Każdy, kto padł ofiara oszustwa bankowego (w tym w bankowości internetowej) musi zawsze złożyć reklamację bankową. Jest to obowiązkowa czynność jaką trzeba wykonać, aby móc ubiegać się o utracone w wyniku oszustwa pieniądze. Jednak jak i gdzie złożyć reklamację bankową? Czy istnieje jakiś wzór reklamacji bankowej? O tym w poniższym artykule.

UWAGA! Oszuści skradli pieniądze z Twoje konta bankowego? Zostałeś oszukany przez cyberprzestępców, w wyniku czego straciłeś oszczędności? Masz szansę odzyskać wszystkie utracone środki! Jak to zrobić i gdzie zgłosić się o pomoc wskażemy na końcu materiału.

Kradzież pieniędzy z rachunku. Jak może wyglądać?

Najczęściej kradzież pieniędzy z konta bankowego jest wynikiem działania cyberprzestępców. Wykorzystują oni różne metody, dzięki którym potrafią wyczyścić konto niczego nieświadomej ofiary do zera. Mało tego, w niektórych przypadkach dochodzi do tego, że złodzieje internetowi dodatkowo zawierają kredyty i pożyczki na dane osobowe pokrzywdzonych osób. Zjawisko takie jak wyłudzenie pożyczki czy kredytu nie jest rzadkością i w naszej praktyce prawniczej spotykamy się z nim bardzo często.

Przestępcy internetowi – jak wskazaliśmy wyżej – używają różnych metod i w tym co robią potrafią być niezwykle skuteczni. Do najczęściej spotykanych rodzajów oszustw na odległość zaliczyć możemy:

Większości użytkowników Internetu myśli, że nie poddałaby się technikom stosowanym przez oszustów. Niestety, ale nawet doświadczeni potrafią złapać się na proste, ale bardzo sprytne metody działania cyberoszustów.

Reklamacja bankowa – gdzie i w jakiej formie złożyć?

Pieniądze zdeponowane na rachunku zawsze powierzamy bankowi. Jest on odpowiedzialny za ich bezpieczeństwo. Jak świetnie zdajemy sobie sprawę, obecnie banki zasadniczo nie przetrzymują pieniędzy w żywej gotówce. Wszystko opiera się na zapisach cyfrowych dedykowanych dla poszczególnych osób i ich rachunków. Utrata pieniędzy w wyniku kradzieży środków z konta bankowego musi więc wiązać się z pewną procedurą. Jej zachowanie jest niezbędne do tego, aby móc ubiegać się o ich zwrot. Jednym z etapów jest właśnie reklamacja bankowa.

Zaraz po tym, jak zgłosić oszustwo w jednostce policji albo prokuratury złóż reklamacje bankową. Zrobisz to w każdym oddziale Twojego banku albo w formie elektronicznej. Obie są w pełni dopuszczalne, a druga z nich zapewnia szybszy obieg informacji i korespondencji. Największe banki oferują szeroką możliwość składania reklamacji bankowej – również w formie ustnej dzwoniąc na infolinie banku. Z takiej możliwości skorzystać mogą np. klienci banku PKO BP S.A. Więcej na ten temat znaleźć można w tym miejscu: https://www.pkobp.pl/grupa-pko-banku-polskiego/pko-bank-polski/zglaszanie-reklamacji/

Reklamacja bankowa – WZÓR. Czy istnieje?

Większość banków posiada formularze reklamacji bankowej. Jednak jeden wzór reklamacji bankowej nie istnieje. Każdy z banków posiada swój własny formularz, z którego klient może, ale nie musi korzystać. Możliwe jest napisanie reklamacji bankowej odręcznie albo na komputerze i złożenie własnoręcznego podpisu.

Reklamacja bankowa ma jednak pewien wzór co do formatu jakiemu powinna odpowiadać. Chodzi o minimalne wymagania formalne, które reklamacja bankowa powinna spełniać. Co takiego więc powinna zawierać reklamacja bankowa? Będą to następujące dane oraz informacje:

  • data reklamacji bankowej,
  • dane klienta (imię i nazwisko, numer PESEL, adres do korespondencji),
  • numer rachunku bankowego,
  • opis problemu/sprawy (w miarę możliwości syntetyczny i maksymalnie treściowy).

Oszust wziął kredyt lub pożyczkę na Twoje dane osobowe albo ukradł pieniądze?

Możesz anulować wszystkie nienależne długi i odzyskać środki!

Już teraz zgłoś się po darmową konsultację prawną! Nasz prawnik ustali jak możemy Ci pomóc.

Jaki jest termin na rozpatrzenie reklamacji bankowej?

Napisana i złożona reklamacja bankowa trafia do działu banku zajmującego się jej rozpatrywaniem. W przypadku reklamacji bankowej dotyczącej kradzieży środków z konta bankowego termin na rozpatrzenie reklamacji bankowej wynosi D+1 (dzień złożenia + jeden dzień).

Jednocześnie zaznaczamy, że w naszej praktyce zauważyliśmy, iż w sprawach dotyczących zwrotu pieniędzy zabranych przez cyberoszustów banki udzielają negatywnych odpowiedzi na składane reklamacje bankowe. Nie ma to jednak żadnego znaczenia dla procesu odzyskiwania skradzionych pieniędzy. Nie jest tez potrzebne wykrycie sprawcy przestępstwa. Zgodnie z przepisami prawa to na banku prowadzącym rachunek spoczywa obowiązek uzupełnienia salda do stanu sprzed kradzieży pieniędzy. Czy w każdej sprawie możliwe jest odzyskanie utraconych środków? O tym za chwilę.

Co załączyć do reklamacji bankowej związanej z kradzieżą z konta?

Do reklamacji bankowej dotyczącej oszustwa kradzieży pieniędzy z rachunku zasadniczo nie ma konieczności załączania żadnych dokumentów. Wynika to z tego, że bank ma wgląd w historię rachunku deponenta (klienta). Oczywiście można załączyć pewne dokumenty, jak, np. zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, ale nie jest to konieczne.

Zostałem oszukany i skradziono mi pieniądze z konta. Czy mogę je odzyskać? Jakie mam szanse?

W większości spraw związanych z oszustwami internetowymi widać pozytywne widoki na ich załatwienie. Oczywiście nie w każdym przypadku jest to możliwe. W szczególności, gdy użytkownik konta bankowego sam podawał loginy, hasła czy kody autoryzacyjne internetowym oszustom.

Jednak i w takich sprawach możliwe jest działanie, o ile okoliczności sprawy wskazują, że bank mógł stworzyć procedury uniemożliwiające wykonywanie podejrzanych transakcji i powinien był je uprzednio i skutecznie wykryć. Tutaj jednak potrzebna jest ocena prawna. Najlepiej prawnika będącego specjalistą od spraw przestępstw w sieci. W Kancelarii EUROLEGE stworzyliśmy zespół zajmujący się tego typu sprawami. Pomagamy w odzyskiwaniu pieniędzy skradzionych z kont bankowych.

Zasadniczo każda sprawa wiąże się z koniecznością złożenia pozwu do sądu przeciwko bankowi. Jest to pozew o zapłatę w wartości odpowiadającej sumie utraconych środków z konta bankowego w wyniku działania cyberoszustów.

Jak zgłosić się do Kancelarii EUROLEGE o pomoc prawną?

Sprawami przeciwko bankom, firmom pożyczkowym oraz windykacyjnym zajmujemy się już od wielu lat. Na przestrzeni czasu wypracowaliśmy bardzo wydajny model współpracy, który polega na pełnej obsłudze zdalnej naszego Klienta. W związku z tym możemy udzielić wsparcia prawnego każdemu potrzebującemu. Bez względu na to gdzie mieszka. Reprezentujemy naszych Klientów przed każdym sądem w Polsce.

Dzięki przyjętemu modelowi współpracy zdalnej umożliwiamy maksymalnie szybki kontakt, bez konieczności umawiania się na spotkania. Ponadto ogromna zaletą tego typu rozwiązania jest to, że możesz skorzystać z pomocy prawnej wysokiej specjalizacji nie wychodząc z domu czy pracy. Kontakt z nami jest prosty, szybki i bezpieczny. Wystarczy telefon albo inne urządzenie podłączone do Internetu.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas lub zadzwoń. Możesz również wysłać do nas zgłoszenie przez formularz kontaktowy. Zadzwonimy do Ciebie najpóźniej kolejnego dnia roboczego i ustalimy jak możemy Ci pomóc.

Skontaktuj się z nami:


4.8/5 - (46 votes)

Kategorie: Cyberbezpieczeństwo

O Autorze

Kancelaria Eurolege

Kancelaria z wieloletnią praktyką w sprawach o zapłatę z powództwa banków, firm pożyczkowych i windykacyjnych (funduszy sekurytyzacyjnych). Pomaga osobom zadłużonym, których sprawy są na etapie przedsądowym (windykacyjnym), jak również sądowym i egzekucji komorniczej.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Komentarze

Kamila pisze:

Witam,,Utraciłam pieniadze z konta bankowego przez olx za sprzedaż artukułu na kwotę ponad 8000 a bank niezareagował w odpowiedni sposób.Byłam dziś w banku to dostałam wydruk 6 operacji kartowych(CORTEX) a przelw dopiero bedzie zreailzowany 11.02 i bank twiedzi ze tych operacji niemozna już cofnąć.Reklamacja do banku była zgłoszona telefonicznie,,dodam jeszcze ze moja karta jest ubezpieczona.

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Kamilo. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Musimy jednak poznać więcej szczegółów oszustwa. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Stiwen pisze:

Witam utraciłem pieniądze z Kanta bankowego credit Agricole .przez oszustwo na vinted

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry. Oczywiście pomagamy w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Justyna pisze:

witam.zostalam oszukana przez Panią która otrzymała ode mnie przelew za kupiony od niej przedmiot ,wiem że pieniądze dotarły ale zakupionego przedmiotu nie dostałam i straciłam kontakt z tą osobą … Nie była to duża kwota ale boje się że moje dane z przelewu mogą być wykorzystane w przyszłości. Co robić🙏 w jaki sposób tego uniknąć??

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Justyno. Najpewniej padła Pani ofiara pospolitego oszustwa, ale przy wykorzystaniu Internetu. W takiej sytuacji może pani złożyć zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Zawiadomienie takie składa się na policji. Ma ona narzędzia do ustalania sprawcy oszustwa.

Anna pisze:

Dzień dobry
3.12.2022 r sprawdzałam stan swojego konta. Nie wiem w jaki sposób ale od tego dnia dokonano kradzieży środków finansowych na sumę ponad 34 tys. złotych. Sprawę przekazałam policji i do banku składam reklamację. Jest to Credit-Agricole.Nadmieniam , że co miesiąc pobierane jest ubezpieczenie przez bank. Bardzo proszę o pomoc

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Anno. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Musimy jednak poznać Pani sprawę znacznie bliżej i wówczas podejmiemy decyzję co dalej. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Dariusz pisze:

Bank negatywnie rozpatrzył moją reklamację. Zostałem oszukany na Orlen. Problem w tym że udostępniłem hakerom pulpit zdalny anyDesk i dane do konta bankowego. Jestem w rozsypce,nie wiem co robić

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Panie Dariuszu. Pomagamy w tego rodzaju sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Temat oszustwa na Orlen opisywaliśmy już na naszym blogu w tym miejscu: https://www.eurolege.pl/oszustwo-na-orlen-inwestycje/

Karolina pisze:

Oszust wziął na mnie kredyty . Bank dwukrotnie odrzucił reklamację

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Karolino. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Zofia Krystyna pisze:

Potrzebuję wzór formularza kontaktowego, chcę wnieść zgłoszenie do kancelarii Eurolego

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Odpisaliśmy Pani w poprzednim wpisie.

Zofia Krystyna pisze:

Potrzebuję wzor formularz kontaktowy, chcę wnieść do kancelarii Eurolego zgłoszenie

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Pani Zofio, jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o szerszy opis Pani spraw. Postaramy się Pani pomóc. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.

Bożena pisze:

witam co zrobić jak bank ukradł mi pieniądze i nie chce ujawnić ich na kontach technicznych zakładanych bez mojej wiedzy przy kredycie frankowym , mam informację od pracowników /kilku / że są tam ukryte pieniądze i bank od 3 lat nie chce podać mi rachunków jakie mi założył bez mojej wiedzy

Avatar photo Kancelaria EuroLege pisze:

Dzień dobry Pani Bożeno. Musimy poznać Pani sprawę bliżej, aby powiedzieć cokolwiek i udzielić Pani jakiejś wskazówki. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.