało się, że te 7 dni dotyczy 7 dni od zakończenia umowy, która domyślnie jest uważana jako zawarta na 12 miesięcy. Nigdy nie skorzystaliśmy z portalu. Nie zamierzaliśmy korzystać z portalu przez 12 miesięcy. Nie zamierzaliśmy zawierać umowy z portalem. Nie mieliśmy świadomości, że samo założenie konta w portalu może być uważane za zawarcie umowy. W ten sposób potraktowanych zostało wielu przedsiębiorców z całej Europy jak wynika z opinii na portalu trustpilot. Samo utworzenie konta Machinseeker traktuje jako zawarcie umowy i podstawę do pobierania opłat przez co najmniej 12 miesięcy. Są osoby, które pomimo rozwiązania umowy nadal otrzymują faktury. Co można w takiej sytuacji zrobić ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Anno. Zajmujemy się pomocą w oddłużaniu. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Jednocześnie wskazujemy, że mamy specjalną usługę dedykowaną do tego rodzaju spraw. Więcej informacji na jej temat znajdzie Pani tutaj: https://klient.eurolege.pl

Cezary pisze:

W sobotę 11.02.23 Zostałem okradziony sposobem na kradzież konta, a dokładnie ktoś włamał się na konto na FB do mojego szfagra i wysyłał wiadomości o pożyczeniu pieniędzy jako że z nim gadałem ostatnio że taka sytuacja mogła by mieć miejsce nie zdziwiło mnie że napisał i wysłałem mu pieniądze później jednak okazało się że to nie był on tylko ktoś kto włamał mu się na konto. Bank nic nie zrobi bo przelew został zaksięgowany, w banku tej osoby rodo, policja przyjęła zgłoszenie ale nie udzielają żadnych informacji i nie widać żeby cokolwiek było działanie wtem sprawie.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Cezary. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Musimy jednak poznać Pana sprawę bliżej i dowiedzieć się kilku szczegółów. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

angelika pisze:

Zamówiłam telefon na fb i pani wydawała się naprawdę na normalna osobę wysłała mi wszystkie zdjęcia telefonu i wszystko co chciałam wiedzieć wiec zdecydowałam ze go zamówię i chciała przelew odrazu to ugadałam się ze zapłacę najpierw pół i dopiero później jak przyjdzie paczuszka kolejne pół aby odrazu nie wpłacać całości bo jeszcze pani wysyłała mi ta paczkę bo mowila ze zapakowała ja dobrze żeby tam przez tych kurierów zawartość się nie popsuła i napisała ze jest dobrze zapakowany i jeżeli coś będzie to można zrobić zwrot to podałam blika tej pani wypłaciła ta polowe i cisza zastała pisałam nawet na prywatnym koncie i nic nie zadziałało co mogę zrobić ? Czy wgl mogę coś zrobić z tym i mi się uda ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Angeliko. Tego rodzaju ewentualne oszustwo nie jest cyberoszustwem, ale pospolitym oszustwem przy użyciu Internetu. Nie zajmujemy się takimi sprawami. Może Pani złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa organom ścigania, a więc policji lub prokuraturze.

Arkadiusz pisze:

Zamówiłem w aptekasloneczna24.pl zamówienie na lek zapłaciłem blikiem,i ani leku ani kasy, sprawdziłem w necie i dużo ludzi oszukali.Dodzwonilem się do działu reklamacji i pani anulowała moje zamówienia i obiecała przelać pieniądze na moje konto, ale skończyło się na gadaniu bo pieniędzy dalej nie ma , już nie chodzi mi o te pieniądze tylko jak zrobić żeby pseudo firma nie oszukiwała więcej ludzi bo wiem że dalej ma aktywne aukcje, bardzo proszę o pomoc.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. W takiej sytuacji zalecamy zgłoszenie sprawy do UOKiK albo miejskiego (powiatowego) rzecznika praw konsumenta.

Sebastian pisze:

Dzien dobry. Zostałem oszukany przez osobę która podawała się za jedną ze znanych osób na instagramie. Oferował pomóc w szybkim zarobieniu pieniędzy. Po wysłaniu danej kwoty kontakt się urwał. Co można z tym zrobić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Sebastianie. Zapewne padł Pan ofiara pospolitego oszustwa, ale przy wykorzystaniu Internetu. Nie jest to klasyczne cyberoszustwo. Nie zajmujemy się takimi sprawami. Może Pan złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Takie zawiadomienie składa się organom ścigania, a więc policja albo prokuratura.

ELŻBIETA pisze:

Zostałam oszukana przez osobę wykorzystującą profil na Fb znanej osoby- miliardera z USA. Zaznaczam, że zgłaszałam sprawę do Prokuratury i na Policję, ale zamknęli sprawę, ponieważ jest to poza jurysdykcją polskiej policji. Kto może mi pomóc?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Elżbieto. Czy pieniądze wpłacała Pani oszustowi samodzielnie?

Piotr pisze:

Jestem szantażowany finansowo po rozmowie przez,kamerkę inrenetową podczas którek kobieta się obnażała i dałem się nakłonić,by wysłać jej ujęcie swoich genitalii, teraz szantażuje mnie upublicznieniem tego filmiku na facebooku moim znajomym. Co mam robić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Piotrze. Niestety, ale takie rodzaju sprawami nie zajmujemy się. Bardzo nam przykro. Informujemy jednak, że jeśli sprawa ma charakter oszustwa zmierzającego do wyłudzenia od Pana pieniędzy to oczywiście może Pan zgłosić sprawę organom ścigania, np. Policji. Sama próba wyłudzenia jest karana.

Gracjan pisze:

Dzień dobry,
Otrzymałem dziś telefon z firmy Blockchain.
Umówiłem rozmowę z Panem na później, ze względu na brak czasu jednak wiem, że jest to najprawdopodobniej próba wyłudzania gdyż taka firma nie istnieje, a w internecie jest wiele informacji o tej formie oszustwa.
Co zrobić w tej sytuacji ?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dobrze, że nie dał się Pan nabrać na działania oszustów. Niewiele da się z tym zrobić. Ewentualnie może Pan zgłosić próbę wyłudzenia, ale szanse na znalezienie oszustów zwykle nie są wysokie.

henryka pisze:

Witam! Jestem emerytką 76 lat, zostałam oszukana na dużą kwotę przez nieuczciwego brokera,bardzo proszę o pomoc w odzyskaniu utraconych pieniędzy.proszę mi powiedzieć jakie dokumenty powinnam wysłać Pozdrawiam H.P.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Henryko. W tego rodzaju sprawach co do zasady istnieją podstawy do domagania się zwrotu środków od banku. Bez znaczenia tutaj pozostaje fakt przekazania danych czy znalezienia sprawcy oszustwa. Pomagamy w tego rodzaju sprawach zawodowo. Również na etapie sądowym. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Marcin pisze:

Zostałem oszukany. Zadzwonił ktoś kto podał się za pracownika ING Bank śląski i powiedział że chciano dokonać przelewu z mojego konta z innego miasta. Poinformował że pieniądze trafią do aresztu bo powinienem dokonać przelewu na subkonto i wtedy dostanę dane adresowe do logowania. Dałem się naciągnąć bo postraszył że jak nie będę współpracował to poda mnie na policję i się przestraszyłem. Przelałem na konto blisko 20000 zł. W tym samym dniu zgłosiłem sprawę na policję i złożyłem reklamację w banku. Odnotowano że przelew był wykonany pod przymusem. Jakie mam szanse na odzyskanie pieniędzy? Co mogę jeszcze zrobić?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Marcinie. Zajmujemy się tego rodzaju sprawami. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o szerszy opis sprawy. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Wiesława pisze:

Wyłudzono ode mnie dane do rachunku bankowego i skradziono pieniądze poprzez dokonanie płatności kartą.Reklamacja została zgłoszona Ok 0.5 h po zdarzeniu ,złożyłam też zawiadomienie na policję.Czekam na rozpatrzenie reklamacji ale konsultant w banku poinformował mnie ze to może potrwać 15-30 dni ,z tego co czytam to bank ma 2 dni na rozpatrzenie ,póki co pieniądze są w blokadach.Jeżeli bank nie rozpatrzy reklamacji w ciągu 2 dni to czego się mogę domagać od banku?

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Wiesławie. Bank ma obowiązek udzielenia odpowiedzi. Brak udzielenie odpowiedzi ze strony banku poczytywane będzie jako uznanie reklamacji. Jeśli potrzebowałby Pan pomocy to oczywiście możemy zapewnić Panu wsparcie doświadczonego w tym zakresie spraw. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.