Metody działania oszustów z każdym rokiem stają się coraz bardziej wyszukane. Dawne przestępstwa na wnuczka stały się tak powszechne, że mało kto się na to nabiera. Dlatego przestępcy wykorzystują nowe sposoby na łatwy zarobek.
Sprawdź, czy możesz odzyskać pieniądze lub anulować wyłudzony kredyt.
Z tego artykułu dowiesz się na czym polega tzw. oszustwo na pracownika banku. Wskażemy jak działają przestępcy i z jakich metod manipulacji korzystają. Jeżeli padłeś ofiarą tego typu oszustwa i z twojego konta zniknęły pieniądze, to podpowiadamy jak je odzyskać. Zapraszamy do przeczytania całego materiału. Na pewno warto wiedzieć więcej.
Niestety w dobie Internetu dla przeciętnego oszusta znalezienie ofiary stało się dużo łatwiejsze. Przestępca, który dysponuje bazą numerów telefonów i maili jest w stanie w krótkim odstępie czasu nawiązać wiele interakcji z potencjalnymi ofiarami. Pojawia się tutaj kwestia skali. Jeśli nawet tylko 1 osoba na 100 wejdzie w grę proponowaną przez cyberprzestępcę, to takich oszukanych mogą okazać się setki, a nawet tysiące. Najnowsze dane wskazują, że każdego miesiąca ofiarą przestępstw zdalnych (głównie internetowych) pada miesięcznie nawet 18.000 mieszkańców naszego kraju!
Jakie metody działania prezentują oszuści?
Metody działania oszustów są bardzo szerokie. Kiedyś spotykaliśmy takie jak oszustwo na nigeryjskiego księcia czy amerykańskiego generała. Obecnie jednak działania przestępców skupiają się głównie w Internecie. Wyróżnić tutaj możemy takie metody jak:
Padłeś ofiarą oszustwa bankowego?
Możesz odzyskać wszystkie środki i anulować wyłudzony kredyt
Przeanalizujemy Twoją sytuację bez żadnych początkowych kosztów i powiemy jak możemy Ci pomóc.
- oszustwo na OLX,
- oszustwo na Vinted,
- oszustwo na Booking,
- oszustwo na InPost,
- oszustwo na Polski Ład.
Dosyć często spotykanym jest też oszustwo na pracownika banku. Jak to wygląda? O tym poniżej.
Oszustwo na pracownika banku – jak wygląda i na czym polega?
Przestępca stosujący oszustwo na pracownika banku podszywa się pod pracownika wybranej instytucji finansowej. Może to być np. oszustwo na BNP Paribas, oszustwo na PKO BP czy też oszustwo na ING. Nie jest ważny bank, ponieważ pod pracownika każdego banku działającego w Polsce może podszyć się osoba trzecia.
Jak wygląda oszustwo na pracownika banku? Jego przebieg jest zasadniczo taki sam w każdym przypadku. Do osoby będącej ofiarą dzwoni przestępca podający się za pracownika banku. Podaje swoje imię i nazwisko oraz prosi o potwierdzenie, że przelew zlecony z konta ofiary na konto inne osoby (X) został przez ofiarę faktycznie wykonany. Oczywiście taka sytuacja nigdy nie miała miejsca, a po zaprzeczeniu ofiary przestępca przystępuje do akcji. Informuje, że ktoś najpewniej włamał się na konto, a wobec tego on anuluje wszystkie zlecone przelewy, ale pieniądze trzeba przelać na inne konto. Ponieważ to, dane konto jest w rękach domniemanego i nieistniejącego przestępcy. Wówczas faktyczny przestępca przeprowadza skomplikowaną procedurę wejścia w posiadanie danych do logowania do systemu bankowości internetowej – uzyskując je od ofiary – albo zdalnego przejęcia pulpitu ofiary. To drugie przy użyciu programu AnyDesk.
W ten sposób pieniądze znikają z konta! Mało tego, przestępca internetowy, który ma dostęp do naszego konta bankowego może zaciągnąć maksymalny debet, a ponadto zawierać w naszym imieniu pożyczki i kredyty dostępne w bankowości online.
Zostałem oszukany na pracownika banku. Co robić? Gdzie zgłosić?
Jeśli padłeś ofiarą oszustwa na pracownika banku to nie możesz zwlekać z działaniem. Musisz jak najszybciej wykonać kilka kroków. Umożliwi Ci to wdrożenie procedury odzyskania pieniędzy.
Krok numer 1 – powiadom o wszystkim bank prowadzący Twoje konto bankowe.
Kradzież pieniędzy z konta bankowego powinna zostać zgłoszona jak najszybciej bankowi. Robi się to poprzez złożenie reklamacji. Uczulamy, że banki w niemal każdym przypadku udzielają negatywnej odpowiedzi na reklamację. Nie ma co się jednak tym przejmować. Pieniądze mimo wszystko są zwykle do odzyskania, gdy mamy oszustwo na pracownika banku. Przeciwne zapewnienia banku nie powinny zmylić konsumenta, który zna swoje prawa.
Krok numer 2 – zawiadom policję/prokuraturę o dokonanym przestępstwie.
Kolejna sprawa to złożenie zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa. Takiej czynności dokonuje się w jednostce Policji albo w prokuraturze. Przestępcy w sposób bardzo dokładny maskują ślady dokonywanych czynów przestępnych. Może okazać się, że wykrycie sprawcy nie będzie możliwe. A to oznacza, że organy ściągani umorzą postępowanie. Taki fakt potwierdza jednak, iż doszło do popełnienia przestępstwa oszustwa. Nie wykryto jedynie sprawcy. To bardzo ważne, ponieważ daje uzasadnione podstawy do domagania się zwrotu środków przez bank.
Krok numer 3 – uzyskaj raport BIK.
Ostatnią rzeczą jaką musisz zrobić to uzyskać raport BIK. Możesz dostać raport BIK za darmo. Zobaczysz wówczas ile zobowiązań zaciągnął na Ciebie oszust. Być może są też takie, o których jeszcze nie wiesz. Lepiej dowiedzieć się wcześniej, niż później.
Nawet wskazane byłoby skorzystanie z usługi Alert BIK. Wówczas w czasie rzeczywistym wiedziałbyś, że ktoś próbuje zaciągać zobowiązania na Twoje dane. Wówczas można temu szybko przeciwdziałać. Być aktywnym, a nie reaktywnym na działania przestępcy.
Oszust zabrał mi pieniądze z konta i zaciągnął kredyty. Co robić dalej?
Kiedy już wiesz na czym stoisz możesz zacząć dalsze działania. Postępowanie może być wielotorowe. Wszystko zależy od konkretnego przypadku i sytuacji.
Jeśli z Twojego konta zniknęły pieniądze to musisz je teraz odzyskać. Niewiele osób wie, że obowiązkiem tym obarczony jest nie oszustw podszywający się pod pracownika banku, ale sam bank. Problem polega jedynie na tym, że banki nie są chętne do wypłat. W związku z czym koniecznym jest złożenie pozwu o zapłatę do sądu. Innego wyjścia zwykle nie ma.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym poradniku: Kradzież pieniędzy z konta
A co, jeśli oszustwo na pracownika banku doprowadziło do zawarcia w Twoim imieniu kredytów i pożyczek? W takiej sytuacji trzeba również kierować swoje kroki do postępowania sądowego. Koniecznym stanie się stwierdzenie nieważności zawieranych umów. W końcu to nie Ty, ale oszust dokonywał tych czynności bez Twojej woli i wiedzy.
Wszystko jest do zrobienia! Potrzeba jedynie chęci i przekonania o słuszności swojego stanowiska. Można w tym zakresie liczyć na pomoc specjalistów. Oszustwo na pracownika banku? Zobacz gdzie możesz uzyskać profesjonalną pomoc!
Oszustwo na pracownika banku – gdzie szukać pomocy?
Padłeś ofiarą oszustwa na pracownika banku? Nie martw się, teraz musisz zacząć działać. W Kancelarii EUROLEGE stale pomagamy osobom poszkodowanym przestępstwami finansowymi. Wstępna analiza sprawy jest u nas całkowicie bezpłatna.
Skontaktuj się z nami jeszcze dzisiaj. Nasi prawnicy dokładnie przeanalizują Twoją sprawę i zaproponują rozwiązanie. Wszystko zrobisz zdalnie, bez konieczności wychodzenia z domu czy pracy.
Skorzystaj z bezpłatnej analizy sprawy!
Skontaktuj się z nami:
Niczym nie ryzykujesz. Zgłoszenie i konsultacje do niczego nie zobowiązują. W każdej chwili możesz się wycofać.
Kancelaria Eurolege
Kancelaria z wieloletnią praktyką w sprawach o zapłatę z powództwa banków, firm pożyczkowych i windykacyjnych (funduszy sekurytyzacyjnych). Pomaga osobom zadłużonym, których sprawy są na etapie przedsądowym (windykacyjnym), jak również sądowym i egzekucji komorniczej.
Kategorie:
Wszystkie kategorie:
- Case study (28)
- Cyberbezpieczeństwo (58)
- Kredyty frankowe (62)
- Kredyty hipoteczne (48)
- Porady dla dłużników (435)
- Wiadomości (58)
- Wyroki sądowe (74)
- Wzory i przydatne pisma (101)
W wtorek (12.06.2024) dostalem telefon na ekranie wyświetliło z aplikacji smart ze to bank. Poinformowano mnie że ktoś próbuje podjąć pieniądze z konta. Posiadali informacje o koncie i o ostatniej operacji. Powiedzieli ze ktoś chciał wziąć kredyt na mnie i wyplacic pieniadze powiedzieli że to moze byc powiazane z jakimś pracownikiem banku , kazali isc do banku wsiąść kredyt , wyplacic pieniadze w kasie gdzie banknoty były numerowane , żeby ustalic że dane urządzanie jest moim zaufanym urządzeniem . Pozniej kazali wpłacić pieniadze na w wpłatomacie na bezpieczne konto . Niby to wszystko mialo byc monitorowane przez policje itp.. co teraz robić.
Dzień dobry Panie Kamilu. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
W poniedziałek dostalem telefon na ekranie wyświetliło z aplikacji smart ze to bank. Poinformowano mnie że ktoś próbuje podjąć pieniądze z konta. Posiadali informacje o koncie i o ostatniej operacji. Powiedzieli ze ktoś chciał wziąć kredyt na mnie i wyplacic pieniadze powiedzieli że to moze byc powiazane z jakimś pracownikiem banku , kazali isc do banku wsiąść kredyt , wyplacic pieniadze w kasie gdzie banknoty były numerowane , żeby ustalic że dane urządzanie jest moim zaufanym urządzeniem . Pozniej kazali wpłacić pieniadze na w wpłatomacie na bezpieczne konto . Niby to wszystko mialo byc monitorowane przez policje itp
Dzień dobry Panie Rafale. Tak właśnie wygląda klasyczne oszustwo na pracownika banku. Jeśli padł Pan ofiarą takiego procederu to oczywiście możemy podjąć działania pomocowe w celu odzyskania przez Pana środków oraz anulowania zaciągniętych zobowiązań – jeśli będzie to w ogóle możliwe w danej sprawie. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Dostaliśmy telefon na ekranie wyświetliło z aplikacji smart ze to bank. Poinformowano nas że ktoś próbuje podjąć pieniądze z konta. Posiadali informacje o koncie i o ostatniej operacji. Poradzili aby założyć nowe konto i przelać tam pieniądze. Później okazało się ze wszystkie pieniądze zostały wypłacone. Czy coś w takiej sytuacji można jeszcze uratować? Sprawa zgłoszona na policji.
Dzień dobry Pani Karolino. Oszustwo na pracownika banku to obecnie częsta forma w jakiej oszuści kradną pieniądze konsumentom. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach i mamy na swoim koncie sukcesy z tym związane. Musimy jednak poznać Pani sprawę znacznie bliżej. Przede wszystkim ustalić okoliczności całego procederu oraz jak konkretnie zachowywali się oszuści w trakcie dokonywania przestępstwa, jakiej argumentacji używali itp. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Witam. Zainwestowalam tez sume .200.euro po 2 tygodniach przymuszano do wiekszej kwoty by otrzymac pomoc stalą.po 2 miesiacach wycofalam I to zaczely sie schody. Przy pomocy aplikacji Anydesk pomogl mi je przelac . Specjalnie zalozylam konto revolut. Mimo tego wplacil na konto Mastercart .kredyt I limit na tym koncie 2500euro. A przelana kwota na 5000. Z powyzszym iz kwota byla 2 krotnie wyzsza.odezwala sie kobieta zekomo z Mastercart zadajac potwierdzenia technicznegoo anulacji wyplaty. Pan który wspieral na stale w trakcie robienia tego documentu z drugiej strony robil zlecenia bez mojej zgody Ani wiedzy bo blokowalo mi ten proces. Milczal w polowie tego sciagania technicznego robil na nowo zlecenia bez mojej zgody twierdzac ze to ja narozrabialam. Zazadano ponownej kwoty 1000euro by odblokowac fundusze ktore byly przelane na Mastercart. Oczywiscie wszystkie przelewy trafiały do innych kont I osob. Finalnie twierdzili ze dopuki sa tranzakcje otwarte ktorych nie zlecilam nie otrzymam Ani dokumentu o anulacjitechnicznej Ani pieniedzy tych ktore zainwestowalam I te z konta revolut. Zglosilam w banku revolut. Z racji tego ze przelewy szly z mojego konta nic nie moge zrobic.
Dzień dobry. Z opisu Pani sprawy wynika, że na pewno nie będzie łatwo odzyskać środki, o ile w ogóle będzie to możliwe. Musimy przyjrzeć się sprawie bliżej i wówczas dokonamy oceny prawnej. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Witam.Niestety,pomimo wielu ostrzeżeń i informacji internetowych dnia 10.01.2023 r.dałem się tak podjeść,że straciłem swoje pieniądze.Przypominam,nie dajmy się nabrać,oszuści mówią na częściej z lepszym lub gorszym akcentem wschodnim,Udają pracownika danego banku,doradca i dział techniczny bezpieczeństwa bankowego.Rozmowa zaczyna się,że w parabanku wystawiono wniosek na Nasze nazwisko i maja problem,jak wysłać pieniądze i jest problem z rachunkiem.Skoro niw wystawiał takiego wniosku,nie zgubiłem dowodu tożsamości jest to oszustwo.Daje idzie za tym stwierdzenie,że pomogą Nam zabezpieczyć pieniądze.Nie dajcie się oszukać,właśnie oni wyprowadzają Nasze pieniądze,każą zrobić,czyli ich,podstawione “słupy”znane osoby biorące udział w oszustwie.,są to przelewy na konta/rachunki techniczne?Jeśli doradca banku będzie dzwonił,należy potwierdzić wykonanie osobiste przelewu!Nie gorszego,właśnie ostatni dzwonek,aby przerwać proces,konsultant nie przekaże wątpliwego przelewu,może go wstrzymać!Dopytajcie o dane i jeśli nie znacznie tej osoby nie autoryzujcie takiego przelewu.Często chcą wiedzieć nazwisko doradcy!Pytajcie doradcę,czy jest to przelew na rachunek w ich banku,techniczny,bo maja oszuści konta w różnych bankach,ale osobiste i na podstawione współpracujące osoby.Nie wierzcie,że przelew na konkretne osoby jest techniczny.Pytajcie doradcy o więcej danych on może uratować sytuacje!W razie kłopotów rozłączyć się do dzwonić do banku.Oszuści dzwonią z telefonów dostępnych na stronach banku.
Dzień dobry. Zajmujemy się pomocą w tego rodzaju sprawach. Chętnie poznamy Pana sprawę bliżej i postaramy się pomóc odzyskać skradzione Panu pieniądze. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o więcej szczegółów. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Witam. Chciałbym tylko się przypomnieć bo miał do mnie trafić mail od państwa, a nadal nie doszedł 😉
Dzień dobry Panie Pawle. Już przekazujemy Pana komentarz do działu obsługi klienta. Prosimy oczekiwać na kontakt z naszej strony 🙂
Witam. Zostałem oszukany metodą na pracownika banku. Oszuści przedstawiali się jako pracownicy banku PKO. Podali imiona i nazwiska faktycznych pracowników PKO. Poinformowano mnie, że ktoś się włamał na moje konto i chciał zaciągnąć kredyt w moim imieniu i bank teraz stworzył dla mnie bezpieczne rezerwowe konto. Wstyd straszny, że dałem się nabrać na taki numer i wykonałem 2 przelewy tym oszustom. Bank oczywiście odrzucił moją reklamację tych przelewów i sprawa również jest na policji lecz tracę wiarę w powodzenie tej sprawy. Dlatego zwracam się do państwa czy jest tu jakaś szansa w tej sprawie cokolwiek ugrać?
Dzień dobry Panie Pawle. Odpowiedź ze strony banku jest standardowa w tego rodzaju sprawach i nie jesteśmy nią zaskoczeni. Nie ma to jednak żadnego znaczenia dla ewentualnego powodzenia w sprawie odzyskania środków skradzionych przez cyberprzestępców. Najpewniej zaistnieje potrzeba złożenia pozwu przeciwko bankowi za zbyt małą ostrożność w utrzymaniu bezpieczeństwa Pana depozytu zgromadzonego na rachunku. Musimy jednak sprawę poznać znacznie bliżej. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Dzień dobry, padłem ofiarą oszustwa na pracownika banku.Wypłacono z mojego kąta pieniądz za pompcą BLIKU, Zaciagnieto kredyt i wykonano przelewy za pomocą programu Anydesk twierdząc, że pieniadze wrócą na konto rezerw bankowych. Moim błędem było to, że potwierdziłem przelewy w aplikacji mobilnej. Czy jest szansa odzyskać stracone pieniądze? sprawa jest świerza z 15.11.2022
Dzień dobry Panie Michale. Padł Pan ofiarą obecnie często występującego oszustwa na pracownika banku. W tego typu sprawach również pomagamy. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Dzień dobry, padłam ofiarą oszustwa na pracownika banku. Zaciagnieto kredyt i wykonano przelewy za pomocą programu Anydesk twierdząc, że pieniadze wrócą na konto rezerw bankowych. Moim błędem było to, że potwierdziłam przelewy w aplikacji mobilnej.Czy jest szansa odzyskać stracone pieniądze?
Dzień dobry Pani Katarzyno. Oszustwo na pracownika banku, którego stała się Pani ofiarą, to obecnie często spotykane zjawisko. Pomagamy w tego rodzaju sprawach zawodowo. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Witam. Ktos elektronicznie wyrobil kartę kredytową na moja żonę wyplacil znaczną kwotę pieniędzy i nie splaca. Moja Żona jest zalamana i nie wiemy co zrobic. Proszę o pomoc
Dzień dobry Panie Tomaszu. Zajmujemy się pomocą z tego rodzaju sprawach. Zapewne będzie konieczność złożenia pozwu w tej sprawie. U nas zajmujemy się wszystkim od początku, aż do samego końca. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Bardzo proszę o pomoc, jestem ofiarą oszustwa na pracownika banku, zaciągnięto na mnie kredyty. Nie wiem co mam robić. Proszę o odpowiedź.
Dzień dobry Pani Anno. Zajmujemy się tego rodzaju sprawami zawodowo. Dlatego jeszcze dzisiaj napiszemy do Pani maila z prośbą o dodatkowe informacje. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej. Również w folderze SPAM.
Dzień dobry, padłem ofiarą oszustwa na pracownika banku. Wykonano przelewy za pomocą programu Anydesk twierdząc, że trzeba było zabezpieczyć konto. Czy jest szansa odzyskać stracone pieniądze?
Dzień dobry. Zajmujemy się takimi sprawami Panie Marku. Jeszcze dzisiaj napiszemy do Pana maila z prośbą o podanie dodatkowych informacji. Prosimy o stałe monitorowanie swojej skrzynki mailowej.
Swietnt artykul. Zgłoszenie wysłane, czekam na pomoc z Państwa strony. Mam nadzieję że uda mi się odzyskać pieniądze.
Bardzo nam miło słyszeć Pani Olgo, że artykuł był wartościowy 🙂 Jeśli zgłoszenie zostało do nas wysłane to jeszcze dzisiaj będziemy się kontaktować.